tirsdag 31. januar 2012

Trivelige tirsdag!

Det har det virkelig vært, tre flotte kollegaer fra Trygg Trafikk i Oslo kom og holdt Tarkus-kurs for barnehageansatte her på Hamar, og Fredrik og jeg stilte opp og lærte masse:)  Så var det avgårde å finne den andre skoen, og vips, så ble fire store handleposer fylt til randen.  Her hjemme har jeg pyntet opp litt i peisestuas vinduskarm med Hortensia og små lys. 
Gardinene jeg sydde på en ekstra lengde passer godt inn og mye bedre nå når det er 17 minus ute, enn de blondegardinene jeg også har til vinduene her inne.
Ikke nok med at Askepott nå har begge sine sko, hahaha, så har Fredrik blitt 8 måneder og fått to tenner og spiser brødskive!!  Så da vi to var i butikken, ble hans første tannbørste og tannkrem kjøpt, enda en milepæl nådd.
 Og når hønemor er inne på milepæler så må jeg også tillate meg å dokumentere at han sitter selv nå, lille vennen min som er så grom og søt at jeg skal bare knuge han inntil meg i hele morgen:) 
Men nå, Frustrerte fruer og en latte i min kjæres armkrok, juhu:)
Vennlig hilsen

11 kommentarer:

  1. Flotte gardiner, og fin hortensia. Men aller, aller finest var selvfölgelig lille "grom-gutten"! Min yngste blir åtte i april. Det er bare helt fryktelig hvor fort tiden går! LITT misunnelig på deg som har en sånn liten å kose med, men takk og lov så hender det fremdeles at mine kommer og vil sitte på fanget og "myse" litt med mamma.
    Ha en fin kveld! /Ingrid

    SvarSlett
  2. Ja de vokser så fort disse små så en må passe på å kose masse mens en kan. Snart er de ¨å travelt opptatt at de omtrent ikke har tid til noen kos. En periode er det heller ikke særlig stas emd kos fra mor. hehe. Herlig med de første tennene og andre milepæler i et lite menneskes liv.
    Så koselig med hyttetur i stua. Det er av de tingene ungene husker for ettertida.
    Ønsker deg ei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  3. Så grom liten kar da=)
    Men du si meg en ting du...var du på maxi i 11 -12 tiden i dag?;)

    SvarSlett
  4. Så flink han er! Gratulerer med milepæler! :)

    Herlige gardiner! Jeg har ikke fått ned julegardinene enda engang jeg.. :P for opptatt med å male..

    Jeg fikk massiv varsellampeblinking på vei hjem fra bhg i dag, så det ble ikke Hamar tur.. (men ny tur til verkstedet) :P Men fikk malt litt i gangen da.

    SvarSlett
  5. Lille søtingen! Moro når de får til ting selv!!
    Kos dere i morgen!! :)

    SvarSlett
  6. Bildet heter meierikasser...trur det ligger på side 1 under mest likt!Stem i vei og gjerne hver dag:)

    SvarSlett
  7. Herlig type, ha en fin kveld.....nattaklem

    SvarSlett
  8. Stilige gardiner! :)
    17minus er ikke noe jeg misunner deg da. Kaldt her også nå, med 8. Rekord hittil i vinter. Liker ikke sånne rekorder....
    Vurderte å ha Jr hjemme fra barnehagen i dag, bare for å kose, -han ville nemlig være hjemme, men litt for mye jobb ventet. Heldig du. Den tiden forsvant så fort for meg, -dumme butikk-oppstarter.
    Kos dere i morgen!

    SvarSlett
  9. Herregud som tiden flyr:)Straks konfirmant før en vet ordet av det:)
    kos deg i 17 minus:)
    klemklem

    SvarSlett
  10. Åååh, så skjønt med den første tannbørsten og tannkremen! Skjønner godt at du koser deg gludd ihjel med ham! Jeg synes det er flott at man begynner så tidlig med skikkelig tannstell i dag - min 6 årige barnebarn fortalte meg stolt for leden dag at nå hadde hun også begynt med TANNTRÅD, ikke bare storesøster!

    Det blir vel en kald dag på Løten! Kos dere inne, og nyt 1. februar - det går mot vår!!!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  11. Herlig med milepæler, selv om jeg av og til skulle ønske å stoppe tiden!! Fin og kald dag til deg:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.