torsdag 26. august 2010

Ny seng til minstemor.

Dette er rommet til minstemor, du finner mer under etiketten Barnerom.  Hun er 2 og 1/2 år, og har nå sovet første natten i voksesengen, ut med sprinkelsenga... 
Senga fant jeg på loftet i Drengestua, den var gammel og godt brukt, men som dere vet, litt sandpapir og maling kan endre det meste;-)  Brukte vannbasert, og siden det tørket så raskt ble jeg ferdig med alle 4 strøkene på samme dag.  Liker egentlig ikke vannbasert, synes glansen og sporene etter malerkosten er mye finere med oljebasert, men på en seng er det jo smartest med vannbasert, tenker jeg.
De tre sprinkelene skal få initialene hennes: EHS  (eller En Høvelig Seng;-)
I vinduskarmen passer kosedyrene på at alt står bra til...
Og på en englekrok henger en koffert og under enda flere kosedyr
Førbilde
Rommet har så mange vinkler og er så lite, så lysekrona ble omgjort til denne lille:-)
Klem,

14 kommentarer:

  1. Hei, Marianne!! Så flott seng!! En prinsesse verdig:) Den ble kjempe-fin!! Litt hvitmaling gjør alltid underverker;)

    Ha en herlig dag!

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvarSlett
  2. Kjempefin seng, ønsker meg en sånn til lillegutt:)

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  3. Kjempe flott seng! Litt maling gjør susen de fleste ganger.
    Ha en vidre fin dag!
    Klem Christina

    SvarSlett
  4. Kjempefin seng,husker jeg hadde slik en skuvseng som liten jeg og:)
    Nyt dagen
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  5. å, så flott seng! den ble virkelig fin :)
    så heldig du er som bare "finner" slike ting!!!
    ha en strålende dag :)
    klem fra Barbro....
    ..som straks skal våge seg på å lage prinsesseslottkake!!

    SvarSlett
  6. Senga ble kjempeflott. Her blir det fint for minstemor :o) Kjempesøt lysekrone! Du har forresten en kjempekoselig blogg ;o) Klem, Marianne

    SvarSlett
  7. Nydelig seng til den heldige prinsessa :)
    Så søt en lyskrone.. hvitmaling gjør underverker :)

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Så nydelig en seng....en slik som går i familien tenker jeg. Så lyst og trivelig et rom...ha en fortsatt fin dag...klem

    SvarSlett
  9. En skjønn seng, hadde nesten lik nå jeg var liten. Min datter brukte den også, men dessverre ble den kastet under en flytting for mange år siden. Angrer jeg, jaaa. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  10. Så flott sengen ble!!! (En høvelig seng... hi hi)
    Likte godt at kofferten hang på veggen - stilig! - Synes hele rommet er en prinsesse verdig!

    Så utrolig leit for aupairen din - har hun lenge igjen av "perioden" sin i Norge? Husker hva du skrev til meg.
    Jeg får jo også høre div. historier fra venninner, - må stadig riste på hodet, og tenker ER DET MULIG!

    Nå er det heldigvis snart helg! Vi skal på hyttetur med et vennepar. Det kommer til å bli kjempe kos!!!
    Nyt dagen, Marianne!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  11. Senga ble kjempefin, utrolig hva litt maling kan gjøre :0)

    heidi

    SvarSlett
  12. Hei Marianne.
    Et kjempekoselig barne rom, tenker veslejenta trives der og får en god natt med søvn..
    Ha en fin kveld og nyt den :)
    KLemmer

    SvarSlett
  13. For en superfin seng,Marianne! Så koselig at dere fant den og bruker den!!
    klem♥

    SvarSlett
  14. så koselig barnerom :-) sengen ble kjempefin med litt maling, helt utrolig hva litt maling kan gjøre !

    ønsker deg en fiiin ukeslutt !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.