lørdag 15. august 2009

SnekkerSolbraa....:-)

-jobber for fullt med paviljongen! Jeg er SÅ sliten, men du verden så gøy når det snart er klart for innredning! Mye er kjøpt inn på Himmelrommet på onsdag, og på Plantasjen igår.. Da hadde jeg en motivasjonspause sammen med ungene,-deilig! Så for de som ikke så det for seg, her kommer bilder:

Topplisten har jeg skåret ut selv, mens knekter og rekkverk satte jeg bort til en flink håndverker på Furnes. Ja, jeg prøvde selv, men tålmodighet er ikke min sterkeste side:-)Denne har jeg laget idag. Skal sette den på sidevangene på taket tror jeg. Alt er tatt ut fra de opprinnelige utskjæringene på her på Balke.
Ser den også fra kjøkkenet og stua...

Rekkverket og knektene satt jeg på inatt, det var litt av en jobb å det fint til. Tre knekter sprakk, så er ikke ferdig enda. Måtte bare vise litt underveis:-)
Disse venter på å innpass i paviljongen...



Hehe, slik ser byggeplassen til Marianne ut...
Inne i paviljongen skal det var "mætti" lys, og det skal skinne!! Jeg har derfor blandet Owatrol oppi malingen slik at det skal bli høy-høy-høyglans. Takk for tipset, Bjarne:-)
Gulvet er også hvitt, smak av sommer.... Kommer tilbake med flere bilder når jeg er ferdig.
En smule stolt snekkerinne ønsker dere god helg!

10 kommentarer:

  1. Noe så utrolig flott, den ble knallfin!!! Og så forseggjort med utskjæringer og knekter!!! Skikkelig sveitserlysthus, du er rå!!! Klem, Kine

    SvarSlett
  2. Du har all grunn til å være stolt!!
    Kjempefint blir det!!
    Masse koselige bilder hos deg!!
    Ha en fortsatt fin lørdag og kos deg i paviljongen:o)

    SvarSlett
  3. Det blir jo SÅ fint! Du er det mest ferme kvinnemennesket jeg kjenner:-)

    SvarSlett
  4. Nei se der, så flott! Du imponerer stadig med dine ferdigheter :)
    Klem

    SvarSlett
  5. Du verden, det var flott, Marianne! Kan skjønne du er stolt :) hvem ville ikke vært det? Veldig koselig ble det!

    Nei, 20 000 kyllinger i fjøset er nok ikke som 10 på tunet :) Her koses hver enkelt med (noen tvangskoses fordi de ikke var tamme da de kom...)hver dag. Regner med dere ikke tar den jobben hos dere ;P Veldig kos med noen hobbyhøns. Nå venter jeg bare på at de skal begynne å legge egg.

    Ha en fin søndag! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  6. du er jo utrolig flink:) jeg hadde nok pent gitt bort hele jobben til en snekker jeg! Det blir flotte høstkvelder der! gleder meg til å se når du har innredet ferdig!

    SvarSlett
  7. Så koselig og romantisk!
    Kjempeflink du!
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  8. WOW!!! Hva annet mer jeg si?? Du er superflink ;o) Og lekkert blir det!

    SvarSlett
  9. ÅÅÅÅÅ, SÅ FINT!!!
    Har vært innom deg og kikket tidligere, men ikke fått skrevet noe pga arm-problem (man har ammet, og har ikke hatt nok ledige hender....!) ;)
    Må vel ta igjen litt nå da, siden Jr ligger og koser i armkroken til pappa.
    Hva er det du har laget til søsteren din i Molde?? Noe jeg kan snik-se, eller??
    Dekorene dine er bare smellvakre, og jeg lurer på om det blir totaltkræsj å innføre litt mer utskjæringer her hos oss. (bare litt...! ;) )
    Gleder meg til å få se lysthuset ditt ferdig pyntet, for det blir jo omtrent som lysene på kaken!

    Nei, nå må jeg skaffe meg noe å drikke her, så blogges vi!
    Klem fra en som er lei av å vente på ledig PC, og gleder seg stort til min egen kommer tilbake fra rehabilitering!
    Tuddelidu!!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.