mandag 24. august 2009

Murfargen

har kommet på plass etter at vi har ordnet husets grunnmur. Det ble Skagen (grå), og sveitserhus har lys grå som murfarge leste vi oss til. Denne gråfargen hadde jeg på loftsstua i mitt forrige hus, likte den så godt. Nå er vi snart ferdige med å gi hele huset en total make-over, kun å skifte de svarte nedløpene til hvite aluminiumsnedløp gjenstår. Vi synes det er penest med hvite nedløp når huset er helt hvitt, så da er snekkeren på saken;-)

Men det er ikke det viktigste som har skjedd idag... Se her:
Minstejenta har sin første dag i barnehagen!!! Hun 19 1/2 måned, og veldig klar for å begynne i barnehage, leke med andre, bryne seg på andre barn etc. Her har hun to storesøsken som mesteparten av tiden "server" henne i ett og alt, likeså foreldrene...Hmm... Men SÅ rart...En ny epoke er over, mange timer i døgnet vet jeg ikke hva hun gjør, hva andre gjør med henne, hva hun ser, lærer, hører og spiser... Heldigvis er vi trygge på barnehagen, en flott gjeng og et trygt sted å være. Henrik gikk der 1/2 år og vi har så god følelse.. (noe jeg ikke hadde da Amalie var hos dagmamma..hun satt paralysert foran tv i 1,5 timer og så Snøbarna på video, lå i vognen flere timer om dagen, var aldri ute, samt at dagmammaen drakk..Vel, hun var der i 3 uker, det holdt. Fikk vite alt dette ETTERPÅ, altså! FYSJ!!!) Så nå har Eida Helene og pappaen dratt, han ville være med første dagen, og for at det skulle være en å forholde seg til, er hønemor hjemme og tripper....2 skolebarn, et barnehagebarn og en uke til 100%jobb....HELP....

Fikk ihvertfall fullført disse pleddapplikasjonene mine. Vi har vært på hyttetur i helga, så i bilen rakk jeg å sette på blomstene på de fire nye pleddene. Vel, da får jeg lage en kake, skal ha litt ekstra til dessert idag...Og nå ringte en kollega, hun kommer for å diskutere jobb med meg...Jaja, da er vi igang, folkens! -På tide å skifte fra pyjamas til noe mer representabelt;-)

"Husmor"påsisteversetklem, Marianne.

17 kommentarer:

  1. Den gråfargen var flott :)
    Vi må og male grunnmuren og liker og grått ..

    Så søte pleddene ble :)

    Ha en fin dag
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Hei, fargen var knallfin!!! Helt riktig til huset deres. Lykke til med jobb og barn, det går nok bra!

    Klem, Hanne

    SvarSlett
  3. Passet fint med den fargen! Og teppene ble såååå søte, det lille ekstra :0) Vemodig med lille gullet i barnehagen, skjønner det. Kos dere i deres nye hverdag! Klemmer fra Anita

    SvarSlett
  4. Hei, Skagen er en nydelig farge! Har nettopp malt minstens gulv i en 50% skagen og 50% hvit.

    Tilvenning i barnehagen kommer sikkert til å gå kjempefint!!!! Det er nå ett år siden jeg begynte med levering i barnehagen, poden koser seg =) =)

    Åhh, applikasjonene dine er perfekte!

    Ha en finfin dag =)
    Klem Elisabeth

    SvarSlett
  5. Litt av en jobb å restaurere utvendig ja.
    Vi har akkurat lagt tak og hvite takrenner.
    Enig! Passer best til hvite hus.

    Spennende men også vemodig med barnehagestart. Her har minstemann akkurat begynt i 1 kl. Vemodig men spennende det å. En ny epoke i livet.
    Lykke til med Jobben!
    Klem

    SvarSlett
  6. Uff, den dagmamma'n hørtes ut som et mareritt. Det er jo litt andre forhold i en barnehage, men det er kanskje verre for foreldrene enn det er for barna selv å begynne i barnehage! Barna blir jo tatt godt vare på av profesjonelle folk!!
    Fine applikasjoner du har fått sydd og lykke til med jobb neste uke!

