torsdag 28. januar 2010

Bål i snøen, men vårlig inne på kjøkkenet...

Vårlig og rosa, måtte få litt vårstemning så rosa lys og rosa roser er på plass på kjøkkenbordet nå.  Kjøpte perleblomster og da var det gjort, vårfølelsen kom frem:-)
Og overfor kjøkkenbordet er det en lampe som jeg liker så godt..Den ble malt hvit og dermed kom utskjæringene mye bedre frem, så det er jeg glad for!
Det beste med dagen etter artig og kreativt møte i Ringsakerprosejektet, JA til trafikkLYKKE, er at Henrik hadde med seg familiegruppa si hjem.  Jeg henta dem på skolen, så hjalp de til å lage tacos før vi gikk ut i skogen her og tente bål!  Det var så utrolig koselig!  Bålet som brant, ungene som prata og fortalte spøkelseshistorier og lo,-minnerike timer det!
Henrik er av og til i skogen alene med grillpølser og engangsgrill, skikkelig friluftsgutt.  Han fikser bålopptenning, så jeg stilte meg bare i bakgrunnen, dette fikset 8-åringene suverent selv!  Etter pølsefest, var det refleksjakt.  De fikk vite at de var ti Utfordringenreflekser langs skogsstien, og med hodelykter og nysgjerrige øyne, fant de alle ti,-bra!
Nå er det stille i huset, og jeg har igjen klart meg hele uken uten pepsi max,-hurra:-)  Men i morgen, eller rettere sagt om 2 timer,- mmmmmm..  Da ønsker jeg deg en riktig god helg,-gjerne med en skogstur, klem fra

11 kommentarer:

  1. jeg kan sende til deg,vet du ;))
    men duken er 150x150 cm
    koppene kommer etterhvert.
    i morgen er det messetid for meg ;))
    god helg til deg
    klem fra meg

    SvarSlett
  2. Heisan Marianne. Så koselige bilder fra deg i deg! Det skal bli godt med litt vår etterhvert:)

    God helg!

    Klem Linda

    SvarSlett
  3. Hei Marianne…
    Så mye fin du har lagt ut siden jeg var her sist… Bare ELSKER de sengene som du har på rommet til Amalie… fantastiske flotte – har alltid ønsket meg slike… De vekker litt minner om min mormor gamle senger… og så spennende med reklamefilm!!! - spennende å se :) Flotte bilder fra hus og barn – stemningsfullt… Ønsker deg en riktig fin helg. Klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Det hørtes ut som en herlig dag for ungene, og en 8-åring som stolt kunne vise frem hjemmet sitt og familien sin! Det er nytt dette, med familiegruppe, og for ungene er det sikkert veldig bra å komme hjem til hverandre!

    Så fint med litt rosa på bordet, ja, det blir vårtanker ut av det, selv om dere vel også har full vinter ennå!

    Kos dere i helga!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. så trivelig innlegg...
    og så søtt med rosa!!
    klem, magny

    SvarSlett
  6. Du er flink mamma,Marianne!! God helg,kos deg med pepsi'n...
    klem

    SvarSlett
  7. så herlig innlegg.Ser ut til ungene koste seg.
    Nydelig med rosa på bordet, en får helt klart litt vår følelse når men tar inn litt farger.
    Har vært på messen på Lillestrøm og kom hjem med helt tom konto,Ha,ha,.det er så mye fint. Gleder meg til å vise dee på bloggen.
    ha en strålende helg.
    klem Kristin

    SvarSlett
  8. Hællæ Tårnfrid ":-)
    Tusen takk for hilsen, joda du har fulgt med i timen - vi har bare hatt to hus siden vi flyttet..!
    Har ikke rukket å selge det før nå, håper det går fort:-)
    Riktig god helg til flinke deg, og kos deg med familien:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  9. Nå er det lenge siden jeg har vært her. Og: Så koselig hus og kjempefint stuebord. MEN så fin du er på håret OG denne filmen må du vise oss. Når kommer den på tv?

    SvarSlett
  10. Så koselig! Ja nå kan ikke våren være såååå langt unna.... eller...
    Koslig blogg du har, kjekt å titte innom!
    Ha en fiiin helg!

    SvarSlett
  11. Imponerende tiltak dere har satt igang for ungene .. skikkelig bra :o)

    Flotte bilder og stemning så det holder.

    Må bli flinkere med pepsi-max igjen jeg også .. skjønt jeg er jo myyye flinkere enn jeg var før .. :o)

    Du får kose deg resten av helg - stor klem!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.