onsdag 26. august 2009

Drengestua - 320 kvm i grunnflate.

Bak paviljongen skimter du en hus, ikke sant? Det er Drengestua, og nå leier vi deler av den ut mens resten har vi selv som lager etc. (Og du skal få le, se hvordan jeg har tapet treet for å male ytterveggene;-)
(Store planer etterhvert her, men mange ÅR frem i tid... Vel, du skal nå få se litt av denne bygningen:Forseggjort med utskjæringer her også. de var jammen flinke i "gamle dager", se bare på skille mellom liggende og stående panel...
Og inngangspartiet er jo ikke så verst det heller, vel?...sitte der med morgenkaffen og se sola komme opp mens lukten av nytreska kønn siver innover tunet...;-)
I denne enden leier vi ut en ganske stor leilighet på 120 kvm, og det har vært mange leieboere her opp gjennom tiden. Det som er litt morsomt er at hun vi leier ut til nå, kom på døra og spurte.. Hun ville så gjerne bo her:-) Og gjett om vi er fornøyde! Hun er det tak i!!! Kom inn, så skal du se hva hun har gjort de siste ukene...
Men først må jeg vise hvordan hun har laget en eksra stue ute...Så koselig med gardiner og massevis av lykter....
Men før vi går inn, må jeg få litt søvn på øyet etter en deilig fjelltur med mann og barn ikveld...
God natta.... Klem,

20 kommentarer:

  1. Åå, så fint hus!! Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på innsiden av drengestua! Koselig uteplass hun har laget der..

    SvarSlett
  2. Nå som jeg var så spent når jeg bladde meg nedover,jeg gleder meg til å se resten, for her så det fint ut.

    Ha en flott dag


    Klem fra Eli

    SvarSlett
  3. For et hus!!!!!! Og så så stort. Men det er ikke der dere bor, sant? Men det er kanskje flere bygninger på gården deres?! Det var helt fantastisk nydelig i alle fall!

    Ha en fin dag!
    Hilsen Liv

    SvarSlett
  4. Det er bare så koselig på den gården din...alltid når jeg kjører nordover så ser jeg så på alle de pene gårdene oppover dalene....og drømmer meg bort....
    ha en fin dag
    GoKlem edda

    SvarSlett
  5. Herlig, men du må få malt det bislaget hvitt altså :-)

    SvarSlett
  6. Å så spennende vil gjerne se mer av det huset da:))

    Du har det sååå fint rundt deg at det er bare en drømmeplass :)))

    SvarSlett
  7. Spennende, gleder meg til å se mer av dette nydelige huset:-)
    Her er alle friske og raske, dagene flyver og snart er lillegutt i b.hg og jeg på arbeid...sukk... Prøve å få unna en del ting her hjemme(maling og rydding m.m) før den travle hverdagen begynner..:)

    SvarSlett
  8. Jeg gleder meg til å få bli med inn her ja! Kan nesten ikke vente. :)

    SvarSlett
  9. Jeg kunne bodd i drengestua :))
    Såå nydelig hus..
    Gleder meg til å se inni ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  10. Hei :-)

    Spennende innlegg :-) Gleder meg til fortsettelsen :-)
    For ett nydelig hus! skjønner godt at dama kom å banket på for å leie det der :-) Heldig dame :-)
    Fin blogg du har! Håper det går bra om jeg legger deg til på bloggen min :-)

    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  11. Wow!
    Vakkert vakkert vakkert!

    Kunne tenke meg å komme på besøk til deg! Ser ut som du har verdens koseligste plass.

    Vindusknektene er ferdige. Kjøper de på XL-bygg. :)

    Ha en flott dag.

    Klem fra regnfulle Asker

    SvarSlett
  12. For et hus, jammen "forseggjort" ja! Utrolig masse fine detlajer fra før i tida! Vi må ta vare på alt det fine, viktig viktig...

    SvarSlett
  13. nydelig!!! gleder meg til å se resten!!! :)

    SvarSlett
  14. For et trivellig bygg, blir spennene å titte innom.

    SvarSlett
  15. Dette var veldig spennende og kjekt å se! Elsker slike gamle bygg - så heldige dere er:o)
    Veldig koselig og fin blogg du har:o)
    Ha en flott kveld.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  16. Kjempe vakkert bygg! Og nå ble jeg svært så nysgjerrig på fortsettelsen! Gleder meg til å se hvordan det ser ut inne, og hva leieboeren har fått til!!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  17. Så koselig drengestua var! Gleder meg også til å se inne :)

    Og så koselig pavelijongen din ble! Deilig med en lun hule, lysthuset vårt er så åpent. Pynten gjorde det bare enda koseligere. Ble litt inspirert nå... Takk :)

    SvarSlett
  18. Så utrolig koselig det så ut hjemme hos deg da! Sitter her i storbyen og kjenner at jeg faktisk lengter litt tilbake til bygda, odelsjente fra Romsdalen som jeg egentlig er. Er litt lei meg for at hjemgården min ble solgt i sommer, men sånn er livet. Kan uansett hente masse inspirasjon og glede i bloggen din ser jeg, og legger den til på lista mi!

    SvarSlett
  19. Dette var en nydelig gård!
    Mange vakre bilder her inne:)
    Her kommer jeg gjerne tilbake og ser mer...

    Takk for trivelige ord.
    Feel~good~klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.