torsdag 7. januar 2010

Eida Helene 2 år!

Pavlova...Himmelsk kake som jeg laget for første gang idag, men ikke siste gang....Sjekk HER for oppskrift, takk Marit!
God kveld og velkommen inn i et bursdagsselskap som akkurat har blitt avsluttet:-) Igår kjøpte jeg tulipaner, slik at de stod så fint og smilte idag da lillemor fylte år med pepperkakedeig og to lys på senga, gaver fra familie og sang da hun våknet litt før sju. I barnehagen var det nydelig krone og tegnehefte å , herlig dag for lillemor:-) Vi knuser pepperkakehuset med kjevle på bursdagen hennes, det er desserten!
Til middag var det etter bursdagsbarnets ønske kremet tomatsuppe med bokstavpasta, pølsebiter og egg. Med hvitløksbaguetter ved siden av.
Enkel og greit mat på en iskald januarkveld.
Elsker stettfat, dette jeg kjøpte i Stockholm før jul, fikk egg- og smørbiter på seg
På stua hadde jeg lagt frem fødselsboka hennes, om det ble tid for en titt i den.
I osteklokka er det rosa og hvite pikekyss..(Og de som bor i nærheten ser nok at jeg har handlet på Vintagepiken på Hamar:-))

To lange smålys fra julebutikken på Elverum skogmuseum satte jeg i en hjerteskål fra Lisbeth Dahl som jeg fikk av jobbHege, litt oasis og så dekket jeg med sukker og glitterbelagte sukkerbiter på toppen.
Duk som jeg har arvet av i mine kjære besteforeldre, hardangersøm. Men hva er til høyre i bildet?
Jo, husets 6.medlem; Nusse:-)


DA det må ryddes opp, blir det korte beskjeder herfra:-))
Kjøkkenet er fra Kildahlen snekkeri her på Løten, gjør alt etter mål og ønske, rimelig og bra!
Velkomne hjem fra Egypt, Ingebjørg, regner med dere har kost dere max!
SÅ hyggelig du la igjen melding Kristin, tverrfløytejenta:-) Kjempekjekt å høre fra en sambygding fra Nesset:-)
Klem fra sliten men fornøyd trebarnsmamma...

4 kommentarer:

  1. hei på deg
    å gratulere med lille prinsesse.
    herlig kake å nydelige blomster.
    koselig med barneursdag .
    herlige bilder,
    å gratulere med skjønn kattepus.
    nydelig.
    klem fra sylvia.
    kaldt hos dere om dagen?

    SvarSlett
  2. GRATULERER så masse med dagen til den søte prinsessa:)Å naaaam!!Den kaka er verdens beste synest eg:)
    Såå fint du har pynta:)
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  3. Heisann.
    Gratulerer så mye med minste jenta!! Ser ut som hun koser seg:)

    Den kaken så forresten knallgod ut:)

    Ha en fortsatt fin kveld:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  4. Hurra for jenta! Du - den pavlovaen så helt utrolig herlig ut!

    Så fint pyntet det er - og nusselig Nusse!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.