tirsdag 25. august 2009

En langt innlegg om Tv-jobb, høst, sommer, sengeidè og sink i en salig blanding...


Høsten nærmer seg, og denne høstsammenplantningen er kommer ved innkjørselen til gården vår. Men jeg tviholder på sommerblomstene ved hovedinngangen!!!:-)
Idag kom denne reklamen i posten, var ikke det en artig seng? Er jo bare å lage selv, noen stolper og litt hobbyplank, litt fiskegarn og understell for seng for en billing penge på Ikea, litt maling og vips,-fotballseng!!!! Tar du utfordringen?:-)

Utfordringen har jeg tatt!!! Ikke på sengebygging men på jobbtilbud! Jeg har nemlig fått (for meg) en drømmeoppgave!!! Igår på jobblunsjen, takket jeg ja til å være fagdommer i NRK sin barne-TV satsing Utfordringen! Truls Pedersen blir programleder, og vi skal reise landet rundt for å møte skoleklasser som kan vinne finalepremien! Min arbeidsgiver Statens vegvesen, er medsponsor, og da skal jeg si om svarene på trafikkemnene er rett/gal etc. Får meg blant annet tur til Tromsø, Haugesund, Mo i Rana og ikke minst Svalbard!!!! Har aldri vært der før, så dette er en vanvittig flott sjanse! Alt dette skal skje i høst, og programmene sendes fra november på NRK! Så da blir ikke høsten så aller verst likevel, da...:-)
Vel, de to eldste barna fikk en lillebror igår, -hurra, og da jeg sendte de med toget i dag tidlig for sykehusvisitt, så kom jeg over disse hvite tretønnene med ståldekor. (Må bare le, siden det var deres halvbror, ble han da Eida Helenes kvartbror?:-)) Og gårsdagen gikk over all forventing, barnehage er topp, sier lillemora vår!
Og en stor ble oppbevaringskurven til pleddene.

Og så nevnte jeg at svigers kom med en flott gave, her er den!!!Nydelig sinkpotter! Jeg har plantet rosa pelargonia og en eføy oppi dem. Fargen lyver, de er dus rosa!
DA har jeg utsatt malingen av paviljongen lenge nok, klar for jobbings...
Klem og takk for alle som stikker innom og legger igjen en tråd! Har funnet så mange flotte bloggere i det siste! Bare tiden kan strekke til...

20 kommentarer:

  1. Så flink du er Marianne, gratulerer med oppdraget som dommer -og det er vel fortjent!
    Blir nok veldig gøy også!
    Nyydelig laget til - der er du også flink:-)
    Vi har også mine og dine(el.bonus-barn som jeg kaller det!)ooog vårt- det er faktisk veeldig givende for min del:-)
    Har hørt flere "varianter" , og det kan sikkert være utfordr./ tøft for noen.

    SvarSlett
  2. UNNSKYLD-liiit kjapp på tasten der, fniis!
    KLEM,Hege:-)

    SvarSlett
  3. Hei
    Takk for hyggelig besøk. Så koselig det var på bloggen din. Det er spennende det du skal være med på, og spesielt Svalbard må være flott å få oppleve!
    Ha en fin dag videre :)

    SvarSlett
  4. For en spennende jobb da, da blir det opplevelser vil jeg tro. Sporty du er da. Den paviljongen din er bare utrolig fin, fantastisk vettu! :)

    SvarSlett
  5. nei så spennende og gøy da :)))
    tror jammen jeg må begynne å se på barne-tv hehe..
    Masse lykke til Dette går såå bra atte..

    Nydelige bilder som alltid her inne :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  6. Så spennende med dommerjobben. Lykke til med den:-)
    Mange koselige bilder. Får sommerstemning her jeg:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  7. Spennende jobb da!!
    Falt bare helt pladask for den paviljongen din jeg! Rålekker!!
    Har snakket om å lage en overbygd uteplass her, og dette var virkelig til inspirasjon!
    Koselig blogg, og et flott hjem du har!

    SvarSlett
  8. Så morsomt å få være dommer i et slikt konsept, da! Det må jo være drømmejobben! Ut og se litt av vårt langstrakte land og treffe mange engasjerte mennesker i alle aldre, vil jeg tro :)

    Gratulerer med halv/kvart lillebror til barna
    ;P

    Zink er fint, og sammen med sarte blomster blir det vakkert!

    Å spraye disse vannholderene med gull og sølvpray var lurt! Sikkert nydelig på juletreet!

    Tirsdagshilsen fra Margrethe

    SvarSlett
  9. Hei Marianne.
    Takk for kommentarer på min blogg. Blir like glad hver gang:-) Ja, blink hus sin Aurdal er nydelig. Men ditt hus er jo noe for seg selv da!! Skulle gitt mye for å eid det.
    Gratulerer med fantastisk jobb. Det blir utrolig spennende. Masse lykke til med det.
    Klem J.

    SvarSlett
  10. Så gøy med en sånn "jobb" da,for det blir jo bare kos regner jeg med:)
    SÅ utrolig flott du har det ved inngangspartiet,ja hele villaen er jo dritlekker..masse flotte bilder!
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  11. Så spennende med en sånn jobb da!
    Veldig kjekt å få reise til steder en ikke har vært før.
    Ikke lett å holde styr på mine, dine og våre barn....hel, halv og kvart...hehe
    Grattis til de to eldste med lillebror;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  12. Så mye spennende på en gang:)
    Grattis med jobbutfordringen! Tipper det blir morsomt:)

    Nydelige bilder som alltid hos deg i dag også:)

    Gratulerer med lillebroren til de eldste dine!

    Ha en fin tirsdagskveld:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  13. Hei :)
    Så spennende med den jobben! Kommer du på tv? Også så gøy at du kommer innom Tromsø :)
    Håper det går bra med lillesnuppa i barnehagen!
    Klem

    SvarSlett
  14. Oj, for en spennende jobb du har takket ja til! Blir nok mange spennende turer - også til Svalbard da!!!! - Kanskje jeg får sett deg på tv?!!

    Så herlige de var de hvite tretønnene - og den digre gjorde seg virkelig til oppbevaring!!!
    Og svigerforeldrene dine er ikke bare snille - de har god smak også - kjempe fine sinkpotter!!!

    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  15. Takk for det, ja dere får se meg på tv, ikke store rollen men morsomt å få resie landet rundt i arbeidstiden;-) Takk for alle hilsninger, god natta fra Marianne:-9

    SvarSlett
  16. So morsomt! Gler meg til å følge med:)

    SvarSlett
  17. Så spennende med en tv-jobb! Da skal jeg jammen følge med:)
    Du er en tøff dame!
    Nydelige bilder du viser her:)
    Klem Anita

    SvarSlett
  18. Juleverksted. Fantastisk. Åsså pga meg. Vet du jeg digger det jeg. Skulle så hatt vært hos dere en tur. Å som vi skulle hatt kosa oss.
    Her ryddes sommeren unna hagen og jeg koser meg med å plukke blader, ugress og andre ting som skal bort. Hagemøblene skal for en gang skyld komme innom hus før november. he he
    Nå skinner sola så dette er perfekt.

    Masse klemmer fra Elin:)

    SvarSlett
  19. Ja, her skjer det jammen saker og ting hele tiden. Du er er dyktig og driftig dame.

    Klem fra Kari*

    SvarSlett
  20. Så flotte bilder! Du er så utrolig flink til å dekorere og skape særpreg på ting! Grunnmuren din ble også veldig fin. Lykke til med spennende dommerjobb og Norgesturné!

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.