søndag 5. februar 2012

Vi har alle vårt...

Good morning!!!  Sitter her og tenker på noe som har opptatt meg lenge...Når man har en blogg kan det utad virke som man alltid har et strøkent hjem,
Kontoret ser slik ut under oppussing...
 som om man alltid har levende lys, friske blomster, søte barn og perfekt mann, støvfritt hus og vellykkende selskaper.
Roteskuff nummer tre..minst:)
  Vel, vi har alle vårt...Alle har vi dager der hjemmet er et rotete hus som man håper ikke får kritiske folk på besøk,
Søppel som vi skulle ha fjernet igår..
 der ungene hyler og krangler, dager der tulipanene forlengst skulle vært kastet sammen med hybelkaninene - og av og til kanskje andre levende vesner?,
der nattesøvnen forstyrres av grubling og triste epiosoder, der dagen virker ekstra lang og dager der man er motløs.  Men det blogges det lite om...Husker engang jeg fortalte om noe som opptok meg, og fikk en kommentar på " er dette nødvendig å skrive, er du ikke for privat og personlig nå?..."  Så kanskje lesere er som meg, som har denne bloggingen som et fristed, som en verden man ønsker man lever i?
Sko og kleskaoset...
Men du som meg som kanskje kan miste pusten av alt alle andre får til, les dette gripende innlegget HER som satte alle mine tanker om det jeg prøver å si nå, på plass...  Så da håper og tror jeg at du ikke tror at jeg er bedre enn deg, vi har alle vårt...
Min kjæres brukte kaffekrus i vinduskarmen idag også:)
Selv om det ikke kommer frem i bloggene...  Og for at ingen skal tro at det er noe styrgalt, jeg har en fin dag idag sammen med mine, og er fornøyd med livet:)  For det er jo også dette som er livet..Som sikkert kommer til å slette dette innlegget med "The real life"-bildene og heller legger ut bilder som dette:  Hahaha...God søndag!:)


Vennlig hilsen -lagd av kjøtt og blod, ja:))

22 kommentarer:

  1. Hei Marianne
    Ja,vi har alle vårt. Fint at du fokuserer på dette. Noen av oss har til tider mer enn nok :)
    Da er det for meg veldig kjekt å ha en skjønn blogg venn som er så ærlig og flott og ikke minst allsidig. Det gleder meg, og det flytter fokus...
    Og så er det så kjekt at vi kan velge om vi vil titte innom en blogg eller ikke.Og folk må ikke glemme at fordi om man ikke sitter ansikt til ansikt, men foran en maskin- så må man TENKE SEG OM FØR MAN SLENGER UT EN KOMMENTAR!
    Gode du, takk for at du deler. :)
    God klem fra Britt u. blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Fikk så lyst å dele det som bloggeren Astrid skrev som fikk emg til å lage dette innlegget: Klem:)

      Hva om neste gang vi tenker på alt det alle andre fikser, alle andre gjør, alle andre får til - hva om vi da forsøker å huske på to ting; 1) nei, det er ikke bare du som føler det sånn. Alle har slike dager, selv de du ser aller mest opp til, selv de vellykkede, flinke og fantastiske, har slike dager. Og 2) det går over! Snart er du en av dem som har disse andre dagene. Disse dagene hvor alt går som en lek og du er en av dem som blir opphøyet og beundret! Og en liten ting til; neste gang du føler deg midt inne i en god rad av disse deilige dagene, hvor du føler du har grep om hverdagene dine, du fikser, ordner og håndterer og alt går som en lek - kanskje du da skal se deg rundt og se om det er noen i din nærhet som trenger å bli plukket opp? Sett? Gitt oppmerksomhet? Bli beundret? Så kan du være årsaken til at et annet menneske kommer ut av en vond og vanskelig spiral, og kanskje du får æren av å være utløsende faktor for at vedkommede tar steget over i den deilige, gode og positive spiralen?

      Slett
  2. Ps. Tusen takk for hilsen.
    Britt

    SvarSlett
  3. Ja, takk for at du deler, kjære Marianne - takk for at du deler av din virkelighet og for at du deler mitt innlegg videre! Det er akkurat som du sier og viser; vi velger ut hvor vi fokuserer vårt kamera og hva vi vil vise frem - men det betyr ikke at det er hele sannheten. Og sånn er det jo for oss alle! Også de vi ser opp til, men også de som ser opp til oss (hvorenn rart det er å si det, men jeg får også kommentaren av typen "wow, du fikser jo alt!" "du har det jo alltid så fint!" osv). Og jeg tror jammen verden kunne blitt et litt bedre sted for oss alle, om vi var litt mer fornøyd med vårt eget liv og litt mer klar over hvilken rolle vi spiller i andres liv.

    Ønsker deg en vidunderlig søndag, og takk igjen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kunne ikke vært mer enig....Takk igjen, varm klem

      Slett
  4. Her er det absolutt ikke strøkent til enhver tid. Faktisk ganske så sjelden. Syns det virker utrolig slitsomt å ha støv på hjernen. For meg finnes det viktigere ting.
    Nyt helgen
    Klem Tove

    SvarSlett
  5. Herlig innlegg!!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, og riktig så fin dag til deg også, anonym:)

      Slett
  6. Godt å se at det ikke alltid er like strøkent hos dere også da. ;P

    Jeg styre og sto på fælt for å rydde før dere kom på juleverksted her før jul.. Hehe. Kunne jo ikke ha rotete hus da!

    merker det nå, med oppussing i så mange rom som vi har her nå, det er bare kaos..

