tirsdag 24. januar 2012

Gardinoppheng og pynt i vinduskarmer...

Jeg har byttet om på gardinene i stua, og hengt de lange opp på kortveggen.  Jeg har en oldemorstang som jeg har malt i samme fargen som gardinen, og kappet av slik at stanga går rett i festet på sidene.  På den måten får jeg gardinhøydene i bue inn til veggen slik at det ikke blir glipe mellom gardin og vegg.  Nesten som kitchsystemet, bare at når stanga vises synes jeg det ser litt mer solid ut med trestokken:)
Jeg synes det er skikkelig vanskelig å pynte vinduskarmer. Har prøvd meg mye frem og tilbake.  Hvor mye skal være der og hva skal settes sammen...  Jeg har som regel endt opp med et bilde i ramme, levende lys og en potteplante som her.
 Hva pynter du vinduskarmen med?  Mottar veldig gjerne tips og inspirasjon.

Vennlig hilsen

16 kommentarer:

  1. Enig i at vinduskarmer er vanskelig. Synes heller ikke at det skal være for mye.

    SvarSlett
  2. Hei igjen
    Med fare for å røpe at jeg har en "lat"dag slenger jeg inn anda en kommentar :)
    Jeg syns du har det så fint både i stuen og på kjøkkenet :) Det er litt vanskelig med å få blomstene til å trives i vinduskarmen nå om vinteren når vi har ovner på. Men jeg har funnet noen flotte grønne planter på plantasjen som vil ha det varmt og tørke ut mellom vanningene. Dvs.det er no mannen som er mest ivrig om vinteren :)Og grønne planter mot hvit karm og lyse gardiner er jo pent. Ellers så er det jo kjekt med flotte blomsterpotter, syns din er staselig :) og lysestaker/lysglass er aldri feil.
    Fortsatt fin dag til deg
    Beste hilsen Britt.u blogg

    SvarSlett
  3. Steikje fine gardina ;) Og veldig koselige vinduskarmer!
    Vi har bare to vinduer i stua og jeg har roll up gardiner..så nå har jeg en lampe og en eføy i hvert vindu... Hatt levende lys i vinduet over sofaen men med en ivrig sofaklatrer av en toåring i hus så ble det litt for risikabelt til tider! Også ble vinduene sååå svarte :P
    Har levende lys i vinduene på kjøkkenet ;)
    Blomster hører ALLTID til i vinduet =)
    Ha en fin fin dag!
    Og du..lykke til med veiinga! Krever sin kvinne det ja ;)
    Selv er jeg egentlig litt glad for at jeg ikke liker makrell i tomat :P hehe
    Klem fra ei som har skeia ut med en toast til lunsj :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha, kos deg med toasten, nestennabo:) Steikje fine agrdiner ahr du også:))Natta:)

      Slett
  4. kjempe flott asså... lyst å fint... :) koooselige vinduer!!

    SvarSlett
  5. Så flotte gardiner! De la jeg merke til med en gang ♥
    Jeg pynter som oftest vinduene med planter, ei lampe og en hengende telysholder.
    Var jo fint i vinduene hos deg da :)

    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  6. Det er nå så koselig i vinduskarmene dine så:)
    Koselig med litt bilde, blomster og lys.

    Jeg eier ikke grønne fingre, så hos oss er det ikke mye blomster i vinduskarmene akkurat.
    Tror vi har satt rekord nå - siden blomsteroppsatsen jeg kjøpte til nyttårskvelden fortsatt lever...haha. Vi har jo ganske store/lange vinduer, så det blir ofte litt "tomt" merker jeg.
    Ikke så lett det der med vinduskarmer.

    Ha en trivelig tirsdagskveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så søt du er:) Tenk på meg da, som vherken ahr grønne fingre eller scrapbookingfingre!!! MEg er det mest synd i:))

      Slett
  7. Nå har jeg blogget vinduskarmer.. ;P Men mine er ikke til særlig inspirasjon da, de er bare "grønne".

    har lagt inn bilde av det jeg fikk handla også.. Og i morra er det EU kontroll på audien, og torsdag skal jeg få satt inn kupe-varmer på den nye.. Så blir mye tid på Grindalsmoen nå.. ;P

    Veldig fine gardiner? Hvor har du de ifra? :)

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Juhu, da må jeg inn så sjekke før jeg sovner:) Gardinene er fra Maxbo på Midtstranda, de sydde dem også:)

      Slett
  8. Oj, sann! Nå fikk jeg jammen opp kommentarfeltet på bloggen din, og det er en stund siden sist. Bloggen din, har likhet med Livs lys, Norstalgia og noen fler, gått helt i vranglås når jeg har forsøkt å kommentere. Derav null respons.
    Jeg synes vinduspynten din er fin, og slett ikke ulik min. Kanskje jeg skal lage et innlegg om vinduer - godt med en idé...
    I min barndom var vinduene aldeles stuv fulle av potteblomster, men så var det kanskje de hjemmeværende husmødrenes stolthet på -60-tallet *S*
    God kveld til deg - Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Liv, ja det har vært kjempetrøbbel, men nå ser det utt il å virke for emg med firefox:) Klem

      Slett
  9. Nydelige gardiner som paeer perfekt på Balke :) Herlig pyntet i vinduskarmen syns no jeg :)
    Helt passe :) Du er jo så flink du :)

    Stor og varm klem sendes din vei :)
    Snart er det Frustrerte Fruer og jeg gleder meg :)

    SvarSlett
  10. Så gromme kommentarer, takk og takk:) Kort og godt takk, da jeg må stupe i seng etter turbodag idag igjen:) Klem:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.