søndag 29. august 2010

Høsten kommer krypende...


God morgen, her koser vi oss med peisvarme en lat søndag etter hyggelig lag med fantastiske naboer.  Nå er det bare å ta frem vaffelpressa og ønske nye venner velkommen innom på formiddagsvisitt.
Høsten er min yndlingtid; venter på jula, forbereder adventstida, tenner masse stearinlys, kakao med krem, fårikål, eplekake, innekvelder med spill, tv-tradisjonene er tilbake, høstturer i skogen med glade barn, flotte farger og nydelig lukt av regn...Og ikke minst hytteturer og weekender i spabyen Tallin og Island, og forhåpentligvis besøk av familie og venner;-)
Og takk til min venn Sylvia for godt tips om å pynte litt på gnistfangeren med noen hjerter;-)

Klem,

8 kommentarer:

  1. Hei Marianne og god morgen. Ja, dette er tiden for innekos, alle årstider har sin sjarm synes jeg. Ha en flott dag og kos deg.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  2. God morgen :O)
    Er så enig med deg og Kristin, hver årstid sin sjarm!
    Blir spennende å se når juleforberedelsene er i gang her inne blogglandia :O)
    Ha en flott søndag, her har vi strålende sol etter øs pøs regn og torden i går kveld, og i natt.
    Mumseklem Vibece :O)

    SvarSlett
  3. Hei! Helt enig, høsten er en deilig tid :)
    Ha en finfin dag!
    klem Anette :)

    SvarSlett
  4. God morgen ja!! Den høsten hørtes jammen innholdsrik ut! Har du et spahotel i Tallin å anbefale?
    Så fint det ble med pynt på gnistfangeren, lurt!
    Ha en in dag, klem!

    SvarSlett
  5. Jeg elsker også denne tiden som vi har foran oss nå. Blir litt travel for oss da som skal renovere kjøkkenet til jul. Nydelige bilder.:)Ha en herlig dag. Klem.

    SvarSlett
  6. Jeg er en innbitt høsthater, men det kommer av at jeg hater snø med brennende intensitet, og høst lover at snøen kommer... Men dere i Blogglandia snakker jo så fint om den at jeg blir litt påvirka... Også er det jo første høst/vinter i eget hus, det kan jo bli noe annet! (Mhm, nå må jeg mååååke snø også! :P)

    SvarSlett
  7. hei Marianne.
    så nydelig en speile dette er,så vakker,
    å nydelig ble det på din peis nå,vi må forgylle hverdagen vet du,
    koselig med høst,nydelig vær her i dag,men kjølig i skyggen,
    ønsker deg og dine en flott søndag,
    å blad hylla var så kjekk.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Hei kjære Marianne – det hørtes bare utrolig deilig ut med peisvarme ♥ me like… og deilig med slike late søndager :)) Enig med deg: høsten er en herlig tid med alt som følger med …. Flott pyntet gnistfangeren også. Ser du har fått ny bloggadresse! – jeg også har tenkt å ordne det slik, og har et eget domene – men jeg vet ikke hvordan man får byttet? – og er redd for å miste det jeg har…. Lurte på om du kunne hjelpe? Klem fra Mette

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.