mandag 7. februar 2011

Jeg velger meg blå...

Hei igjen, har har helga gått med til fredagkos, lørdag på fotballturnering i Vikingskipet, og søndag til å vaske, rydde, brette...- og gjøre istand til snekkerne skulle komme idag...  Angret litt på forslaget mitt da jeg så jobben som lå foran meg, min kjære tok med ungene i ake-/slalombakken mens jeg rydda her hjemme..Ute skinte sola slik den gjør i påsken..Herlig!-for dem, hehe...
Etter langdag på jobben idag, ble det betasuppe med hvitløksbaguetter til middag.  Baguettene la jeg i denne brødposen fra IB Laursen.  Fant også frem sengeteppet som jeg la i skuvsenga på kjøkkenet.

Ellers må jeg takke hver og en især for gode råd, hyggelige kommentarer og mail, og smarte tips mht vedkomfyren vår.  I morgen skal jeg besøke dere!!!  Dere som har laget brød og pizza i en slik ovn, gi meg veldig gjerne råd på veien...
Ellers har jeg sansen også for slike snekkere som dekker til før de begynner å trampe inn/ut.
Vi har gitt dem jobben med å dele av et stort rom som vår forrige aupair hadde alene i 2.etasje.  Nå skal Amalie få nytt soverom.  Vi trengte et soverom til, og dette ble malt for 3 år siden.  Husker ennå den grusomme regningen på over 30.000,- for å male det...Forferdelig pris, jeg gjør det MYE rimeligere:-)  Her på veggen hvor det er lagt ny panel, skal jeg male det og sette inn hyller, skap og skrivepult.
Vår nye aupair som kommer om noen måneder, får nytt kjøkken fra Ikea med innbygde hvitevarer, og direkte inngang til eget bad.  Så nå er det litt kaos her som dere ser, men det jobbes så raskt at dere får snart se fremgang håper jeg.
Ønsker deg en god natts søvn!

10 kommentarer:

  1. Hei Så spennende prosjekt! Gleder meg til å se videre:o) Og godt å se snekkere som tenker på renholdet! Ha en flott uke! Klemmer, Marianne

    SvarSlett
  2. Det er godt å slippe å gjøre alt selv....men dyrt er det. Håper du får en fin tirsdag, skal krype til køys, natta

    SvarSlett
  3. Det er jammen dama som får ting på sving!
    Blir sikkert fint, og au pair'en blir like sikkert fornøyd!
    Det er godt å få ting unna, og intet år uten malingslukt i huset sier jeg. Den ekte mannen er nesten enig. Gyver snart løs på en liten do, må bare vente til vamere dager. Den ligger så tett på ytterdøra, og ovnen må monteres ned før maling. Orker ikke stå der i masse minus...
    Lykke til - Liv

    SvarSlett
  4. Ser ut som dere har nok å gjøre, ja!:)Blir sikkert kjempefint til slutt! God natt til deg også:)Klem Camilla

    SvarSlett
  5. Hallo:)
    Lenge siden væt her nå...men jeg prøver og trappe ned litt tid som jeg bruker på bloggingen...blir for mye:)
    Flott svartovn...slik hadde oldemor på kjøkkenet...spist mange måltider laget på en slik en:)
    Ser de nye kjøkkengardinen dine med slik fint broderi....jeg har et lite pyntehåndkle med samme broderi og samme farver....kan det ha vært samme eier mon tro:)
    Ha en fin fin dag......
    klemklem

    SvarSlett
  6. HEldige aupairen deres, hun må bli så ovelykkelig av den flotte hybelen hun får:)

    Gleder meg til å se det ferdig!

    Kan tenke meg eldste jenta gleder seg til nytt rom:)

    Ha en fin uke

    Klem og Smil fra Brit Olaug

    SvarSlett
  7. Hei hei Marianne.
    Her er det fart i svingene skjønner jeg:) Spennende ting dere har på gang..
    Huset deres må jo være himla stort, synes stadig det dukker opp rom inni der:)))) Hehe!!

    Jeg må jo legge til at den Au Pairen som kommer til dere og får nyoppusset rom med kjøkken er heldig ass!!!
    Dere er gode!!
    Gleder meg til å se hvordan dere utfører prosjektene.
    Ha en fin fin dag Marianne.
    KLemmer

    SvarSlett
  8. Dette blir bra.. Hiver meg på reten av gjenge, aupairen deres må jo bli hoppende glad for egen leilighet:-) he he

    SvarSlett
  9. Alltid like mye å holde på med...tipper det blir kjempefint!
    klem♥

    SvarSlett
  10. Flinke snekkere altså!! Blir spennende å følge med på prosjektet, får litt ny giv når en ser hva andre holder på med *smiler*.
    Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.