fredag 15. januar 2010

Førua 4 og siste:-)

Da er døra lukket og låst, og vi ser litt på kårboligen vår sitt eksteriør... Sveitserhus med så mange detaljer og utskjæringer, helt min smak. Falt slik for dette koselige huset da jeg kom til Balke for første gang.
Fra hagen ser vi to stabbur, det til høyre hadde jeg kransekveld i tre ganger i desember, sjekk klokketårnet!
Selv om det er kaldt, er det så nydelig med vinteren nå...Da sier "Førua" takk for seg, dette med kårboligen ble litt ødelagt for meg etter Orderud, så jeg liker heller å kalle det Førua...Førhusbygningen, føråa, kårstua, kårenden... Kan vel ikke si at kjært barn har mange navn, for etter å ha lest endel norske "bondelivsbøker", var det ikke bare bare med kårhusfolket, førhuskontrakter etc. Men fin er det vel? Nå skal kårbolig ta imot en barnefamilie fra Røros, håper og tror de vil trives:-) God lørdag fra
som har hatt noe datakrasj og vært ute av drift en ukes tid,-beklager!

Sjekk dette nydelige innlegget til ære for Balke gård!  Takk, Villmarktausa:-)

12 kommentarer:

  1. Nydelige bilder av flott hus :-)

    Ønsker deg en fin helg :-)

    SvarSlett
  2. Sukk, sveitserhus, så utrolig vakkert...!

    SvarSlett
  3. ååå der var du heldigvis igjen,trodde du var borte fra blogg verden,
    nydelige bilder,
    der kan vel ingen ikke trives,sååå nydelig en plass,
    min bror bodde rett ved orderud gård når drapene skjedde,orderud byggefelt,skjøner godt kårbolig blir feil.
    det er så herlig med sveitserhus og alle disse skjønne snekker arbeid,
    ønsker deg en herlig fredag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Åh for et vakkert hus ! ja dette var min smak også :-)

    Ønsker deg en fiiin helg !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  5. Godt å se at du er tilbake:) Nydelige bilder fra et nydelig sted!
    Ha ei flott helg:)

    SvarSlett
  6. Jeg blir SÅ inspirert! Så moro å se førua. Snakk om masse sjel! Veldig interessant å se eksempler på vinduer, dører, lister, farger etc etc for en som snart skal bygge på:-)))) Og jeg er MEKTIG imponert over kaka. Til slutt: Gratulerer masse med lille tulla
    ( Glemte a helt jeg - huff og huff)

    SvarSlett
  7. Sån et nydelig nydelig hus,trives ikke de nye ,nei da vet ikke jeg ;))
    var innom deg får å ønske deg en deilig helg nå i januar mnd
    klem fra meg

    SvarSlett
  8. kan jeg få kjøpt det og ta det med meg ;)
    Nyydelig hus... der skulle jeg kost meg ja..

    Klem,Kari

    SvarSlett
  9. Nydelige utskjæringer Marianne-skulle gjerne hatt de mønstrene på en pute el. to, he he:-)
    SÅ kjekt å ha deg tilbake, savna deg vet du!
    Ha en fin, fin helg vennen - koos deg!
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  10. Nydelig rett og slett, og fantastisk med vinterskrud rundt!
    Jammen lever vi i et flott land med så store kontraster! :O)
    Ha en flott helg.
    Mumseklem Vibece

    SvarSlett
  11. Hei, så nydelige detaljer, ja, dette liker jeg! :-) Kårebolig har fått en annen betydning, ja, og det er jo litt synd, for det ordet har jo blitt brukt lenge!

    Kunne jeg få be deg om en ting? Kunne du begrense antall innlegg du har liggende på hvoedsiden (alstå ikke velge "alle")? Grunnen er at det tar så veldig lang tid å laste ned siden din. Mulig du ikke vet om dette?

    Det ligger forresten noe til deg på bloggen min! Ha en fin søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.