    SvarSlett
  7. Kjære Marianne:-)
    Skulle nok ha bodt i nærheten ja ,-de blomster -urnene var dødslekre!
    Likte de gråfarvene veldig godt, de harmoniserte så bra:-)
    Både spennende oog litt trist når de små begynner i barnehagen....Blir bra til slutt!
    Du får nok uka til å gå-prosjektene "ligger" nok å venter..!
    Ha en kjempefin uke, klem Hege.

    SvarSlett
  8. Veldig flott gråfarge dere har valgt, det ble lekkert!

    SvarSlett
  9. Heisann...flott blogg du har med mye morsom lesning. Et utrolig nydelig hus. Også det flotte lysthuset. Ja her var det mye jeg likte.
    Lille dattern som begynner i barnehage. :) vet foreldre er kjempespente når barna begynner der. Har jobbet i barnehage i ti år. Det går som regel veldig fint :) Ha en flott siste uke før jobben kaller.

    SvarSlett
  10. heisann :)
    so fine pledda dine vart!!

    i det eine melkespannet mitt har eg ei rose vi fekk i innflyttingsgåve, det andre har eg ikkje planta i enno, men tenkte at eg til neste år skulle kjøpe ein blå hortensia og ha i det.
    bilder frå spannet med rosebusken i har eg på bloggen...viss du ser nokre innlegg tilbake :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  11. Gråfargen ble kjempe fin!!!

    Her har vi også startet på en ny epoke... Lillebror har begynt i 1.klasse, så nå blir det ikke noe mer barnehage på oss. Litt vemodig å tenke på at minstemann har blitt så stor!!!

    Synes pleddene ble mer spesielle og fine med den applikasjonen på! God idè!!!

    Ønsker deg en nydelig uke, Marianne!

    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  12. Vet du ,Marianne jeg fikk ideen med å sette på de små figurene fra deg. Det var en knall ide og gjorde det så utrolig mye mer personlig.Pleddene dine ble bare så kempe søte og fikk sjel. nå er det jo bare du som hgar sånne :) Det er nettopp en av de tingene jeg elsker med blogglandia, vi deler med hverandre og jeg blir sååå kreativ av å blogge, jeg klør i fingrene etter å lage ting. imorgen skal jeg prøve meg på rognebærgeleen til lisbeth sin lille verden. Om du ikke har sett bloggen hennes, er den ett must :)
    Ha en knall fin kveld.

    Klem fra Line

    SvarSlett
  13. Må bare kommentere litt mere...
    Leste om dagmammaen dere hadde, fikk helt vondt,for en grusom opplevelse. sånt gjør meg sint.
    Godt at du hadde mulighet til å være hjemme denne gangen og at hun idag begynte i en trygg og god barnehage.
    Husker følelsen selv, den første uken er tøff for mor og far. lykke til imorgen :)
    Hun har sikkert hatt en knallfin dag idag kan jeg tenke meg :)

    SvarSlett
  14. Åh... skrekk og gru for en dagmamma... Det må jo være alle foreldres mareritt å betro barnet sitt et slikt menneske! Godt dere fant ut hvordan det var og fikk avsluttet det arbeidsforholdet!

    Det er alltid litt rart når nye epoker står for dør. Ikke så uvanlig å ha litt blandede følelser selvom en vet at alt går greit :) Lykke til i barnehagen til minstejenta!

    Grunnmuren ble flott. Fin gråfarge. Og hvite nedløp er finest på hvite hus :)

    Ha en fin tirsdag! hilsen Margrethe

    SvarSlett
  15. Huset nærmer seg det totalt perfekte-. Jeg kommer plutselig for å inspisere...hehe
    Hurra for veslemor som blir stor. (Johanne koser seg med å være skolejente.)
    De pleddene var en søt gaveidè også, tenkte jeg på. Lykke til med jobbstart - en ny epoke. JA!!

    SvarSlett
  16. Så fin farge på muren ser ut. Vi må gjøre noe med fargen på grunnmuren her også. Kanskje dette blir fargen:)

    SvarSlett
  17. Høres ut som du har nok å tenke på om dagen...Lykke til med barnehage, jobb og skolebarn:-)

    Klem Camilla

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.