mandag 17. august 2009

Skolestart.


Da har skoleåret begynt for våre to eldste, og det heller snart mot jul,-hurra!!:-)

Jeg må prøve å se det positive med at ferien er over.. Og da er det fint å tenkte på høst med kakao og krem på toppen, stearinlys og ved i peisen, fredagskos med pizza og glade barn og mann, fjellturer i nydelige høstfarger, og deretter adventstid og juleverksted, bakedager og julegavelister....
God skolestart ønsker jeg deg, måtte alle elever få en trygg og god skolegang! Og til voksne, Trygg skoleveg, ditt ansvar!
(Siste setning, "prøver å komme i jobbmodus, jentene på jobben":-))
Da skal jeg leke litt katt og kanin med Eida Helene, deretter male litt før vi skal feire 1.skolestart med vafler på Mjøsa eller setra, må se an været.

Har allerede motivet klart for julekortet 2009...:-) Men siden dette er en interiørblogg skal jeg tilslutt vise dere noen av de frodige blomsterkrukkene hos svigers:

Ha en fin mandag, klem

10 kommentarer:

  1. Hei! Så flotte bilder!!! Her har det også vært skolestart i dag - og jeg har vært med som stolt mor! Lillebror begynte i 1. klasse i dag. snufs - så vemodig!!!
    Så nydelig blomster oppheng svigerforeldrene din har! KJempe flott!!!
    Ønsker deg en super uke!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. Heisann.
    Takk for flott kommentar i bloggen min :)
    Må si du hadde en nydelig fin blogg da =)

    Deg må jeg nesten følge..
    Ønsker deg en fin dag videre.

    Klem Beate

    SvarSlett
  3. Hei hei
    Etter å ha lest innlegget ditt ble jeg i sånn en god høst stemning. Jeg kjente nærmest kakao smaken i munnen og det gjør rett og slett ingen verdens ting at regnet detter ned som aldri før. Her skal man kose seg. Å jul digger jeg. Glemer meg like mye hvert eneste år.:)

    SvarSlett
  4. Hehehe :))
    For noen herlige bilder :)) Fikk bare lyst til å le, ser at ungene koser seg skikkelig :)))
    Den rosa masken er bare sååå søøøt.. Andrea, mitt eldste barnebarn fikk maken, bare det var ett rosa grisetryne og gjett hvem som måtte gå rundt med det hahaha :)))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. så kjempe fine bilder,å deilig å være klar med julekort.glad i jula jeg å,deilig å ha den på den mørkeste tiden av året.minste jenta mi begynt på ungdomsskole i da,spennende,ha en god natt fra sylvia

    SvarSlett
  6. Kjære Marianne!
    Herlige unger og nydelige bilder!
    Tusen takk for skjønne meldinger inne hos meg- blir så glad:-)
    De blomster-kassene var kjempefine, hvor har de fått tak i dem?!
    Ha en super uke, vi blogges;-)
    Klem Hege.

    SvarSlett
  7. Så herlige bilder av barna!
    Et nytt år og en ny epoke!
    Spennende tid for alle skolebarn!
    Denne sommeren har gått over like fort som den begynte, håper på rolige høstdager og kvelder!
    Nydelige blomster i vakre farger hos dine svigers:)
    Ønsker deg en fin tirsdag!

    SvarSlett
  8. Jepp det er allerede høst...vi får se frem mot jul, og håpe på noen fine høstdager.....kunne godt klart noen dager (uker) til med sommer men det ser ut som det er slutt...

    Kjempe nydelige bilder av dine små, blir nok flotte julekort av dette!

    SvarSlett
  9. Takk for koselig kommentar! Du må gjerne komme å ordne en paviliong til med mens du venter på at søsters'n skal kjøpre seg hus...hihi.
    Er i høststemning jeg også, vemodig men man må da se det positive ved ting:-) Jeg nyter siste tiden av permisjonen, begynne på jobb i Oktober og lillebror skal da i barnehagen...ikke like artig, men må man så må man! Da har jeg 3 stk i b.hg, men neste år begynne storebror på skolen. Gruer meg, men det går vel bra det også.
    Ha en fortsatt fin uke:-)

    SvarSlett
  10. Blomsterkassene er kjøpt på Stange i Hedmark; J.B Blomster;-) Svigers

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.