    Tenker på det med perfekt mann og barn også.. Særlig når man ser på face, da har jo "alle" bare snille, søte barn hele tiden.. :P Er visst bare "jeg" som blir oppgitt og sur.

    Vel, da får jeg gå i gang med å rydde opp etter elektrikeren og min kjære.. ;P

    Ha en strålende søndag! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, du altså:) Skulle da ikke stå på før jeg kom ihvertfall, der det er husrom er det hjerterom.) Uansett rot eller ikke. Det var kjempefin å bare gjøre noe koselig sammen:) Enig med deg, fb er skrytekanal nummer en, derfor jeg forteller om alle mine flauser deg som en motvekt;)))) Men nå må jeg også rydde...Hehe...God søndag:)

      Slett
  7. å sånn har vi det her akkurat for tia, å egentli ganske ofte!
    Men så e det så enkelt å bare "gjemme" alt bak ryggen når man ska ta de perfekte bildan til blogginnlegget... hihihi :)
    Men snur man sæ rundt me kamera, så e vi jo bare alminnelige småbarnsfamilia hele gjengen!
    Å visst nån klare å holde det strøket rundt sæ til ei hver tid, så må æ si at æ bli veldi imponert.. For æ ha virkelig andre verdia i livet også enn å bare moppe hybelkanina og la huset være ett museum... *smile*

    Ha en god søndag!
    Æ syns du har ett koselig hjem, selv med dagligdags "kaos"...

    PS: Utruli gøy å se at mann din å har egen vinduskarm til kaffekoppen sin... før det har min å... - dvs brusglass, ølboksa, matfat etc... hehehe

    Klæm Trine

    SvarSlett
  8. He, he, - det var kjennelige bilder! Jeg kunne garantert tatt slike, og dem som verre var, den gangen huset var fullt av barn og barns venner *S*
    Selv ikke turbo-Balke kan vel rekke alt selv om det nesten ser slik ut når dagene dine beskrives!
    Hva er det man sier - My house is clean enough to be healthy and dirty enough to be happy - Liv

    SvarSlett
  9. Flott innlegg, det er jo sånn det er hos oss alle.. Når jeg leste om tulipaner som for lengst skulle vært kastet, så jeg meg rundt og fant en død hortensia, fire avblomstrede perleblomster og en blå tørr svibel ;-) Og rotet har jeg prøvd å komme til bunns i hele halga, men det hoper seg jo opp igjen hele tiden! Ha en fin søndag med dine, skal inn å lese linken din nå! Klem

    SvarSlett
  10. Herlig og ærlig innlegg både hos deg og den du linket. Sånn er det bare, alle har vi vårt, det er ikke til å legge skjul på, de lyver de som sier alt er perfekt. Så er det jo bare sånn at når vi blogger så vil vi vise den perfekte siden, men vi vet vel alle med oss selv at det ikke alltid er sånn. En herlig uke ønskes deg, klem fra Mona.

    SvarSlett
  11. Herlig innlegg ja, Marianne! Jeg tror ALLE kjenner seg igjen.
    Vi har alle vårt. Det er sikkert og visst..

    Ha en fin kveld på Balke :)

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  12. Takk for viktig påminnelse....
    Ønske deg og dine ei ny, fiiin uke!!
    Klem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, fin uke til deg og dine også, Marit S. Klem

      Slett
  13. Oi for eit flott innlegg! Veldig sant det du setter fokus på her. Takk for at du deler. Skulle gjerne sett mange fleire innlegg som dette rundt omkring i det perfekte eventyr-blogge-land. Ha ein nydeleg dag ♥ Klem

    SvarSlett
  14. No ble jeg kjempegla Marianne...Har faktisk tengt tanken.Kan den jenta med 4 barn ha det så fint og ryddi hele tida.Det kan ivertfall ikke jeg som har bare mannen min og meg selv og rydde og stelle for.Men er vel slik med oss alle,når bilder skal tas rydder vi bort rot og "triste" ting.Må si du er ei fantastisk dame"husfrue"som deler livet ditt med oss alle.Avsluttning på kvelden er for meg og titte inn til deg,blir så glad av og se dine fine tulipaner,hvite vegger og vindusdekorasjoner....no hvet jeg også att dine barn slenger stövler og skor,gangen er overfylt med klär,söppel blir stående noen dager för det slenges og ikke minst dere er en helt normal familie.....Hilsen fra ho Anne Bodil

    SvarSlett
  15. Men, så klart at vi alltid har det ströket og ryddig og nymalt over alt?! Tror at du egentlig bare rotet litt kjpt for å lage et "rote-innlegg", som en liten tröst til dem som ikke orker å ha alt på stell alltid. Eller ; )
    Ha en strålende uke! /Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. (...ja, "litt kjapt", skulle det stå. He-he...)

      Slett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.