onsdag 10. juni 2009

Tigerstaden...

Dagens spørsmål: Når får jeg se en av dere Shabby Chic-bloggere stå nedsprayet i hvitt på et fortau langs Karl Johan?:-) I sommer???:-)


Kom hjem fra koselig Oslotur, skulle besøkt mange, men ble kun slottet og Ikea idag:-)

Vi har som de fleste av dere vet en au-pair fra Filippinene,


og ville vise henne hovedstaden samtidig som jeg hadde et ærend der inne. Vi har virkelig en flott by, men så utrolig mange gule murbygninger!!! Har aldri sett det før, men nå så vi halve Karl Johan har gule murbygninger!!!


-Kanskje litt overdrevet, er ikke så vant med farger lenger..:-)





Eida Helene var med, og gikk halve hovedgata, folk stoppet opp og smilte og tok bilder der hun kry spaserte glad og fornøyd! Utenfor Stortinget matet vi gakk-gakkene, akkurat som jeg gjorde for 7 år siden med de to eldste..




Det var jo mye fint å se, fontener og brostein og.... (sterkt lys:-)




Men hva med denne puta? Hjerte med vinger fra Ikea til under 40,-...




Eida Helene gikk med den i hele kveld, koste og koste, så etter at den er vasket skal hun den som reservehodepute:-) Vi har lekt oss med masker til 9,-/stk fra Ikea, jeg har vært katt, Henrik hund og lillemor kanin:-) Man har det ikke mere morro enn man lager selv, nei;-) Amalie derimot, har dukket og badet i vannet idag, hun!!! Help..:-)



Takker også for alle hyggelige kommentarer og mailer og at dere deler gleden med meg!!! Blir rørt, jeg!! Klem fra husfruaBalke:-)

8 kommentarer:

  1. Herlig innlegg Marianne!
    Selvsagt bare å låne ideer fra meg- det er jo det vi " henter" fra hverandre som gjør det moro,og som videreutvikler meg også:-)
    Ble ingen gynge-sofa på meg- Mr. Handyman kan ikke hjelpe til så mye hjemme akkurat nå og det gjør at det meste faller på meg alene..- ser liksom ikke helt for meg å ta på meg "snekker-jobb" i tillegg til å være mamma, sjåfør, vaktmester, kokke, hushjelp. mekaniker( bilen..) osv!!
    MEN for et allsidig "yrke" jeg har, fnis:-)
    Ha en fin helg, fruen- om vi ikke snakkes før!
    Klem Hege.

    SvarSlett
  2. Åh, for et lekkert hjem du har, Marianne!
    Skulle gjerne sendt over en sjokolade, men den er dessverre i magen min... det var godt!

    Jobben din ser veldig koslig ut.. men mye å holde styr på kan jeg tro!

    Nå er det natta her..
    klem

    SvarSlett
  3. på lørdag skal eg til oslo med mi prinsesse :) gleda meg :) artige masker frå Ikea :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  4. Hei! Moro med vertinnejobb da!
    Lurer på om mammas venninne var med der...får spørre henne neste gang jeg er hjemme. Er ikke sikker om hun jobber i kommunen lenger, ser du!

    Skulle egentlig spørre deg om hvilken hvit panellakk du brukte på gulvene dine (under lakken)? Vi skal bruke lut og treblek, så det er ikke sikkert vi trenger hvitt under, men er litt nysgjerrig! ;O)

    Nå skal jeg legge meg. Må opp kl 05.30 imorgen. Skal på bytur til Lillestrøm (ZanZ og Linneas Hage) med en venninne! På dagstur... og vi reiser kl.7! Gleder meg masse :O) Vesla skal til bestemor og bestefar så lenge. Hun har det mye bedre der!

    God natt!

    SvarSlett
  5. Nå har jeg kost meg skikkelig med å titte rundt i bloggen din. Her var det mye fint å se på. Så fint det ser ut til å være hos dere.
    Ser ut som du har en trivelig jobb i trivelige omgivelser. Vi har det vel i grunnen ganske godt her på Hedmarken...:)

    Klem fra Rita

    SvarSlett
  6. Koselig "turist-tur" i Oslo da!
    Hilsen Liv ;O)

    SvarSlett
  7. Gratulerer med første dag som husfrue! Så gøy å ha en jobb som andre setter sånn pris på!
    Var deilig med en kose dag i Oslo etterpå da tenker jeg.
    Ha en flott dag!
    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  8. Ser ut som dere har hatt en flott dag :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.