søndag 31. januar 2010

Kaffekos med nye stoler!

Tusen hjertelig takk for gode tilbakemeldinger på møbelsnekkerinnens sprøe påfunn:-)  Vel, stolene var flatpakket, så helgen har gått med til skruer og knotter, så merkelig dette..Når jeg endelig har skjønt oppskriften så var det ikke flere stoler å skru sammen...  Men jeg er ferdig, og har innvidd de nye stolene sammen med en venninne som kom på kaffebesøk.  Syns det ble litt mere spisestuepreg over det når det ble hvite stoler og beigelinaktig trekk.
Vi fikk en smart gave fra svigers og mormor til jul, gavekort på Til Bords!  Så etter jul ble det suplert med ny kaffekanne, skåler og mugge og sukkerskål i serviset vi samler på: Vieux Luxembourg fra Villeroy and Boch, stas å dekke på med dette synes jeg.
Stolene fikk hver sin bokstav, som jeg etterpå tok lakklim over.  Da ble de helt unike!

Tilslutt et lite stemningsbilde fra fredagen...  I julegave fikk min kjære en kalender med en "date" per måned, SÅ romantisk:-) hehe..  Det er alt fra fjelltur i telt, til spadag, restaurantbesøk og storbyhelg.  Fredag var det pestokylling, nydelig tilbehør og god vin, før en koselig film jeg hadde leid; The proposal! 
God uke ønskes deg fra

8 kommentarer:

  1. Hei Marianne!
    Dette ble lekkert! Lin og hvitt er flott sammen! Gratulerer med nye deler til servise også. Så på det da jeg skulle velge servise selv, men jeg endte opp med Edme, jeg da.
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Så kjempe fine stolane blei da:)Herleg stemning i kjøkenet ditt:)
    NYDELEG service:)
    Så romantisk da:)
    Ønsker deg ein god start på ei ny veke<3
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  3. De stolene med bokstavene på likte jeg virkelig godt. Så flott det ser ut. Nydelig servise du har også. :) Jeg har også holdt på med tekst i helga. :)

    SvarSlett
  4. å så nydelig dette ble,
    skikkelig kos ved det bordet,
    nydelige servis du samler på,det er så moro å ha mange deler av samme.
    ønsker dere en flott dag,
    her er -14 idag,så hos deg er det vel gørr kaldt?
    så smart med en date i mnd,romantisk det var.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Artig gave da .. :o) Han er vel svært fornøyd med de date-ene regner jeg med :o)

    Kjempefine stoler .. litt av en jobb gitt :o)

    Artig å finne "sitt" service og samle på det. Selv har jeg ikke funnet et jeg virkelig liker og svever rundt i Ikea-land enn så lenge ..

    Ha en kjempefin ny uke - klemmer!

    SvarSlett
  6. Så artig å ha en bokstav på stolryggene !!

    Klem, Line

    SvarSlett
  7. Ble kjempefint og orginalt med bokastaver på stolryggen!
    Likte godt den dategaven - hadde blitt utrooolig glad for en sånn gave!!! Romantisk og fin - en "setter-pris-på-deg" gave hver måned... FANTASTISK!
    Ønsker deg en nydelig uke!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. Du er super god! Etter å ha fulgt med intenst på tv uten å se snutten av deg i reklamen, ble jeg glad for å se den her :) Du er jo råååågod!!! Kjempebra, synes jeg. Du har talent foran kamera, synes du skal fortsette der. Du burde få til en mindre stiv utgave av "herskapelig", og dra rundt til alle de koslige husene/gårdene - selvsagt med deg som programleder!!! (utnytt kontaktene i tv-bransjen nå ;) )Helt seriøst, altså!!! Klem fra en beundrerinne

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.