torsdag 4. juni 2009

Rødstua - før


Hei og hjertelig takk for alle gratulasjoner og gode ord!! Veldig hyggelig av dere. Her er det masse å gjøre, men jeg skal sette av tid til en bloggrunde ikveld!!! Imens vil jeg bare vise dere Rødstua, et tidligere bryggerhus på Balke som er gjort om til utleiebolig. Det er her jeg følger opp ungdom ifht bo for seg selv via barnevernet. Min kjære har bodd der 1,5 år, en god venninne har bodd der i 4 år (savner deg, Kate!!), og jeg falt veldig for det lille, røde huset på 60 kvm. Dette huset har stort potensiale, vent å se hva som skjer om noen år...;-) Vindfang, kjøkken, to soverom, bad og stue pluss bod. Skigard rundt huset...Nå har jeg fått opp blondegardiner..Sukk..:-)




Må tilslutt vise nå i disse "sinktider" hva som finner av materialet; ampler. Jeg kjøpte disse på en blomsterbutikk på Hamar, synes den er veldig fin. Den finner i ulike størrelser. Jeg har hengt opp en på hver side av inngangpartiet her.
Med dette ønsker jeg DEG en riktig fin dag!

3 kommentarer:

  1. Oioi, det blir spennende å se "Rødstua - etter"!! :D

    SvarSlett
  2. Hei du kreative dame! Har sett på hvordan forandringer skjer på Balke! så flott alt blir! Vi bodde i "Rødstua" i syv år og på gården i ett år.Bli helt nostalgisk jeg når jeg ser igjen den lille røde stua!!!! Vårt yngste barn,Britt, ble født når vi bodde der! Og vi hadde to gutter. Britt ville ikke flytte fra Balke, Even var jo hennes beste venn! Vi flyttet til Slettmoen Øst i 1979 og bor fortsatt der.Barna er ute av redet. Skal følge med på videre utvikling!!!!! Hilsen Vigdis Nordsveen.

    SvarSlett
  3. Hei og tusen takk for så hyggelig kommentar, er jo så artig når folk gjør seg tilkjenne, og Britt har jeg hørt om, så kjekt! Vi møtte eldstesønnen din på Kypros med kone og barn for 2 år siden, så verden er ikke stor. Da jeg kom hjem fra jobb ikveld, stakk jeg endi Rødstua og malte siste strøket på kjøkkeninnredningen, så i morgen blir det muglihet til å sette på de nye knottene og snart, blogge det:-) Nils hilser også, bare stikk innom om du vil se Rødstua igjen. Vi pusser opp, så ingen bor der nå:-) Mvh Marianne

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.