torsdag 2. februar 2012

Orden på skolesekker

 Fire kroker er skrudd i kjøkkenveggen og venter på at fire ransler skal benyttes av dem..Men enn så lenge er det bare to skolesekker her på Balke, og da er det viktig å nyte den friheten det uorganiserte liv innebærer...Som med bollebaking en tidlig formiddag i bare pysjen:)
Eidamor ringte selv i barnehagen idag og sa hun ble hjemme for å kose med mamma og "Fredik", og nå er bollene klare til å spises opp:)  Fortsatt i pysjen, selv om enkelte helt sikkert synes det er fælt, men vi skader ikke oss selv eller andre med en slik bollepysjkosedag, gjør vi vel?:)  
Vennlig hilsen

12 kommentarer:

  1. Herlig! Kos dere :)
    Blir kanskje boller med gulost og kakao til skolebarna når de kommer hjem da? :) Mmmm..
    Det var det beste jeg visste da jeg gikk på skolen, hvis det luktet nystekte boller da jeg kom hjem og mamma hadde kakaoen klar :)
    Skikkelig barndomsminne. Lykke.
    Nyt tiden!
    Marianne E

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei navnesøster:) Ja, det er slike minner jeg også vil skape til mine barn, så det blir boller nok til de to eldste også, kakaoen fikk de igår, hehe. Ha en fin dag! Mvh Marianne

      Slett
  2. Det hørtes herlig ut!! :D Skader ingen med slikt! :D

    Vi fikk brev i posten nå.. Til skolestarteren..
    Og følte meg veldig gammel som forelder til en skolestarter... Er jo ikke så lenge siden jeg gikk på skola jo!!

    ha en strålende dag, og kos dere med boller! :)

    SvarSlett
  3. SÅ koselig :) Kan jeg spørre deg hva slags farge du har på veggen? Fin!

    SvarSlett
  4. Deiligste innlegg da!! Så herlig å ringe til barnehagen selv!! boller er digg, og så søte de små er!

    Å du, knagger til skolesekker, genialt............møkklei å snuble i de. Stikker på lageret i butikken og finner 2 med en gang!! De skal henge oppe innen kvelden er over....kanskje....

    SvarSlett
  5. Pysjboller er digg! Har en pysjdag sjøl, men det er ikke for å bake...Formen kunne vært bedre, men kan nå melde at jeg tok min første totur på nytt bad i går! Endelig!! Komme meg på beina nå - og snart tromme sammen til jentetreff. Snakker tradisjon og mars, ikke sant? Ha en god dag!

    SvarSlett
  6. Koselig dag dere har hatt med boller og fridag:-)
    Lurt med knagger til sekkene. Så fint hos dere!!
    Du gjør en god jobb i Trygg Trafikk!!

    ha en fin februar-kveld også!
    Klem:-)

    SvarSlett
  7. jaggu ikke dumt... ;) fiiine barn du har!!!!
    sjekk ut give awayen min da... noe for deg?? :)

    SvarSlett
  8. Så koselig at du prioriterer bollebaking med ungene.Tro meg,du har såå mye igjen for en sånn kvalitetsdag med de små.Tenk så godt og få være ilag og finne på noe kjekt en dag i ny og ne.Alle som har sjans til å la ungene være hjemme av og til ,gjør det!Av erfaring vt jeg hvor fort tida går,alle mine er for lengst ute av rede.Har jobba i barnehage og skole i mange år,og vet hvor travelt det er med lange dager.På Balke gård er det utrolig trivelig,der er det nok godt å være.Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, det er så godt når man får slike tilbakemeldinger, for jeg er så enig, det er SÅ viktig å skape slike øyeblikk med ungene. Takk for at du tror vi har det trivelig her, føler det jeg også:)) Varme tanker og en god klem tilbake til deg:)

      Slett
  9. Herlig!! Ønsker meg stooooort kjøkken sånn som dere har.
    Eier jo ikke benkplass til slik bollebaking vi og spisebordet er jo alltid fullt
    av scrappesaker :fnis Mmm...men akkurat nå er bordet rydda og boller hørtes utrolig digg ut.

    Vesla her har fri i dag, så hu ringte også barnehagen for å si fra:) Stas det vettu:)

    Kos dere i kulda - her skal hu mor på scrappetreff på Høyvang i helga!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.