lørdag 19. februar 2011

Nytt gjesterom

Nå har Amalie skiftet rom, og jeg har gjort om hennes gamle rom til gjesterom. (Før nurket eller Eidamor overtar det om ett år eller to.) Mest jobb i å flytte ut møbler og klær, for ikke å snakke om alt dilldall ei jente på 11 år samler på..  Den kjedeligste jobben var helt klart å vaske ned rommet, men nå er det ferdig og klart for gjestene!  Det lukter grønnsåpe og kringle:-)
 Slik skal man våkne opp en søndags morgen når man kommer til Balke gård...Hehe, det er ihvertfall ønsketenkingen min..Når barna har flyttet hjemmefra, skal jeg komme nynnende inn på rommet med varm hvetebakst og rykende fersk kaffe eller varm sjokolade....Takk til Miss Mette for denne frokostbrettinspirasjonen!!
 I vinduet plasserte jeg lysekrona fra Ikea. Mye jobb å montere, men veldig søt, da...
 Og så setter jeg frem bilde av gjestene i ramme på nattbordet.  Ikke så mye som skal til for å glede verdens søteste søster og svoger...Siden de er nyforlovet, er det litt stas å sette frem hjerte og blomster.
 -Og selvsagt må en blogger ha interiørbladene klare!
 Enda mere romatikk, her kan man hoppe i kjolepledd og varm tøffelpute som står klar.
 Vidvinkellinsen er satt på, voila!
 Og nok klesskap som står klart for gjestene.

Vil man trekke seg tilbake, så har jeg lagd en liten sofakrok. 
Så da lukker jeg døren og venter på gjestene!
Nå skal vi i selskap, gleder meg veldig for vi får alltid så nydelig mat og så blir jeg så inspirert av Heges flotte borddekking!!  God lørdag fra



17 kommentarer:

  1. Ja..ser frem til når jeg er blitt pensjonist og skal på rekreasjonsferie på landet....gleder meg til kaffen og fersk bakst på senga:):)
    kos deg i selskap...
    det ble riktig flott der inne...
    klemklem

    SvarSlett
  2. Ja intet er umulig...jeg kan komme og være husmor....er jo tross alt hjelpepleier:)
    klemklem

    SvarSlett
  3. Flott:)Da har vi planene klare i god tid i forveien:)Må jo ha noe og drive med senere:)
    Og så får jeg frisk luft og....
    klemklem

    SvarSlett
  4. Nydelig - og romslig! - gjesterom.
    Veldig sjarmerende vertinne-tanker også! Klart gjestene må få interiørblad, hjerter og gjærbakst. Om noen år. Så kan di jo heller knipe inn på servicen om det viser seg at gjestene blir noen år i denne drømmen av et gjesterom med verdens triveligste vertinne *s*
    En god helg til deg - Liv

    SvarSlett
  5. Så koselig du har gjort det der inne! Blir vanskelig å ikke føle seg velkommen med en slik velkomst!! Likte fremtidstanken om fersk gjærbakst *smiler*! God helg!!

    SvarSlett
  6. Åhhh...hvem vil ikke trives der!?!?! :-))

    Nydelig - rett og slett!

    God søndag!

    Kristine :-)

    SvarSlett
  7. Hei Marianne
    Bare koselig det, Marianne ♥ glad jeg kan inspirere… Nydelig bilde av frokostbrettet og sengetrekk, så herlige farger, sommerlig og vakkert … og kjempekoselig soverom ♥ ♥ ♥ Håper du har hatt en flott kveld, du har sikkert kommet hjem nå :o) Ha en kjempefin søndag, kos deg… Klem fra Mette

    SvarSlett
  8. Så nydelig et rom, så vakre farger.... Ha en herlig søndag, skal prøve å komme oss på en tur...klem

    SvarSlett
  9. Bare uutrolig lyst og fint M - og elsker farvene du har brukt!
    Ha en kos kveld,
    klem Hege.

    SvarSlett
  10. Hei Marianne:) nå har jeg scrollet litt opp og ned..eller omvendt :o).. og sett på litt av det du har gjort i det siste. SÅ morsomt med elglefser, englefiskekaker, hjertepannekaker osv, osv. Så oppfinnsom du er! :))
    Dette var noe å tenke på for meg ivertfall.. som har ei lita på tre som ikke er så altfor glad i middag, men vil helst ha tre knekkebrød istedet.
    Ha en fin vinterferie.. ho ho..kanskje vi sees i løypene i Trysil;)
    Gode klemmer fra Line

    SvarSlett
  11. Åhh, så fint å være ovengenernattingsgjest å¨Balke :-)) Da hadde jeg gledet meg til å sove !!! Takk for sist, forresten - veldig koslig. Håper mat og borddekking stod til forventningene ;-)) God kveld! Husfrueklem

    SvarSlett
  12. Så fiiint! Heldige er dei som får koma på besøk til deg. Du har det utruleg koseleg. Eg vil gjerne følge bloggen din :) Helsing Kristina (ta gjerne turen innom min nyoppstarta blogg).

    SvarSlett
  13. Hej, Marianne!


    Åh, herregud så fint. Och så somrigt. Ja, det var verkligen supervackert.


    Kram Inka

    SvarSlett
  14. Heisann Marianne! :)

    Så fin blogg du har, huset ser nydelig ut!
    Har min egen lille blogg, dog den er ikke like harmonisk som din :)
    Håper å høre fra deg, hilsen Karoline
    din tidligere brudepike ;)

    SvarSlett
  15. Heia snuppa!
    Kremt, - det var ikke meningen du skulle se skrive-feilen min( ikke alle som vinner vinduer ihvertfall!);-D
    Så at det ble gærn`t like etter at jeg publiserte, men da lot jeg det bare være...!
    Håper du har fått kost deg og slappet av litt:-D
    God helg,
    klem Hege.

    SvarSlett
  16. Så romslig, lyst og lekkert!!! Kjempe-flott!


    Ha en riktig fin helg, Marianne:))

    STOR klem

    SvarSlett
  17. Åhh...haar du en slik gyngestol du da Marianne?!! Heldige deg!
    Men huff da...det hørtes ut som en dyr fornøyelse i slalombakken.
    Men nå håper jeg du nyter godt av helgen og det å være hjemme igjen;)
    Psst. Tuusen takk for komplimentet angående forkleet Marianne. Det varmer mer enn du kanskje tror:).. også synes jeg det er såå koselig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen når du titter inn! Blir så glad, så glad. Blir litt bedre kjent:)
    Gode klemmer fra Line

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.