torsdag 3. februar 2011

Har man lyst å gå med julekjolen i februar, ja så gjør vi det...:-)

Pippi gjør det hun har lyst til, hun skaper sitt eget magiske liv, hun søker det beste for andre mennesker, hun tar ikke bekymringer på forskudd og hun har humor og fantasi.
Her er Pippien min som for andre dag i februar bruker julekjolen, rett og slett fordi hun har lyst til det!  Er det ikke herlig å kunne si ja til det?  Kjolen blir jo for liten ganske snart, og den erstattes med  ulltøyet  før de skal ut å leke.  Jeg digger deg, Eida Helene 3 år, som følger ønsket sitt!  Verden kommer tidsnok til å signalisere at "slikt går ikke an" dessverre.  Men inntil da, julekjolen i barnehagen i februar, ja hvorfor ikke...Hehe...


Jeg fikk tips om å lese en bok, Pippi Power.  Nå skal det holdes kurs av den danske forfatteren som kan være det skrittet som skal til for å oppnå følelsesmessig frigjøring fra gammelt tankegods, og:

gjør oss fri fra hva vi tror andre tenker om oss

får oss til å slutte å sammenligne oss med alle andre

frigjør oss fra overbevisningen om at vi ikke er gode nok

får oss til å hjelpe hverandre med å stå fram og ta plass nøyaktig som vi er

får oss til å slippe kontrollen og ideen om at alt skal være perfekt – og bare hoppe ut i det!

Om du vil vite mer eller ev melde deg på kurs, her er linken Pippi Power

Ha en fin dag du også;-)

Klem,

5 kommentarer:

  1. Eida Helene møtte opp da vesla og jeg kom til barnehagen i går. Og jeg sa hun hadde så fin kjole...og hun svarte veldig stolt: JAAAAA!!!
    Vesla her skulle helst ha badedrakt i bhg i går...men det er vel ikke helt sesongen for det nå. Men det går mot vår:)

    Ha en fin torsdag :)

    SvarSlett
  2. hei,
    ja klart man kan gå med julekjolen i februar, ja i mai å om man har lyst.
    ha en fin dag,
    klem

    SvarSlett
  3. Herlig frøken vet hvordan hun vil at ting skal være:)

    Ha en fin dag:)

    Klem og smil fra meg:)

    SvarSlett
  4. Så skjønn. De vokser så fort ut av tingene så er bare å bruke det peneste man har til hverdags og fest:)

    Søt lita frøken.
    Klem

    SvarSlett
  5. Hei igjen,
    Så herlig Pippi i julekjolen sin!!! Ja, hvorfor ikke?!?

    Kom på at det er to ting jeg skulle kommentert hos deg (minst!!!), som jeg har glemt; GRATULERER med nurket i magen!!! Det var jo et lite hyggelig besøk på den kontrollen du skrev om, men oppfølgingen må jo bare gå i stigende retning etter det der. Veldig koselig med baby igjen, da!
    Og nr to; så spennende det hørtes ut med møte med "sjæfa" bl.a. i kommunen her! Ifølge "velkommen-til-kommunen"-brev fra ordfører'n vår (som Sverre har mottatt to av, jeg ingen!), bor vi i "den urbane bygda med det kulturelle mangfoldet", og befinner oss midt i "kaffe-latte-land". Har hatt litt moro av det der i heimen vår, vi trodde vi flyttet til bygda og jordbruks-land, men det ene utelukker kanskje ikke helt det andre...
    En god helg til deg & dine
    fra Cathrine

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.