tirsdag 8. februar 2011

To snekkere, to dager...

 Og vips, så er et stort rom blitt til en hybelleilighet med nytt kjøkken og et barnerom. 
-Flott med arbeidsomme håndverkere!
Mine store planer omå besøke dere alle, gikk i "malingsspannet" idag...Beklager!  Snekkerne ble ferdige og panelveggen ropte etter å bli sparklet og pusset.  Amalie venter slik på å få flytte inn på nytt rom, så nå har vi blitt enige om farge og seng, gardiner og skrivepult, morsomt!   Leiligheten til aupairen har fått Ståt kjøkkeninnredning fra Ikea med bjørk heltre benkeplate, integrert ovn med keramisk topp, innbygd kjøleskap, samt en ventilator i stål.
Innenfor rommet med den nye kjøkkenkroken, er det et nokså stort bad. Begge rommene har lysekroner og det er vindu mellom bad og rom.  Nå gjenstår å male veggene likt med badet for å få en helhet og også få det lysere.  Men DET blir etter at Amalie sitt rom er ferdig.
Ellers er det en milepæl idag, minstemor som har i flere måneder sovet på vårt soverom (hun var syk, og vips så var det rutine å sover der..;-), har idag sovnet på rommet sitt igjen.  Jeg skyldte på at magen har blitt så stor at det ikke var plass i senga lenger, og det skjønte hun. 
 Henrik derimot, svever høyt om dag..Syns dette bildet fra Budor slalombakke på søndag var litt herlig.
Ha en fin lillelørdag, klem fra Balke gård og

9 kommentarer:

  1. Så bra det blir! Dere har jo så stort hus at det er nok mange muligheter der. :)

    SvarSlett
  2. Her må det gå an å bo ja, er det for sent å søke nå...? :) Noen ganger er noen ting mye viktigere enn å besøke andre bloggere, ja svært så ofte også. Så slapp av, men ikke for lenge. Vi er her i morgen også vi. :)

    Lykke til på alle områder for dere alle på Balke Gård!

    SvarSlett
  3. Det høres ut som 2 effektive dager! Flott hybel da, hvor aupairen sikkert kommer til å like seg! Ønsker dere en fin dag på Balke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  4. J må si det går unna, det blir nok kjempefint. Tøft bilde fra slalombakken.
    Nyt dagene...klem fra Mona

    SvarSlett
  5. He, he hvordan rekker du alt - energi-bunten:-D
    Kommentaren din kom med den - og takk for koselig skryt søta!
    Pass godt på deg selv,
    klem Hege.

    SvarSlett
  6. Det blir superfint!!!

    SvarSlett
  7. Herlig da :) Det blir fint! :)
    Ha en glad dag!
    klemmer

    SvarSlett
  8. Heldige au pairen..! Tipper hun vil trives der! Hopp-bildet var stilig!
    Klem

    SvarSlett
  9. Flink du er! Dette blir kjempe fint! Jeg har ikke fått gjort noe som jeg skulle denne uka pga sesongens influensa på meg,og bronkitt med astma på lillehjertet. Det blir sofan min beste venn!

    Gleder meg til overskudd og pågangsmot igjen!

    Ønsker deg en fin kveld:)

    Klem og Smil fra meg

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.