onsdag 25. januar 2012

Tildastoff, bursdagsinvitasjoner og NRK som ble med meg i akebakken ikveld:)

Hei og hå, min uke flyr avsted, og siden dette er en nettside du må oppsøke (i motsetning til info på f.eks. fb som du får over deg) kan jeg legge ut litt info fra aviser og tv som jeg var i idag uten å trenge meg på føler jeg...  Da kan mine foreldre se hva litjtausa driver med, og jeg får samlet litt i dagboka mi her inne:)  Jeg var på Panduro da NRK ringte og ville intervjue meg en time senere.  Så det jeg rakk av 80-årsinvitasjonsmateriell og duftelys ble dette:
Genial "limrulledings" som jeg stryker på, så tips på GMN her en dag. 
"Gulige" kort med konvolutter til, og så skal jeg lage monogram og kopiere på tekst inni kortet, håper det blir bra, trallala..  Så da har jeg prøvd meg med silkebånd og et liten perlehjerte.
 Jeg har blant annet noen mødrevenninner i Eidas barnehage som er utrolig flinke med scrapbooking (Monica, Merethe, Iren etc), så jeg må bare finne min enkle stil da jeg ikke har tålmodighet og dyktighet til slikt håndarbeid.  Har likevel lyst å lage invitasjonene selv, og sende dem i posten om 3-4 måneder...
 Vi skal altså feire 2*40 år til sommeren, og jeg er vel igrunn i rute? Hehe... Slutta med svart brus 31.desember og skal holde opp frem til bursdagen min...På den måten har jeg snudd tankerekka: Nå GLEDER jeg meg til bursdagen:)  Tenk iskald cola eller pepsi max i glassflaske som dugger...Mmmmm.. Om du ikke gleder deg til din bursdag, prøv dette, funker som bare det for meg, kan bytte ut brus med noe annet du elsker og vips, la årene komme med glede:)
Så om jeg har skjørt i akebakken skyldes det at jeg ikke rakk skifte, Henrik suser på akebrett og Amalie er også med om du vil se:
http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/294428/
Så etter å ha sagt ok til det, rakk jeg kun å stupe innom Tildas stoffkolleksjon for i år og kjøpte med meg to stoffer på 50*70cm.  Vårlig...
Så to avisintervjuer om Trygg Trafikk:
før jeg fikk med meg god mat fra Nye Frukt og grønt, satte ungene trygt fra meg hjemme mens jeg føk på foreldremøte for håndballen..  Så nå etter Frustrerte fruer skal jeg synke ned og sove godt og glede meg til foredrag med Cecilie Skog på Hamar katedralskole i morgen.  Mulig jeg blir inspirert til en polekspedisjon, you never know:)
http://www.glomdalen.no/nyheter/article5896618.ece
Ha en fin akedag i akebakken du også!:) Jeg må nok kalle dette enda en turbodag i Mariannes liv...Men i morgen, daaaaa....;)
Vennlig hilsen

7 kommentarer:

  1. Så enig så enig i det her med aking i veien!
    Eller ut i veien!
    En ting er jo at de "små" påstår at de passer seg, men himmel å hav som vi bilister skvetter når det kommer et akebrett.. om vi i det hele tatt ser det!
    Har no'n "store gutter" i gata, som driver slik sport.. og jada, jeg er den sinte dama jeg :P Men heller det enn "ho som kjørte på"....

    Og sånn akebakke som på Ankerskogen sku man hatt i umiddelbar nærhet :) Heldigvis er det bratte jorder rundt om her på bygda, som man kanskje får låne om man spør pent ;)

    Go' onsdag, tenk når vi har sovet enda en natt er det helg i morra!

    SvarSlett
  2. Pssst! Ser flott ut disse papirsakene dine - og vårlige Tildastoffer er da ikke å forakte!

    SvarSlett
  3. Ja her er det full fart som vanlig:)
    skal titte inn på linken din:)
    ha en fortreffelig dag
    klemklem

    SvarSlett
  4. Har alltid nektet barne mine å ake i veien. De var sure på meg amnge ganger fordi "alle andre" akte jo i veien, og det var selvsagt bedre gli der fordi der var det oppkjørt. Om de alltid gjorde som jeg sa kan jeg ikke garantere. hehe. Har sett deg på tv flere ganger. Bl.a. på markeringen for trafikkskade. Vi har jo samme lokal tv sending.
    De innbydelsene blir kjepefine. Såg det innslaget på gmn jeg også. Fint med slike tips.
    Håper denne dagen blir litt roligere for deg enn gårsdagen var. Men det virker som du trives med mange jern i ilden. Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  5. Guri land så mye du rekker i løpet av en dag! :0 Jeg blir helt svett av å lese jeg.. ;P

    Veldig fine invitasjoner :) jeg holder meg på det samme, litt enklere nivået :) orker ikke sånn småpirk i evigheter, da er min tålmodighet borte...

    Nydelige og vårlig stoff! :) Hva skal det bli av det?

    Ha en strålende dag! Jeg tar med meg Gamle hus og Hager og reiser på EU kontroll med bilen.. :P

    SvarSlett
  6. Ja,dette er et kjempe kjekt nettverkr der man selv styrer :)Så kos for familien og "ta del"i hverdags livet.Syns det var så koselig at min kjære søster hev seg på og laget blogg,en unik og kjekk måte å dele hverdagen på. Og så er det jo veldi koselig å finne likesinnede og dele med :)
    Ikke et kjedelig øyeblikk hos deg om dagen.Syns du er sporty,og jeg finner det interessant det du legger ut ang.trafikk sikkerhet.(fikk ikke til å se film?,men leste innegg i avisen.)Mangen som fikk en tankevekker,og det er bra.Og jeg får vel lov å si at det var et flott bilde :)
    Koselig kort du lager-pent og enkelt.Syns du har talent der også jeg.Det viktigste er iallefall at det er koselig og selgjort er velgjort og så koselig å motta :)
    Klem og gode ønsker
    fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  7. Hei på deg turbo Marianne, imponert over hva du rekker over. Fin reportasje om noe som man kanskje ikke tenker så mye på. Ha en fin fin kveld, og husk å slappe av littegrann mellom slaga...klem fra Mona

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.