mandag 20. februar 2012

Nytt gjesterom!

En produktiv dag har vi lagt bak oss, og resultatet ble nytt gjesterom, velkommen!
Vi begynte med å rydde loftsgangen for møbler da gulvsliperen skal komme denne uka, og vips så fant vi ut at lillemor kunne få gjesterommet/Amalie sitt gamle rom, og gjestene kunne få hennes. 
Interiørblad under, engellys og en tulipan fra helgas gjest Nina, bilde i ramme og boks med pastiller...
Vegglampett med prismer fra tanta mi:)


Lite vindu, nå med vinterglass på plass.
Dronning Maud er på plass..

 Snakk om plassutnyttelse, men her har vi det man trenger.  Rommet består av to gamle senger i lysgrå farge med tilhørende nattbord, knagger til håndklær/klær, samt stol til å legge fra seg på. Gulvet er malt i fargen sand og veggene, dører og lister er 0500 hvite. 
Og når vi først har med kongelige, er det englekroker:)
Ampell med kunstige pioner. Ikea.
De teppene jeg hadde er for små til dobbeltseng, men det løste jeg med å bruke to ulike, men med samme blomster på. 

 
En dør til kott, en til loft og en dør til loftsgangen.  Nesten som jeg vil flytte inn hit med min kjære:) 
Tavle til å skrive koselige beskjeder til gjestene etc.
Førbilde da Eida Helene hadde det, men etter at vi hadde pusset opp kottet som vi ikke brukte til noe fornuftig:


Stolen hadde vi tenkt å kaste, men med teppe i stil med sengas ble det unødvendig å kjøpe ny stol.
Strømledningene ligger i kobberrør, og lysbryterne er perfekt synes jeg.

Så da feiret vi likesågodt vårt nye gjesterom med en deilig middag på Hot'n spicy, mmmm.. 
Og da gjenstår Eida Helene sitt nye rom..Hasta la vista;)
Vennlig hilsen

12 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg:-) Ikke ett "tradisjonelt" dåpsbord, men hadde lyst til å pynte med noe annet enn rosa denne gang...
    Ha en flott uke

    Klemmer

    SvarSlett
  2. Nydelig! Kunne glatt ha sovet der noen netter ja:) heldige er dine gjester! God natt, og fin tirsdag til deg!

    SvarSlett
  3. Wow, for et flott gjesterom! Kommer gjerne på besøk jeg ;) hehe... Takk for filmtips ;)
    KLEM

    SvarSlett
  4. oi så flink dokker har vært! Effektivitet på høyt nivå ser æ :)
    Å middagen ute va nok vel fortjent etter den økta!
    Her bli nok gjestan å storkose sæ.

    God kveld til dæ.
    Klæm Trine

    SvarSlett
  5. Ble et kjempekoselig gjesterom der.Du og Nils kan jo ligge der og late som dere er på hotell:):)
    Takk for at du har stemt på meg,er veldig spent på reultatet:)
    klemklem til deg

    SvarSlett
  6. Så koselig gjesterom! En egen sjarm med rom med skråtak :) Fin detalje med den fine mørke bilderammen, og det herlige sommerlige teppet :)

    SvarSlett
  7. Ååå så koselig gjesterom...her sover man sikkert godt! Flinke har dere vært:)) Klem

    SvarSlett
  8. Kjempe flott gjesterom :) Så koselig, sengeteppet er nydelig :)

    Ønsker deg en flott tirsdag
    klem klem

    SvarSlett
  9. For et herlig gjesterom. Her kommer gjester til å føle seg skikkelig velkomne.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  10. Herlig og koselig og lunefullt!!!
    Kjekt med sånne produktive dager ;)
    Ha en fiiiin og soooooolfyllt tirsdag!
    Klem Line

    SvarSlett
  11. Så herlig gjesterom. Delikat og fint. Her skulle jeg nok sovet godt!

    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.