lørdag 11. februar 2012

Jeg har arvet tallerkenhylla!

Tusen takk for at du kom med forslag til bloggeinnlegg i forrige innlegg, det du ba om skal jeg skrive om utover februar, takk!  Imens frokosten inntas og bilen pakkes, viser jeg denne blå tallerkenhylla som jeg har fått arvet!  Jeg føler meg som verdens heldigste!! 
Den stod før i mitt barndomshjem i Romsdalen, men da min tante skulle selge gården i fjor, fikk pappa den som et minne derifra.  Jeg har sagt at vi tre barna kan ha den på omgang, så da starter jeg og så får de spørre etter den om et par år:)  Den stod så fint oppe på tømmerveggen inne i gamlestua, stua der jeg lekte i store pappesker at jeg var ute på havet, stua der jeg og en venninne brukte hårbørster som mikrofon, lue med garn vi sydde inn som parykk mens vi sang og trodde vi skulle bli like flinke som Abba...Stua der katten vår fødte mange kattunger i skuvsenga mens vi var på skitur ei påske, og stua der vi holdt dåpsmiddagen for eldstejenta etter at min kjæreste b-mor og b-far isammen dekket på og ordnet istand, et minne for livet...  Så med alle disse følelsene, skal det bli utrolig sterkt å få hengt den opp her på kjøkkenet vårt... Det er slike "møbler" som dette jeg liker å fylle hjemmet vårt med, og som jeg senere vil bringe videre til mine barn..   Ble litt rørt jeg nå...At jeg fikk den betyr uendelig mye for meg, familien og slekta mi....Takk....
Vennlig hilsen

10 kommentarer:

  1. Hei fru Balke:) ja den blir fin på ditt kjøkken. Kjempekoselig. Her på Budor er d strålende sol. Snart ut i det flotte vinterværet. God helg til deg og dine.
    Mvh fru Båt

    SvarSlett
  2. Den var nydelig! Tenker den passer perfekt inn hos deg! Det er spesielt med sånne gode barndomsminner- vel verdt å huske på! Fin lørdag til deg:)

    SvarSlett
  3. Så vakker den er :) Og det er jo så koselig med sånne møbler som det er
    festet mange gode minner til :)

    Ønsker deg en fin fin dag
    klem klem

    SvarSlett
  4. Den er jo bare et nydelig smykke,og så med den der herlige blåfarven...heldig du var...
    ha en fin lørdag
    klemklem

    SvarSlett
  5. Heia,en slik har jeg på hytta, så moro :-))Ser helt likedan ut, men i en annen farge..Opprinnelig var den nok rødbrun, kan skimtes.Har også arvet den, men den var delt i to (!!) og vi måtte male den, hvit :-) Jeg syntes det manglet skuffer nede på min, men jeg ser at det ikke er det på din .Så da skal det vel ikke være det. Eneste forskjellen på denne og min er at den nederste hylla har to rom, ikke ett åpent, ellers likedan. Kjempefin den hylla du har arvet. Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  6. Forresten, er hylla di delt i to på midten ?? Vanskelig å se, i så fall, skulle de vel være slik..Jeg tror ikke jeg har bilde av hylla mi på bloggen, men det kan jeg ordne.

    SvarSlett
  7. Helidge du! - Tallerkenhylla var rett og seltt noe veldig og helt enormt fin! Flott i størrelse, funksjon og form, og aldeles nydelig farge og slitasje. Med alle barndomsminnene på kjøpet, skjønner jeg godt at dette må være det optimale arvegodset.
    Tenker du både får plassert og fylt den på vakkert vis - kos deg! - Liv

    SvarSlett
  8. Hei
    Ja,dette var spesielt,blir nesten litt "salig" (slik man føler det når man går inn i en gammel kirke bygning eller museum ) :) Så bra at ting ikke blir kastet, men kan "vandre videre" og bære med seg historie. Deilig og litt vemodig på samme tid. Koselig innlegg.
    Og takk for svaret i forgje innlegg :) Flott at man som gårdbruker kan opprettholde drift og samtidig gjøre sine yrkesvalg. En flott måte å opprettholde landbruket.
    Klem og gode tanker
    fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  9. Så utrolig fin!!!!

    Og så ekstra kjært det blir med så mange minner knyttet til den også :)

    SvarSlett
  10. Så fin! Så herlig med så mange minner knyttet til den også.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.