lørdag 25. februar 2012

Vinterferien er slutt.

 Og vi har kost oss med familiehygge på hytta vår.  Alltid like godt å komme opp dit for store og små, finner roen og senker skuldrene der.  Har fått et ønske om å vise nye/gamle hyttetrender, noe som er veldig vanskelig for meg.  Den beste hytteinspirasjonen får jeg ved å stikke innom Skeidar Midtstranda som har laget en perfekt hyttestue etter min smak.  Jeg får heller lage et seterinnlegg til sommeren med bilder fra alle rom. 
For meg er hytta et sted å lese/slappe av, derfor er disse stolene vi kjøpte i til påsken ifjor, perfekt: oppbevaring av blad/bøker i sidelomma, fotskammel som går ut når man legger ryggen bakover.  Disse stolene er også ekstra sengeplass når vi får mange overnattingsgjester. 
 Solide knagger er også et must, mye blir vått og mange ytterklær skal henges opp.  Påsken ifjor var et eksempel på knaggebehov; april-Henrik-bekken-plompe uti...;)Vi har derfor investert i skikkelige jernknagger.  Disse sokketøflene bruker jeg alltid på hytta, litt glitter og glam i sterk kontrast til utedo og å gå over bekken etter vann-tilværelsen der oppe;) 
Delvis rustne jernkroker på panelvegger malt i Sand møter deg i glassgangen.
Og bæremeisen kan brukes som tripp-trapp-stol når man er på hytta...  Jeg er opptatt av tradisjoner, og jeg forteller ALLTID eventyret om De tre bukkene Bruse når jeg er på hytta.  Fikk den malt på en gammel skapdør skal da Amalie ble født, og den har nå fått plass på hytta.  Den lille skapet ved siden av en seterhytte verdig, min kjæres særeie:)
Med barn i sekken, er det ikke mulig å ha med så mye, men blomster får jeg alltid plass til;) 
Vi har hatt flotte dager med nydelig vær, og skiløypa med nypreppa spor er rett utenfor stølen. 
 Og med fastelavensris i snøen og sol fra skyfri himmel, kan man godt nyte appelsinen i hytteveggen.










Vennlig hilsen som har kommet frem til at jeg ikke tapetserer kjøleskapet, tapeten blir forbeholdt kontoret:)  Men når jeg skal pusse opp leiligheten jeg leier ut i Oslo, ja DA skal jeg bruke idèen og lage et skikkelig kult kjøkken, tror det vil passe der fremfor i en gammel sveitervilla:) Takk for alle kommentarer, nå skal vi ut å trille tur i sola-lykke:)

4 kommentarer:

  1. Så koselig hytte dere har! Skjønner godt at dere har hatt ei fin vinterferieuke der!

    SvarSlett
  2. Så fantastisk det så ut- skjønner veldig godt at dere har kost dere! Nyt sola- og ha en fin uke:)

    SvarSlett
  3. Så fin hytte dere har :)

    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  4. Så kjempe koselig ut på hytta deres Marianne!
    Deilig med hytteferie!

    Ha en fin kveld!
    Klemmer

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.