mandag 3. august 2009

Paviljongen tar form...

God mandag! Her har søsteren min og jeg stått på i helga, og idag måtte vi prøvesitte prosjektet mitt... Nå skal det sies at mye gjenstår, men reisverket er oppe og alt er i vater (og vel så det;-) Så ikveld har vi kost oss der ute med god grillmat! Og ALLE trives der,-hurra!!!

Enkel borddekking, jeg hadde sagd siste 2"4" tre minutter tidligere..


Og vips, så var alle samlet!
Roselenke i hørnet...Tenk når hvit, høyglanset smalpanel og brede lister blir bakgrunnen, da..

Søt lykt fra Nina og Helse Nord:-)

Bygget står innimellom granbuskene i hagen, litt gjemt bort.. Det skal tettes på tre vegger med smalpanel, likt det vi har på hovedhuset. Foran skal vi ha samme utskjæringer som huset, hjørneknekter og rekkverksbordene skal jeg skjære ut. Det vil se likt ut som hovedinngangen vår.

Alt skal selvsagt males hvitt (gulvet blir grått), og med masse puter, levende lys og god mat og drikke, tror jeg dette blir bra. Slik ser det ut fra stuevinduet en sen augustkveld.


Med dette takker jeg for meg for en stund, nå har vi gjester som skal prioriteres høyt! Og på onsdag skal gogutten min og jeg bestige Norges høyeste fjell før vi drar hjemover til mine foreldre og søster i Molde. Så da ønsker jeg dere alle en fin august, når jeg er tilbake skal paviljongen være ferdig til blogging;-) God klem fra Marianne.

26 kommentarer:

  1. Det kommer til å bli kjempefint!Så flink du er som snekkrer selv.

    God tur! Kos deg!

    SvarSlett
  2. Wow! så flott og herlig stemmning når du tok bilde fra huset utpå kvelden.
    Så flinke dere er til:)
    Her blir det nok mange fine kvelder, med gode venner, god mat, godt drikke.

    Ha en flott fjelltur og nyt dagene-

    Klem fra Eli

    SvarSlett
  3. Jøss, hvor flink du er! Det blir jo knallbra, gleder meg stort til å se bildene av det ferdige resultatet:-)
    Go tur, hørtes herlig ut med fjelltur!

    SvarSlett
  4. Foe en deilig paviljong, helt imponert!
    Har tittet nedover i bloggen din, hjemmet deres er nydelig:)

    SvarSlett
  5. Åhh så fin ;-) Er det du som er så flink? Jeg er på jakt etter tilsvarende løsning på verandaen på hytta, mer som en pergola - forslag til hvor jeg finner tegninger?
    Camilla

    SvarSlett
  6. Åh....det kommer til å bli kjempefint!!! Så utrolig koselig med en slik koseplass!!! Gleder meg til å se bilder når den er helt ferdig - med puter og pledd og alt!!!
    Kos deg masse med besøk! Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  7. Gleder meg til å se! Flinke dere er!Også så koselig å ha en sånn plass!
    Ha en flott fjell tur, og go tur "hjem"!
    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  8. Det blir kjempeflott, ser det for meg:)

    SvarSlett
  9. Dere altså..så utrolig fint det blir!! Tenk til jul og da, med saueskinn og dampende gløgg...

    SvarSlett
  10. Så spennende, det tror jeg blir råflott!! Har du tegnet byggtegninger osv selv eller er du snekker eller no`?
    Ha en fortsatt god ferie, gleder meg til du er tilbake på bloggehverdagen igjen!

    SvarSlett
  11. Ser ut til å bli en kjempeflott paviljong!
    Romslig med plass til mange!
    Idyllisk plassering!
    Kos deg med gjester, og ha en flott tur til fjells!!!
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Åj så fint ja her går det an å få noen fine timer. Vakkert! Utskjæringene er søte og romantiske, vakkert med blomster ved / oppigjennom rosa roser ja jeg ser for meg mulighetene...

    SvarSlett
  13. skal si du har stått på,kjempe flott.kos de med gjester å takk for kommentar,ny i faget så moro med kommentar,god bestigelse av fjell å

    SvarSlett
  14. Oi, det blir sikkert kjempeflott!!! Så flinke dere er:)

    God tur til Molde!

    Klem

    SvarSlett
  15. Hærremin, så flink du er!! Det blir jo knallbra! :D

    SvarSlett
  16. utrolig fint blir det :) dere har en gjennomført og vakker stil på alt som omhandler deres hjem og hage!!! Det virker også som om at hjemmet deres er preget av varme og liv - alltid mye besøk :) kjempekoselig!!
    ta deg en vellfortjent bloggepause :) sees plutselig her inne :)

    klem

    SvarSlett
  17. Så utrolig nydelig! Jeg sier det igjen..du er utrolig kreativ og vanvittig heldig med en slik flott plass! Ha en flott august, så håper vi på gjensyn med solen snart:)

    SvarSlett
  18. Du kommer til å få en fantastisk flott paviljong! Ser det for meg :)

    Kos deg med sommergjestene, og ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  19. Det ble jo kjempefint! Gleder meg til å se flere bilder!

    SvarSlett
  20. Du har det så flott og gjennomført!
    Og denne paviljongen blir like så!
    Vi har også planer om en paviljong i hagen!
    Jeg er også så heldig å ha en handyman som fikser de fleste prosjekt!
    Jeg har foresten nettopp kjøpt like hagemøbler som du har, er på utkikk etter sitteputer som passer til, men det er vel rimelig utplukket nå...

    Får satse på flere deilige kvelder i paviljongen før sommeren takker for seg!
    Klem Linda

    SvarSlett
  21. Det der blir koselig :) Gleder meg til å se den hvitmalt. God natt! Klem

    SvarSlett
  22. Så flink du er, det kommer til å bli knallfint! Er helt imponert over hva du klarer å lage!

    SvarSlett
  23. Så fint det blir! Gleder meg til å se det helt ferdig! Det så i allefall veldig lovende ut! :D
    Ha en fin kveld og ferie!
    Klem*

    SvarSlett
  24. Paviljongen kommer til å bli superflott, gleder meg til å se den helt ferdig! Kjempefin blogg du har, legger meg til som følger:)

    Ha en riktig fin helg!

    KLem

    SvarSlett
  25. OJ! Dette blir nok kjempebra! Gleder meg til å se det ferdige resultatet, -spennende å følge med på slikt! Jeg har lagt bloggen din inn under min "Blogger jeg leser" -liste, slik at jeg kan følge med det du presenterer fremover :)
    Ha en riktig fin uke!

    - Og mange takk for alle hyggelige kommentarer på Glassveranda!

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  26. Så idyllsk! Det kommer til å bli kjempe flott:) Vi har en liten hage, men har så lyst å lage plass til en liten paviljong i enden, en liten plass man kan gjemme seg med en god bok, eller har noen venner på besøk med et glass vin i hånden foran peisen.
    Ble hvertfall veldig inspirert etter å vært innom her:)
    Lenge siden jeg har vært innom hos deg nå, så mye fint! Jeg har også vært hjemme med datteren min de første par år, og har også nytet hver eneste sekund uten tidspress og stress:) en en fin mandag!
    Klem Julie

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.