søndag 12. februar 2012

Morsdag

Mann og barn kom med dette på senga til meg idag:)

Jeg stryker hånden over ditt myke kinn
mens jeg tørker en tåre fra øyenkroken min...
Det er ikke en tåre av sorg eller smerte,                                                                                                          men et bevis på den sterke kjærligheten i mitt hjerte..
Jeg prøver å forestille meg hvordan
din framtid vil være,
mens jeg ber en stille bønn om at du
får alt du ønsker deg, min kjære..
Men jeg vet jo at veien ikke alltid er rett,
å velge riktig er ikke alltid like lett..
Du vil nok møte motgang,
smerte og sorg,
men til slutt vil du finne lykkens borg.
Der vil du finne hvile på
en sterk og god arm
og kanskje huske minner fra
mammas myke favn..
Når stormen uler på sitt verste
og du er trist og lei..
lukk øynene og tenk på at
mamma elsker deg
For uansett hvor i verden du vil være,
skal du vite at mamma er der for deg
min kjære..

For du og jeg har delt samme blod
og ingen kan skille oss,
for vi har sterke bånd vi to...

Fant dette diktet på nettet, husker ikke hvor.  Tenker at en slik mamma vil jeg være, og gir det videre til deg:)  Og istedenfor å fortelle hvor glad jeg er i min mamma og for nydelig kort, roser, gaver som hjemlaga lys og brusflaskeforkle, og colabadeskum og frokost jeg fikk på senga, vil jeg si at om du er lei deg for ikke å ha blitt husket, eller ikke har din mamma i livet eller ikke har en mamma som er slik en mamma skal være, så får du en klem fra meg.  Det må være en vond dag for mange idag, så midt oppi denne herligheten vil jeg sende min tanke til dem...
Vennlig hilsen PS!  Tips: Jeg tok opp God morgen Norge i forrige uke der Vendela, Jan Thomas og Mari Maurstad snakket om morsdag, og viste det til familien på fredagskvelden, hihi:)  Det hjalp, og som trøst til ev sårende mødre, jeg ble glemt for 4 år siden, så ting kan gå riktig vei juhu:)

9 kommentarer:

  1. Så fint det måtte være å få dette brettet på senga. :) :) Koselig! Nydelig den store tallerkenhylla du har arva. Stor og fin!

    SvarSlett
  2. God morsdag Marianne ☺

    So fint brett du fekk servert på senga av dine kjære:)
    Ein god start på dagen♥

    Nydeleg dikt du deler!

    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  3. Her var vi barnefri i helgen så her var det dårlig med frokost på sengen. Men fin dag for det da...
    Klem Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tove, hørtes jo litt godt ut med barnefri også, da:) Men du, jeg kommer ikke inn, på profilen din står ikke bloggen din lenger....

      Slett
  4. Diktet var nydelig! Tror nok du klarer veldig godt å være en sånn mamma:) Sant det du skriver om at dagen nok er sår for mange! Koselig brett med pakker og frokost:) Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  5. Hei og gratulerer med morsdagen, Marianne ღ
    Så fine ord og herlig bilde du viser - koselig
    med frokost og pakker fra snille søte små ღ
    Ønsker deg en fin kveld videre og uke som kommer
    Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  6. God klem
    Britt u.blogg

    SvarSlett
  7. Sååå heldig du er!! Her var det litt dårlig med servering.. :P det var først da jeg så vi måtte gjøre klart til morsdagsmiddag at min kjære kom på morsdagen.. ;P

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.