mandag 16. august 2010

Peisestua får brede vinduskarmer....

Peisestua ble pusset opp (jeg malte veggene og fikk slipt gulvet) for et år siden, men ofte trengs det litt tid før man får gjort siste finpuss, i
dette tilfelle var det å utvide vinduskarmene.  Jeg kjøpte hobbyplater og skar til og malte de hvite, så nå har vi plass til litt vindusstasj,-)
Denne glassboksen med fransk tekst kjøpte jeg på Sandslottet, marengs fra Sverige..
Og tusen takk for så hyggelige campingkommentarer, dere er da så gromme!! Nå er blomstene tatt inn...
Og må bare ta et bilde av dørvriderne fra peisestua og inn til grønnstua....
 Og den kjære lysekrona vår...
Skulle egentlig ha vært på jobb idag, men med planleggingsdag i barnehagen ble det matinnkjøp og pådekking til Amalies 11årsdag.  Nå er de to eldste på skolen, 4. og 6.klasse, tiden flyr!!!  Klem,

14 kommentarer:

  1. Å så koselig det ser ut i peisestua hos dere!! Brede vinduskarmer er bare SÅ fint. Etter å ha bodd mange år i et hus med så smale karmer at de ikke kan brukes til noe så gleder jeg meg nå til endelig å få plass til både blomsterpotter og lysestaker ;0) Ha en fin dag og lykke til med bursdagsfeiringen! Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Ja..det er alltid kjekt med vinduskarmer der en kan få plassert litt...
    Nydelig dørvrider...har en slik liggende et sted:)
    nyt dagen
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Så mye fint en kan sette i en slik vinduskarm! I dag er altfor mange karmer for smale. Dette er drømmen :)

    SvarSlett
  4. Så koselig peisetue...og det har mye å si at det er litt plass i vinduskarmene ikke sant. Marengser går under navnet prinsessemat her i huset, dattera mi syns nok det er noe med det mest fantastiske en kan putte i munne. Ha en fin uke....ja nå er det tilbake til virkeligheten igjen...klem

    SvarSlett
  5. Du har det så fint! Så koselig peisestue. Kan tenke meg dere koser dere der.
    Godt med vindusplass,slik at man kan pynte opp litt.
    Ønske deg en flott mandag & ei herlig ny uke.
    Klem Christina

    SvarSlett
  6. ååå sååå koselig! Du har det bare sååå lekkert! :)Deilig med vinduskarmer!! :)

    Ha en flott dag!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Du har det såå koselig Marianne!
    - og JA du er gær`n!(ref:Camping-vogn!)*fnis!*
    Ha en fin bursdags-feiring, kos dere masse:-)
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  8. hei Marianne.
    så kjekt med vinduskarm,
    klart vi må ha det å stæsje litt i,
    nydelig i din stue,for en vakker lyskrone,
    å dørhåndtak er sjarmerende.
    nydelig som alltid hos deg.
    ja så er det tilbake til hverdagen med skole å jobb,skole start her i morra,Silje opp i 9,men egentlig kunne hun ha tenkt seg å hoppet til vidregående med engang,hihi,media og kommunikasjon hun gleder seg til,ja noe med foto da.
    ønsker deg en flott mandag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  9. Send meg en handyman til å montere skikkelige vinduskarmer her hos meg også!! :))
    Joda, jeg vet at man kan fikse snikkerier selv om man er dame, men jeg er litt pinglete og nokså sikker på at jeg har dårlige snikker-gener! ;)Dårlige snikker-gener har definitivt min kjære mann også, og da må man som regel leie inn fagfolk til det meste!
    Dermed har det lett for å "hope seg opp" med slike små "snikkeri-jobber" som feks dype vinduskarmer. ;)
    Kanskje jeg for gudvethvilkengang skal anskaffe brukervennlig nybegynnervennlig verktøy og sette igang sjøl??(verktøykassa mi tømmes stadig, til tross for at "ingen" snikrer eller skrur opp noe her i huset!! Merkelig, ikke sant??!)
    "Den som intet våger intet vinner" heter det jo, og DU, Marianne er en skikkelig inspirasjonskilde når det gjelder "selvhjelp på snikkerfronten"! Takk for det! :))

    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  10. Dype vinduskarmer er flott og enda flottere når du faktisk har mekka de sjøl:)) flink jente. Når vi renoverte her så ble de skikkelig fin dybde i mine vinduskarmer...men de har gubben ordna, ikke jeg;)

    Flott lampe, og kjekt med noen veldig gamle ting:)

    SvarSlett
  11. Så fint det ble, Marianne! :)

    Du er ikke den eneste som har holdt på å glemme en planleggingsdag forresten, vi kom til låst dør med Snorre en gang....fort gjort! ;)

    I dag har han hatt første dagen, og er superstolt skolegutt! Klør etter å komme igang jeg også, i morra braker det løs,det blir kjempespennende!

    Lite blogging om dagen gitt, masse å blogge om egentlig, men har ikke tid til verken å skrive eller lese for tida....men det løser seg vel utover høsten når vi kommer inn i hverdagsrutinene igjen tenker jeg!

    Ha en fin kveld, i morra er det bhg-dag igjen! ;)

    klem

    SvarSlett
  12. Så lurt å utvide vinduspostene! Smarting;)
    Hvordan går det med leiligheten du kjøpte og skulle pusse opp forresten? Det er jo kjempespennende:)
    Ha en fin uke Marianne,
    Klem fra Line

    SvarSlett
  13. Hei.
    Brede vindusposter er uten tvil finest.Må ha god plass til stæsjet vettu. :)Du har det så flott i hjemmet ditt atte. :)Klem Mette.

    SvarSlett
  14. Etter å ha stått i skammekroken i minst 30 sekunder (!) etter å ha lest den GRUSOMT STRENGE kommentaren din (hi hi) så har jeg nå mannet meg opp og bestemt meg for å forsøke meg på "prosjekt vinduskarmer" - vel og merke ETTER jeg kommer hjem fra Nice! ;)

    NÅR på døgnet hviler du, min venn?? Har du alltid like mye energi? (ref: det du skrev i kommentaren din om hva du holdt på med i kveld!)

    Klem
    June
    ...som planlegger en tur til Clas Ohlson med det første! ;)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.