torsdag 12. august 2010

I e gærn....(Romsdalsdialekt)

Jeg har blitt eier av campingvogn!  Hehe, jeg tok med ungene og sjekket ut en vogn jeg fant på finn.no her en kveld, kjøpte den og tok de med på Hunderfossen camping fra igår til idag:-)  Aldri kjørt campingvogn, aldri før hatt campingvogn, men etter teltturen i regnvær i sommer, er jo dette genialt....men også litt sprøtt, men impulskjøp kan jo være veldig morsomt::-)...
Min kjære kom hjem idet jeg rygga vogna inn i garasjen, heldigvis likte han den:-)  Siden han jobber igjen, tok ho mor saken i egne hender og la på tur, aldri sur...
(Dette første bilde er det eneste bloggbare mht interiør)
Stakk innom elkjøp og kjøpte tv, her koser ungene seg med dvd...
I regnvær ble det mye vognkos, men da det ble litt opphold fant vi disse morsomme tråbåtene vi fikk leie...
Jeg har bestemt meg for at vi skal leve sunt på tur, her er villris og fiskepinner til middag, 1.måltid.
Sengeplasser nok til alle, søskenkjærligheten blomstrer...
-Helt til lillemor blir overgira for å ligge i campingvogna og tar helt av klokka elleve om kvelden....
På telttur har vi alltid blåbærpannekaker til frokost (lett å bære, slipper svett pålegg), så det ble frokosten idag.
Så tok vi turen til familieparken...
Jentene mine...
Yngste gutten min...
Og selveste dronningen av campingplassen, ikke mye drilldress her, nei..;-)  Containerkjole og rigging av vogn med tre unger er tingen..
Så nå er vi trygt tilbake hos min kjære, morsomt at jeg klarte å dra alene på tur med tre unger i en nyinnkjøpt campingvogn;-)

Klem fra

20 kommentarer:

  1. Imponerende, kjørte campingvogn helt selv, hadde jeg aldri turt! Må si du er selvstendig og tøff! Men hva gjør man ikke for barna, de elsker jo slike turer! Camping er tingen her også.... men ikke for mor...!

    SvarSlett
  2. Oj,så tøff du er! Spennende med noe nytt. Har kjempe løst på på capingvogn jeg å,så om ett par år har nok vi også det.
    Ha en vidre fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Stilig!
    Snakk om at jenter kan! Sånn helt lettvint rygge vogna inn, smukke inn en tv og spinne rundt på veien! Jeg er imponert og tenker det er flott jentene dine har et slikt forbilde :-)
    God tur videre med vogn og blåbærpannekaker!
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  4. WOOOOW Imponerende :)
    Så herlig med ferie på hunserfossen i egen campingvogn!! :)
    Kan tenke meg at dere kost dere masse :)

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  5. No gir i me ænda over, Marianne, du e no bære kanonhærle11 Klæm frå Gunn<3

    SvarSlett
  6. Stilig!! tenker dere har kost dere i hunderfossen og vogna!♥ Klem

    SvarSlett
  7. Så tøff du er !!!
    jeg har kjørt campingvogn, men bare på rett veier uten å være redd for at jeg må rygge hehe.
    Herlig innlegg :) Nå gikk tankene tilbake mange år til da vi hadde vogn og mine unger oppførte seg likedan som dine :))) De elsket vogna og vi har faktisk snakket om å få en ny vogn igjen vi og :)
    Koos dere på tur det er bare sååå koselig !!

    Klem,Kari

    SvarSlett
  8. Så mange koselige bilder, Marianne!! ... dette bringer tilbake barndomsminner; alle mine barndoms somre reiste vi til Öland med campingvogn:)

    Ha en fin helg!!

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvarSlett
  9. Du e gærn ja!!! ;) herlig. Må si du har oppgradert fra telt ja. Dette må være noe av det morsomste for barn ;) Da gleder jeg meg til dere kommer på besøk!!!! Klem Desiree

    SvarSlett
  10. Hehe, vi får til en campingtur i høst vi, Dessi, dette blir jo enda bedre enn Stikkvannshytta!!!:-)

    SvarSlett
  11. Moro!!! Gratulerer så mye med ny vogn:-) Har faktisk snust på tanken om å kjøpe det selv..thihi (til min samboers store forskrekkelse) Må jo være så praktisk og koselig? Men jeg sliter med å rygge selv med liten tilhenger, så det blir nok bare med tanken;-)

    Hyggelig at du likte teppet mitt,- det har jeg faktisk malt selv! Veldig enkelt og greit å få til.

    Ha en fin-fin helg!

    SvarSlett
  12. hei ,
    åå du er tøffere enn toget,så stilig å godt funnet på,ser ut som dere koser dere masse,så deilig med tur,
    fine bilder av glade barn,å en stilig mamma med fin kjole,
    kos dere masse med camping,så deilig,da kan det bare regne..
    god helg til deg og dine,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  13. Så utrolig tøft gjort....deg er det virkelig tæl i...hadde ikke turt det nei. Ha en koselig helg....her er det hyttetur som står på programmet...klem

    SvarSlett
  14. Du er gæern! Hadde aldri jeg turt å bare kjøpe ei vogn sånn og dratt på tur alene! Men det var sikkert skikkelig moro! Vi lever jo bare en gang, så hvorfor ikke?!:)

    Ha en fin helg! Klem Nina

    SvarSlett
  15. Så morsomt da...og riktig tøff er du...er ikke bare bare og kjøre med campingvogn på slep:)
    nyt dagen
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  16. Næææh, tøffa, det hørtes knallstas ut! :D

    SvarSlett
  17. He he - du er gæ'ærn altså - men positivt ment!!! Enn å plutselig kjøpe en campingvogn - og ikke minst kjøre den selv!!! Jeg er mektig imponert!!!
    Så ut som om ungene kosa seg max! Har selv mange fine minner fra campingvogn ferie da jeg var lita!!!!
    Ønsker deg en herlig helg!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  18. hehe, nå trodde jeg et øyeblikk at du var sint!! hehe, det er kanskje bare på trøndersk at vi sier æ e gærn= veldig sint ;)
    det må jeg si, du imponerer!! ser ut som dere hadde det fantastisk da :)
    det ligger forresten en liten ting til deg på bloggen min! god helg :)
    klem fra Barbro

    SvarSlett
  19. Det er dama si det!!Kult gjort!!
    Jeg begynte jobb på torsdag...eleven kommer på onsdag da.
    klem og god helg videre

    SvarSlett
  20. Jeg bøyer meg i støvet! En ting er kjøre med campingvogn, men å rygge...niks, det ligger ikke for meg. Jeg sliter bare jeg skal rygge med en liten henger. Alt snur seg jo gale veien!!
    Campingturer er jo så trivelig, så jeg skjønner at dere har kost dere. Blir mange gode minner av slike turer:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.