søndag 3. januar 2010

Stakkars småfuglene ute....Her er det kald, vi har gått måneskinnsturer som har vært korte pga kulden, så da passet denne gaven fra surran i Molde; meisbolleholder i sink! Og værstasjon:-) Er så morsom lesning; snor usynlig: tåke, snor borte: orkan etc:-)
Har ryddet ut jula, så deilig med lyst og hvitt igjen. Kun juletreet igjen, og det forsvinner i morgen. Dagene har flydd, mangt et sosialt juleselskap har vi vært på og hatt, trivelig! Skal bli godt med en rolig dag i morgen (barnehagen har planleggingsdag) før det braker løs. Skal på tv-opptak til Skarnes når Eida Helene fyller 2 år på torsdag, men kommer heldigvis hjem til selskapet og jeg ikke er her når hun blir vekket med gaver og en peppekakedeigbit med lys i på senga. Hun har bestemt menyen, så vi serverer tomatsuppe med egg, krutonger og pølsebiter til besteforeldre og oldemor:-) Vel, får blogges mere i morgen, men tilslutt:

Hjertelig takk til Glassveranda og Englehvitt for nydelige awarder, koselig! Har også fått fra flere i desember, men lillemor har slettet og slette så beklager at jeg ikke har fått det med! Som allltid gir jeg den til DEG, ja akkurat deg som leser meg,-og spesielt til Hege som ga meg en så nydelig julegave! (ble spist opp før jeg rakk å blogge det ene kremmerhuset...Ups...:-)


14 kommentarer:

  1. Hei på deg.

    Fin blogg, å en kjempekoselig gård. ;o)

    Den værstasjonen er bare så morsom, har sett på den selv, så tror nok bare jeg må kjøpe den.

    Klem Simone

    SvarSlett
  2. hei i natten.
    så herlig en værstasjon dette var,heheh håper aldri trå forsvinner,
    ja nå er det tibake til hverdagen.
    men deilig å da,
    kastet ut jul jeg å,
    litt tomt men nydelig,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Hei hei, vil bare kikke inn å ønske godt nytt år!
    Emma

    SvarSlett
  4. Hei og godt nyttår! Ja nå er jula ryddet ut hos meg også, og det føles godt. Superfin meisbolleholder, er jo viktig å tenke på småfuglene også i kulden! :)

    SvarSlett
  5. Morn:)..og godt nyttår til deg:) Artig meisbolleholder

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig helsing:)
    Ønsker deg en fin dag
    Klem Nina

    SvarSlett
  7. Hei Marianne!
    Snarvisitt for å ønske deg et godt nytt år:-)
    Har en lik holder, har ikke tenkt at det var en meisbolleholder...hi-hi.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  8. Hei Marianne og riktg godt nytt år! :)
    Meisebolleholderen var flott, men værstajonen tar kaka! Den var så artig! Jeg har en gradestokk med dialekt-uttrykk fra Ringsaker, og den har stått på "bikkjekaldt" og "styggkaldt" i hele jula! :)

    Jeg ble litt nyssgjerrig når du skrev at du skulle på tv-opptak...:) Hva er det du sysler med nå da tro? :))
    Håper vi ses i løpet av vinteren!

    Klem fra June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  9. Hei er bare inne for å si godt nytt år. Koselige .
    Ha en fin kveld.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  10. Godt nytt år, kjære Marianne! Et av mine nyttårsforsetter er å legge igjen kommentarer på den superkoslige bloggen din. Er støtt og stadig innom, og som du selv sier, er det jo koslig å vite av det :)Takk for deilig lunch og godt selskap 5.dag, alltid en fornøyelse å være rundt deg!!! Ser fram til kreative og festlige husfruetreff dette året :) Klem, Hege

    SvarSlett
  11. hutre hutre - nå har det begynt å bli kaldt her også! Og da er det bare å hive innpå med ved, kle godt på seg, og leeeengte etter sommeren!!!
    Kjempe fin meisebolleholder - og artig værstasjon. Tenkte jeg skulle kjøpe en slik til venninna mi i bursdagsgave - tror hun ville likt å ha en slik på hytta si!!!
    Ønsker deg en flott uke!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  12. He, he tusen takk Marianne!
    Har vært uten nett noen dager skjønner du..:-(
    MEN nå er jeg tilbake, henter awarden v/ første anledning!
    Du er en knupp, som jeg gleder meg til å følge videre i det nye året:-)
    Klem,nissemor:-)

    SvarSlett
  13. Hei, jeg har lyst til å gi en sånn værstasjon til ei venninne, hvor kan de kjøpes?

    SvarSlett
  14. Hei Lena M:)

    Den kan du kjøpe på Sunndalsøra, der er det en fin interiørbutikk. Mulig de ikke er i salg lenger pga at dette er fra i fjor, men lykke til uansett. Mulig google værstasjon tråd etc?:)

    Mvh Marianne M S

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.