fredag 27. august 2010

Takrosett - skal / skal ikke?

Tusen takk for alle koselige kommentarer, det er så kjekt at dere legger igjen hilsen.  Jeg skal besøke dere i helga, men dagene går for fort...  Igår etter lang dag på jobben, fikk jeg vasket ned Rødstua og idag kommer leieboerne!  Alltid ute i siste liten...  Men nå skal det bli godt med helg! 
Godt skal det også bli å få satt opp denne takrosetten!  Etter mye om og men har vi bestemt oss for å prøve en rosett i spisestuetaket.  Vi har stor lysekrone der, og med litt stivere stil der enn i resten av huset, tenker jeg det kan gjøre seg med en rosett....Denne rosetten er fra 1900-tallet, det passer jo bra siden hovedhuset her er fra 1913.
Men blir det ikke bra, så kan man jo alltids endre det...;-)
Tapeten fra Borge  passer til å ha en rosett i samme rom, tenker jeg..
Og med brede lister og utskjæringer, trenger man ikke stukkatur tross rosett...
Må bare ta med et siste bilde fra spisestua, ovnen som matcher tapeten:-)
Da har jeg fått billett til gavemessa (takk, Nina!!), så om tiden strekker til drar jeg dit..

Nå jobb!  Klem

8 kommentarer:

  1. god morgen,
    er ikke i tvil om at det blir helt rett å vakkert med den takrosetten der,nydelig er den,en vakker spisestue,å tenk om en hadde det sånn,drømme......
    men nei jeg er fornøyd jeg,
    har faktisk en rosett i taket vi å,selvopphengt,hihi,men ingen lampe i den,den er bare der,typisk meg,henger opp det jeg liker så får andre si hva de vil...huset vårt er jo fra 18oo tallet,men har plater i taket,hmm,men takrosett det har jeg...
    å så koselig med messe da,du burde gå dit,er sååå mye å se,jeg har ikke vært der på mange år,hadde en liten maritim gave butikk før jeg,
    ønsker deg en herlig helg min venn.
    stor klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Ja til takrosett!!! Og det passer jo utmerket til det du viser her! Ønsker meg en takrosett selv, men har ikke hus/rom som det passer å ha det i..
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  3. Å ja, jeg er sikker på at det blir flott med rosett. Ønsker meg en rosett selv:)

    Ha en fin dag.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  4. Hei :O)
    Ikke i tvil om at det kommer til å bli knall fint. Det er jo bare sååå fint med takrosetter, bare så synd det ikke passer inn i dette huset :)
    Gleder meg til å se.
    God tur på messe, og god helg!
    Mumseklem Vibece :O)

    SvarSlett
  5. Det kommer til å bli helt nydelig med den rosetten :) og kjempeartig at dere har fått tak i en gammel en :)
    God helg til deg og dine!
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  6. Hei Marianne.
    Det blir nok kjempestilig med den rosetten i taket, jeg har sansen for de.

    Ovnen: Den så jo meget kuuuul ut, vil gjerne se mer av den :)))))

    Ønsker deg en kjempefin helg.
    Klemmer

    SvarSlett
  7. Selvfølgelig skal du ha rosett der:) Virkelig flotte detaljer i det rommet og gjennomført. Ble litt sånn oooh, når jeg så bildet av brystningslista og overgangen der:)

    Koselig på bloggplassen din også:)

    Ønsker deg ei fin helg:)

    SvarSlett
  8. ååååhhhhh, dåån! SÅ lekker rosett...og tapet...og stukkatur...og lister. Drømmehuset er vel eneste måten å si det!
    Jeg elsker kombinasjonen rosett og lysekrone, det er bare superlekkert!
    Riktig god helg :)
    Klem fra Barbro

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.