lørdag 28. august 2010

Praktisk lommesak på hobbyrom..."Leirtante"

Denne bomullsposen med blonder og monogram er fra Jeanne d'Arc.  Den er smart med alle sine lommer, praktisk i bloggekroken min...
Søtt monogram og detaljer, og så knyter man den bare fast i stolen.  Betegnelsen "den" skyldes at jeg ikke vet hva jeg skal kalle den;-) Etterskrift; takk til fru Dyregod og Lottemora for svar: Leirtante:-) Artig navn!
I lommene kan man ha hva som helst, her blir det nok limstifter og blondekanter og glansbilder etc.
Og så kan man bruke den til smykker eller til hansker/luer eller...?;-)

God helg fra

11 kommentarer:

  1. I speiderhåndboken min var det oppskrift på noe lignende, beregnet til å henge opp i teltet på leir for å holde orden på ting og tang. Den ble kalt en "leirtante".

    SvarSlett
  2. God kveld Marianne :)
    Så herlig den flotte bomullsposen er ♥ kjempesøt… og flotte funn du har gjort! – stilig den skohyllen og superskjønne skåler… Me Like :) Ønsker deg en god natt, og ha en herlig helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  3. Kjempeflott, nydelig "sak" :)
    Både smart og dekorativ..

    Skjønne skatter fra loppis -og så nesten gratis da.. Jippi :)

    Ønsker deg en flott helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. Så vakker og praktisk den var.
    Ikke noe som er bedre enn at ting både er fint for øye, og har en praktisk funksjon ;O)
    Den hylla fra loppis var jo også bare knall fin! Ett skikkelig kupp :)
    Ha en flott helg.
    Mumseklem Vibece :O)

    SvarSlett
  5. Hei.
    Den falt jeg skikkelig for,nyyydelig. :)Klem.

    SvarSlett
  6. Denne var flott og praktisk. En god ide til å lage selv: )

    SvarSlett
  7. Den var skikkelig søt da! Husker jeg sydde en slik da jeg var 10-12 år og var med i 4H. Spørs om jeg skal lage en søt "leirtante" til å henge på soverommet eller badet...?

    SvarSlett
  8. Så fin! Og ikke minst, praktisk! Det liker vi:)

    SvarSlett
  9. Hei igjen :)
    Takk for tips! Hadde du giddi å gi en tilbakemelding på om det går nå.
    Har prøvd å gjøre noe, men vet ikke om det var rett :)
    Tusen millioner :O)

    SvarSlett
  10. Hei! Fant bloggen din via omveier! Så spennende med gamle hus og oppussing! Det var det med takrosetten jeg la merke til.
    Vi bor i et stort hus fra 1920-tallet med to takrosetter i stua (to små stuer er slått sammen til en stor) og takrosetter også på to soverom. Jeg blir aldri lei av å se på dem! Dette kommer dere ikke til å angre på :)
    Lykke til med alle prosjekter!

    SvarSlett
  11. Heisann snuppa!
    PLEASE help me: Spre linken til den nye bloggen min..?
    http://lavilledemille.com/
    God helg min venn,
    klem Hege.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.