mandag 25. januar 2010

Fra barnerom til større-jente-rom:-)

Da har lillemor blitt storemor, og jeg har som Linda, måtte forandre pikerommet:-)  Elsker de gamle dørvriderne..  Har satt på A for Amalie inn til døren som går til rommet hennes.


Hjertelig velkommen, betyr den matta der, mamma sier 10-åringen min:-)


Hun har fått seg prinsessen på erten-seng!  De gamle, nydelige sengene er slått sammen og så puttet vi 4 madrasser oppå, skikkelig artig å komme inn på rommet hennes å se jenta oppi den digre, HØYE senga:-)

Det er høyt under taket, derfor viser ikke bildene riktig målestokk, den er HØY, altså:-)


Og bildet over sengen, må selvsagt være Prinsssen på erten.  Stor stas å ha overnattingsvenninne her, og veldig greit at det står klart ved besøk!
Dette nattbordet er i samme stil og hører til senga, mange dataljer som ofte ikke er å finne i dagens møbelhus.
 Skapet har fått en isbjørn som passer på, hun gleder seg slik til mars da jeg tar med de to eldste til Svalbard!  Kanskje ser vi en levende en???
Leksepulten er laget av løs bordplate og fire lakkerte, røde bein fra Ikea.
Julesofaen er tilbake på rommet, likeså Ikeahjerteteppet og sofabordet.
Mojo-design kjolen er ikke så mye i bruk, så den dekket et sparklebehov på veggen:-)  I en ødelagt klokke er det satt inn bilde av en barndomsvenninne, søte Lise!


Og mens vi venter på å få satt opp den nye gardinstanga, har jeg surret rundt litt roser på den som er der.  Nå skal jeg avsted på Blanke ark (kjent fra tv), et foredrag i Løten kino om ulike læringsstrategier, så bra at vi foreldre får slike foredragstilbud!   Husk Tv Norge klokka 2130 ikveld;-)  Bedre enn Frustrerte Fruer, spør du meg!   Hasta la vista...

17 kommentarer:

  1. Så fint rommet ble :) en prinsesse verdig :) er så glad i slike gamle møbler - de har virkelig sjel og blir jo helt supre når de får litt hvitmaling :) fint med røde kontraster til det hvite :)

    du må hilse lillesnuppa di fra bloggeverden og si at hun hadde fått seg ett superfint rom! :)

    klem fra Lisa

    SvarSlett
  2. Ja, dette er nok jenta fornøyd med. Det ble mange fine forandringer, flott med A på døra. Det gjorde seg sammen med den gamle dørvrideren. Har noen gamle dører med gamle håndtak her også, som jeg er VELDIG glad i. :) Søtt med alle rosene du har pynta med. Koselig rom!

    SvarSlett
  3. Helt nydelig ble det!Godt at frøkena har samme stil som mamman:-)Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  4. Eit kjempeflott jenterom, ei prinsesse verdig :)

    Klem M ♥

    SvarSlett
  5. For et herlig rom :))
    Den senga så bare såå god ut ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  6. Dette ble jo fint Marianne! En heldig frøken du har. Rødt og hvitt er alltid riktig, vet du;) Eller tidløst om du vil...

    Klem fra Mette, som endelig har sett deg på TV også ;) (Er en stund siden, nå da)Stort sett har innslaget med deg vært ferdig når jeg har husket det!

    SvarSlett
  7. hei Marianne,
    så herlig et rom,jeg ser at senga er høy,har en sånn ikea krakk jeg å,tenk å gøy å være prinsesse på erta da.flott rom til en flott jente.
    så heldig dere er som får høre foredrag fra blanke ark,kanskje de kommer nær meg,fulgte med på det,
    å det var så fine metoder de hadde.
    ønsker deg en herlig kveld.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Så nydelig stor jente rom :O)
    Skikkelig prinsesse blir ho jo nå :O)
    Åja - jeg tar gjerne utfordringen - ingen pepsi max i uka!!! Men når begynner helga?
    Det må jo være fredag etter jobb ???? :O)
    Ha en flott brus fri uke :O)
    Stor mumseklem fra Vibece :O)

    SvarSlett
  9. Kjempeherlig rom for ei jente som har blitt større-elsker rødt jeg da..!!
    Ha en fin kveld, klem Hege.

    SvarSlett
  10. Oioioioi, drømmen til ei jente på den alderen da!! Og på min alder også kanskje...? hihi... Nydelig i alle fall!! :)

    SvarSlett
  11. Det ble et flott rom - også litt artig med noe annet enn rosa - som så mange vil ha :o)

    Ha ei flott uke!

    SvarSlett
  12. Så fint det ble til prinsessa di:) Jeg driver å skal gjøre ferdig rommet til gutten min på snart 13...det blir ikke akkurat prinsesse-tema der nei. Uff, så fort de ungene vokser;)

    SvarSlett
  13. Så fint rommet ble! Jeg viste bildene til min datter (også 10) - hun syntes senga var nyydelig!!! Samme fargene går igjen på hennes rom -rosa, rødt og hvitt! Vi har valgt farge på veggene - hun på resten!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  14. OG VET DU ,..?!: Da Å du legge den ut så "vi" får se!!!!
    He, he klarer nesten ikke vente!!
    Klem,Turbo - Hege:-)

    SvarSlett
  15. Hei Marianne, det er første gang jeg besøker deg. Du har virkelig en fin og inspirerende blogg! Datteren din har jo fått et drømmerom hvor hun og venninnene garantert kommer til å trives!

    Jeg legger deg til blogglisten min!
    Onsdagslem fra Perlemor :)

    SvarSlett
  16. Hei på deg! Så koselig å høre fra deg! Har ikke kommet inn på bloggen din på lenge, så det var artig å titte inne hos deg igjen!

    Kjempefint prinsesserom! Her er det bare gutter, så jeg kan jo bare drømme om sånne rom..:)

    Ha en fin kveld! Klem Nina

    SvarSlett
  17. Hei :) Jeg er ny i denne bloggverdenen, og endelig oppdaget din blogg! Så fantastisk vakkert hus du har! Dessuten liker jeg bildene dine.

    Jeg legger deg til i min faste morgenrunde i Blogglandia jeg ;)

    Line

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.