onsdag 4. januar 2012

PIP-tapet i skapdører

 Vårfølelsen tok overhånd igår, så da jeg var innom Ett Bringebær i Elverum og så PIP-tapeten på veggen der, ble jeg en smule inspirert til å ta våren med hjem til Balke også:)
 Skålene inni skapet i dagligstua matcher nå med de nederste skapdørene, jeg har tapet tapeten på innsiden av glassdørene.  Før var det hvite gardiner der, nå er de byttet ut med dette.  Lett å endre etter smak og behag, og veldig greit å dekke til noen av skapdørene som lagrer mye når man er en familie på 6.
Og etter ønske fra en anonym leser, så legger jeg ut hvordan tapeten er tapet på baksiden-lykke til, bruk gaffa- eller industritape, jeg prøvde først med frysetape men det gikk bare opp igjen.
Ha en strålende dag, jeg er i skrivende stund på prosjektmøte på Skarnes, en liten uke til minnesmarkeringen over de drepte/skadde i trafikken i 2011. PS! Bildet på linken er arkivfoto altså, fra min forrige jobb som prosjektleder for elggevirene etc oppover Østerdalen:)
Vennlig hilsen

12 kommentarer:

  1. Så fint det ble, og for et hus du har. Og for en fantastisk plass. Ikke ofte man ser noe lignende her på NIB. Har selv en forkjærlighet for PIP, så
    hjertet mitt slo ekstra hardt da jeg så innlegget ditt.

    Hilsen fra Unn :)

    SvarSlett
  2. Hei, så kjekk blogg, liker blogger der folk gjør litt selv. Lager ting å syssler på. :) Har overtatt eit hus på landet selv som vi driver å fikser på. Laget meg blogg for en uke siden visst du er interresert. :)

    Blir kjekt å følge deg og dine prosjekter :)

    Hilsen Diana.

    SvarSlett
  3. Det ble kjempeflott!! :)

    Fint å få inn våren :) Før den siste snøen falt, så var det jo nesten vårstemning ute..

    Gratulerer med ny bil til deg også da :)

    SvarSlett
  4. Så fint det ble med tapet! Har du lyst til å vise hvordan du har festet tapeten på innsiden av skapdørene? Jeg er nemlig utstyrt med ti tommeltotter og litt dårlig fantasi ;-) Samtidig har jeg noen skapdører jeg gjerne skulle skjult innholdet bak... Takk for fin blogg!

    SvarSlett
  5. Hei
    Et vidt spekter og kreativitet hos deg :)
    Så artig med flott tapet i skapet. Det er utrolig hvor mye "små fargeklatter" kan lyse opp. Lurt med nøytrale farger som et utgangspunkt.
    Håper at vi en dag kan føle oss trygg på veien.
    Jeg er egntlig forundret over at det ikke er flere ulykker.Skulle ønske at de gjorde om på dette med piggdekk.Hvordan er det på hedemark,bruker folk piggdekk? Her blir det bare verre og verre på vinteren. Virker som om de som skal rydde snø og salte ikke har tid...kanskje det har noe med at det er lagt ut på anbud og at de driver fast virksomhet i tillegg?
    Men, det er jo ikke bare om vinteren det skjer ulykker...
    Bra at det er fokus på problemene iallefall!
    Lykke til videre i arbeidet :)
    Beste hilsen Britt u.blogg

    SvarSlett
  6. Takk for koselig kommentar, nå har jeg lagt ut bilde av tapingen bakpå skapdøra. Ser det ok ut? Om man bruker stoff, har jeg suksesserfaring med limpistol. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. SÅ morsomt med bloggen, Britt!! Håper du koser deg med nattravnene dine:) Ja her er det mye som skjer, og full fres og lite bloggetid...Mye jobb...Piggdekk er nok det endel av her, ja, ofte litt isete. Selv har jeg piggfrie og er godt fornøyd med det:) Så når jeg skal til Oslo på shopping slipper jeg piggdekkavgiften. Kun på is med vann på at piggdekk gir mindre bremselengde enn piggfrie:)
    Ang. vinterdrift, prvate får stort ansvar og ikke alle tar det like seriøst dessverre. Og så kan man ikke være overalt samme tid selv om snøen laver det overalt på samme tid:) ups, nå våkna lillevennen..må løøøøøøøøøøøøpe:) klem

    SvarSlett
  8. Ble kjempefint...jeg har to lange hengeskap med glass som jeg tenkte å finne på noe gøy med<:)
    ha en fin dag
    klemklem

    SvarSlett
  9. Mange takk for oppfølging med bilde, Marianne! Nå forstår jeg hvordan det kan gjøres (og takk for tips om at fryse-/maskeringstape ikke holder så godt). Hilsen den anonyme leseren med mange tommeltotter ;-)

    SvarSlett
  10. Hehe, bare hyggelg!! Regner med det er du som er med i reklamen..han med ti tommeltotter:) Lykke til, anonym:)

    SvarSlett
  11. Såå flott:) herlig med vårfølelse.. Godt å kaste ut jula og se fram mot vår og lysere tider.. Vi nordmenn er jammen fantastiske, lenge leve optimismen og gleden med alle årstidene.
    Ha en flott kveld
    Klem Ingunn

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.