fredag 17. februar 2012

Hallen

Hei på deg, etter interessante dager i Oslo og deretter langt møte med politisk trafikksikkerhetsutvalg i Hedmark, er det nå vinterferie, hurra!  Og etter ønske fra May-Elin med bloggen Gårdsjenta som selv innreder gangen sin, kommer her et bilderas fra hallen vår en sen torsdagskveld.
Jeg fant ei tallerkenhylle som jeg malte hvit og som er eneste veggpynten utenom en bilderamme.  Greit å samle småstæsjet på ett sted, telysholderen er fra Lisbeth Dahl, nøkkelen fra gården,-og roser fra morsdagen;)
Litt eføy, litt nytt og litt gammelt i hyllene.
Ytterdørene burde vært byttet, men imens så har jeg prøvd å få de tilbake til sveitserstilen selv om ikke det har gjort dem bedre isolerte.  Jeg satte inn en plate over dørene og kjøpte en treutskjæring som jeg limte rett over dørene før jeg malte alt hvitt. 
 Hallen var uryddig da man alltid så sko og yttertøy der.  Løsningen fant jeg i å sette opp en lettvegg under trappa, her kan vi gjemme 6 personer sine utallige sko og jakker.  Vel, vi skal egentlig bruke kjøkkeninngangen... Knaggene er roseromantiske, mens skohyllene er geniale saker; man kan dra de ut i ønsket lengde.   



Trappa er malt hvit med sandfargede trinn.  Jeg la sisal-/juteløper i den, og stålrør skaper en litt fin stil til huset, synes jeg.  Er glad i trappa, den er bred og har utskjæringer og solid treverk.  
Sitteplass er også greit når man skal kle på seg selv eller andre små. Dette er en speilkommode som hørte til et sovemøblement, og som jeg malte og satte på LD glassknotter.  Saueskinn og pute på toppen.
 Liten lampe i ett vindu, eføy i begge vinduene. 
 I taket malte jeg med bengalakk høyglans for å få frem skinnet fra lysekrona.
 Levende lys og blomster er heller ikke å forakte, vel? 



 Speilkonsollen stod her da vi overtok, nydelig møbel synes jeg.

Vennlig hilsen



Ny strikkakåpe fra J P og grønne skinnstøvletter ble med fra Oslo.  Og hjemme venta mamma, hurra!  Og da er det ALLTID vaffelsteking med ungene, koselig tradisjon:)  Og tilslutt sender jeg et bilde som får meg til å smile, håper også deg: Godgutten Fredrik på 8 måneder, nybada og klar for enda et bestemorvaffelhjerte:)  God fredag!

9 kommentarer:

  1. Førr nån flotte bilda :)
    Skulle så gjerne hatt en så fin hall i huset her, som ikke engang hadde yttergang! *sukk*

    Tenk 8 mnd - tia flyg!

    Ha ei flott helg.
    Klæm Trine

    SvarSlett
  2. Takk, nå ble jeg litt motivert til å bli ferdig!! :D

    Dere har så nydelig hall! :D

    Ja, vi ses vel om ei uke, gleder meg til ferieturer med unga :)

    Ha en finfin ferie! :D Så ses vi når vi ses :)

    SvarSlett
  3. Her føler seg alle velkomne!! Synes du er så flink til å ha friske blomster og levende lys - mitt forbilde der, altså! Og Fredriksen; jammen har han blitt stor! Håper vi sees snart!

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder, og mange gode ideer! Så deilig med mamma på besøk! Og en ordentlig skjønnas har du:) god helg!

    SvarSlett
  5. Så flotte bilder, med nydelige detaljer!

    God helg, hilsen Lottemora

    SvarSlett
  6. God ferie
    Følger med og koser meg hos deg :)
    God klem fra Britt

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra der var du jo, ble litt bekymra, Britt.)) Klem

      Slett
  7. Så mange koselige bilder!!! Trappa er superfin!

    Ha en fortsatt fin helg, Marianne!

    KLEM KLEM
    ANETTE

    SvarSlett
  8. Hei! Lenge siden jeg har skrevet noe her, men er innom å ser nesten hver dag. Synes du gjør ting så gjennomført.Blir veldig inspirert av bloggen din.Får mange ideer, så tusen takk for det.
    Ha en riktig fin vinterferie.
    Mange gode hilsninger fra Hanne Ny

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.