søndag 27. februar 2011

Vinterferien utviklet seg til påskestemning...

Hei kjære venner, da er jeg tilbake etter en finfin uke.  Jeg koste meg max med Eida Helene og Henrik på setra i tre dager, besøk av mann og venner, masse peiskos, lystig lesning som dere ser på bildet under og masse, masse latter!
 Å bli vekket med nystekte boller og varm melk på senga var en fin ting, syntes Eidamor;-)
  Så var det Trysil, slalom og badeland før vi endelig fikk tilbake min kjære eldste datter på fredag.  Hun kom sammen med min søster med mann, samt min kjære mor.  Siden de ikke er her i påsken som er tradisjon, måtte vi lage litt ekstra påskefrokostbord på lørdag... 
-Og på søndag...
 Påskestemning, dette?
 Påskeliljer i Løveglass med blondebånd rundt kanten...
Uten plastpotte og i glass som dette går an.
 Eller i Løvesausenebb fra Duka med matpapir som dette...  Mange muligheter, og med sen påske iår har jeg nok av tid til å finne min favoritt, tenker jeg:-)
 God uke fra

12 kommentarer:

  1. Herlige bilder! Ser ut til at dere har kost dere masse!! :) Påskestemning til gangs vil jeg si :)

    Stor klem til deg og ha en riktig fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Hei ☺ Såg ut som ein koseleg påskefrukost! Det gjeld å kose seg når man kan ♥. Påskeliljene dine var også kjempesøte. Likar også å la løkane vise, dekorative i seg sjølv syns eg. God natt. Klem Kristina

    SvarSlett
  3. hei Marianne,
    endelig en uke du har skikkelig slappet av og hygget deg,
    så deilig med påskefrokost nå, nydelig pyntet,
    ja her står vinterferien for dør nå,
    deilig med late morgner, men vi blir hjemme å håper på sol og snø smelting,
    ønsker deg en riktig god natt..
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Heisann Marianne =)
    Ser ut som du har hatt en kjempefin uke!
    Det var en smule fristende dette frokostbordet ditt!
    Blomster er bestandig et lyspunkt i hverdagen, lykke til med å plukke ut din favoritt =)
    Klem fra Laila

    SvarSlett
  5. Koselig med påske litt sånn på forskudd:)
    Det var jo virkelig påske-stemning ute i går også - vi satt i solveggen her hjemme og kosa oss.

    Ser at Henrik har funnet en meget lystig bok, ja. Ikke så mange som låner de bøkene der - ikke er de så lett å formidle heller. For de er ganske rett på sak og legger ikke mye skjul på hva som skjedde under 2. verdenskrig. Men absolutt viktige bøker og jeg håper flere på Henriks alder oppdager disse. Jeg skulle ønske de fantes da jeg var på den alderen - jeg som slukte alt med handling fra den perioden.

    Liker han det han leser ??

    Ha ei fin uke på Balke:)

    SvarSlett
  6. God Påske, hihi! Ja dette var virkelig en skikkelig vår innsprøytning. Ser ut som dere har kost dere iallefall.
    Vi har vært på hytta på hafjell og kost oss masse med nedover og bortover ski og masse god mat.
    Gratulerer med lysekronene :-)
    Klemmer Lïne

    SvarSlett
  7. Hei på deg med struttende mage........her lukter det omsorg.............og jeg veit at de to gode fra Molde setter pris på dette....
    Kansje , ja kansje en dag så kommer jeg forbi stuedøra de.
    Her nytes vinterferien med vårstemning ute....
    Klem fra Kirsti

    SvarSlett
  8. Ser ut til at dere har kost dere skikkelig. Her er det ikke vintrferie før om 2 uker, men da....setter vi kursen sørover til Gran Canaria...å som vi ser frem til det.

    Ha en superfin ny uke...klem fra Mona

    SvarSlett
  9. Så koslig.. åå hvor jeg og kunne tenke meg en seter og reise på:-)) Fikk iallefall skikkelig påskestemning her nå :-)

    Klem Birte

    SvarSlett
  10. Her oser det påske, ja!! Hva man kan få til med påskeliljer og noen egg:)) Ha en fin kveld videre! Klem Camilla:)

    SvarSlett
  11. Hei! det er så mange fine og inspirerende bilder og tekst i bloggen din! Min mor og jeg lurer på hvor det storblomstrete sengetøyet er kjøpt? Var litt Green Gate aktig. :) hilsen Eva og Sidsel i Elverum

    SvarSlett
  12. Å så hyggelig å høre, tusen takk Eva og Sissel! Det storblomstrede sengetøyet til dobbeltdyna bestilte jeg hos Ellos. Finner den ikke der nå, men likte veldig godt et som de selger i år: http://www.ellos.no/dv/20-Hjem-Sengetoy-Dynetrekk/Jotex/_/N-fl5Z1z13auxZ1z141xe?Nr=290155&sta=hjiZ1z141xe%7c%7c%7c80
    Lykke til og ha en finfin kveld1 Mvh Marianne:-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.