lørdag 30. januar 2010

Jeg trekker om splitter nye kjøkkenstoler, jeg...

Etter utallige besøk i butikker, googling på nettet og besøk på websider, fant jeg ut at de nye kjøkkenstolene (slik jeg hadde dem i hodet)  måtte produseres av meg selv...  Så jeg fikk tak i 5 hvitmalte spisestuestoler, presset dem inn i bilen, og så innom Princess og kjøpe acrylduk i metervis, så Maxbo for stiftekjøp og så hjem:-)  Så nå holder jeg på med fem stoler, og må si meg fornøyd med farge og design.  Stoffet er lett å tørke av, det er en mellomting mellom voksduk og stoffduk, og så snudde jeg det på baksiden da det er mere stoffaktig der.  Duken på bordet er med riktig side opp, slik at det er enda lettere å tørke bort middagsrester der.
Stolryggen har en litt stilig sving på seg.
Setet var opprinnelig svart.

Beige og rosa og hvitt er farger som harmonerer, synes jeg.
Og det går så det suser, nå skal jeg fortsette med 4 flatpakka stoler,-hurra for fridag!

Takk for hyggelige hilsner, det setter jeg stor pris på!  Tenk, nå har også 2 Hamar/Løten-venninner begynt å skrive kommentar, RØRENDE!:-)  Møbeltapetserersnekkerklem fra


18 kommentarer:

  1. Så fint det ble :) Moro å holdepå med sånt. også så praktisk da..med et sånt type trekk ;)

    Klem, Line

    SvarSlett
  2. Ja, noen ganger (ofte...? :P) må man lage det selv! Blir slik når man har sett for deg noen vettu! Men så blir det bra da, knallfine stoler! :D Kos deg me d de 4 neste! ;)

    SvarSlett
  3. Så fint det ble! Lurt å kjøpe stoff som kan tørkes av!

    SvarSlett
  4. Det er jenta si det,ble flott!!

    SvarSlett
  5. Pent og praktisk ja:) Smart å komme på det der

    SvarSlett
  6. Enkle og flotte stoler, og ofte er det ikke stort som skal til for å lage dem til akkurat dine stoler.
    Og vil du endre kjøkkenet en dag, er det fort gjort med andre trekk. Stiftepistol er et must for kjekke damer!
    Lykke til med resten!

    SvarSlett
  7. Heisann Marianne.
    Ja, finner du ikke slike som du hadde tenkt, så fikser du det selv!!
    Knallfint og praktisk:)Flink du!

    Ha en fortsatt fin kveld:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  8. He, he du er ihvertfall ikke redd! - OG så fine de ble tusenkunstner`n!
    God helg schnuppa:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  9. Flotte fargekombinasjoner, herlig med farger som går ton i ton. Både når det gjelder interiør og klær. Lørdagsklem på vei!

    SvarSlett
  10. Like greitt ta saken i eigne hender ja :) Vart kjempefint!!

    Klem M ♥

    SvarSlett
  11. Ja...fine greier dette....en får ordne det selv når det ikke er å få kjøpt:)
    Ble veldig bra....
    Ha en fin søndag
    GoeKlemmer

    SvarSlett
  12. Ja,det gjeld og ordne seg:)Lekkert:)
    Ønsker deg ein god søndag<3
    KLemf rå Astrid:)

    SvarSlett
  13. Trur eg prøve meg på serviettar og decoupage eg :)
    Takk for at du delte erfaringa di!!

    God søndag :)

    Klem M ♥

    SvarSlett
  14. hei Marianne.
    å så kjekt dette ble,du er kreativ du,har aldri tenkt på at man faktisk kan bruke det stoffet til sånt.
    her i arendal laver det ned snø nå,i har fått utrolig mye,mer enn nok..
    ønsker deg en fin søndag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  15. Gratulerer så mye med nye stoler,de ble kjempe fine.

    SvarSlett
  16. Så fin stolene ble! Utrolig smart måte å gjøre det på=) Har en liten utfordring til deg på siden min! Ha en forstatt fin søndag=)

    SvarSlett
  17. Veldig stilig .. ser jo nesten lett ut når du gjør det .. :o)

    Blir kjempebra det der!!

    Klem!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.