torsdag 4. juni 2009

Hade på badet;-)


Nedenfor er førbildene av badet i 2.etg.

Med tiden skal vi lage det skikkelig, men inntil da startet jeg et prosjekt; Bedre bad på 24 timer og 2400 kroner. Badet bestod av badeplater som jeg sparklet, grunnet og malte, panel i taket som jeg malte eggehvitt, samt gulvbelegg som jeg også malte med spesialmaling. I tillegg fjernet jeg lysrør og overskap med speil, satte inn et nytt stor speil. Jeg ringte min kjære far da jeg skulle koble av strømmen, og da jeg slo av hovedsikringen, forsvant jo hustelefonen også...Gjett om han ble skremt...Men neida, alt gikk bra, bare x antall ubesvarte anrop fra faderen på mobilen;-) Så la jeg rullesteiner overfor boblebadet, sagde og snekret og malte stigen til håndkler, og vips, et nytt og bedre bad for en rimelig penge.
Maling; 1100,-
Lysekrone 850,-
Speil 550,-
Gardinstang med gardin for å dekke det mindre pene kabinettet: 140,- +250,-
Liftgardin 150,-
Lim og fugemasse 150,-
Porselenssett 200,-
Såpeholder fra Skafferiet 70,- Vel, jeg klarte meg ganske bra ifht budsjettet:-)
Steiner hadde jeg kjøpt inn fra før...
Underveis-bilder:

Behagelige farger.... Maling gulner, så se hvor lyst det ble...

Gulvbelegget var mørkebrunt, nå sandgrå. Lysekrona gir bra nok lys, lysrør er over og ut:-)

Etter-bilder:


Gardinstanga har jeg vist før, er bare SÅ fornøyd med den!!!!



En eske med kremer og ting og tang er fjernet, før stod det fremme uten å bli brukt. Nå er det ryddigere på marmorvasken.

Etter tips fra Camilla og hennes romantiske hjem:-), satte jeg liftgardinene helt fra taket. Det ser derfor ut som vinduet er mye større!!! Takk for rådet!!!

Og nå kan vi leve med dette badet noen år til:-) Enkelt, billig og bedre synes jeg:-)


Klem og god helg fra

17 kommentarer:

  1. Så fint og delikat badet ditt ble!
    Greit at noe kan gjøres enkelt og billig også!
    Men kjære meg har du virkelig gjort alt dette selv?....ja da må jeg si jeg beundrer deg!
    Men på en annen sie hadde det vært en mann som hadde gjort arbeidet hadde jeg ikke reagert ;O)
    Kos deg i det flotte badet ditt du!

    Ha en super helg!
    Måtte solen skinne både her og der!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  2. Imponerende!!! Og ikke minst, Inspirerende! ;)

    SvarSlett
  3. Oj,oj,oj! Så bra!! Det var virkelig til inspirasjon! Har to grusomme bad...men å starte på en renovering virker som en utrolig stor og kostbar affære. Men dette var en flott ide. Hmmm...må tenke ut en plan nå;-))
    Kjempeflott blogg du har! Inspirerende dette med at dere har forandret livsstil, er noe som kverner inni våre hoder også.

    Ønsker dere ei fin helg:-)

    SvarSlett
  4. Næmmen...det var flott og så billig. Bare det å komme på det..
    Jeg venter på at min mann skal bli ferdig med en hylle som skal opp over der skuvsengen står...men han er jo så nøye...og jeg så utålmodig...hihihi Men gleder meg til jeg skal male den og vise den frem.

    Ønsker deg og dine en vakker helg

    SvarSlett
  5. Så fint det ble! Det er ikke alltid det som koster mest som er finest...så personlig og sjarmerende, flink er du:-) Så bra et tipset mitt brukes rundt omkring! Ha en super helg!

    Klem Camilla

    SvarSlett
  6. Så supert flott bad, likte godt maleriet du hadde over badekaret, stenene, ja alt, så kjekt når forandringen ikke koster all verden heller:))
    Forresten har du lagt ut "oppskriften" på stigen på siden din, unnskyld at jeg ikke leter på bloggen din, men spurte i stedefor jeg;) skal lage meg en selv, og trenger litt tips til hvordan lage den, mål og sånn.

    Tusen takk for god bedring ønsker til min sønn-

    ha en flott helg

    klem fra Eli

    SvarSlett
  7. Hei! Stigen er så enkel å lage at det ikke finnes noen "spesiell oppskrift";-) Hvis du klikker på etiketten Badet, så kommer den opp som siste innlegg på emnet. Gjort på en blunk!

    God helg og takk for hyggelig kommentarer!!! M.

    SvarSlett
  8. Kjempefint! Liker spesielt gardinløsningen foran dusjen! Flott med "Handy-women"...greit å kunne gjøre slikt uten hjelp fra mann (eller håndverkere);o)

    SvarSlett
  9. Det ble jo kjempefint! Så greit å få et nytt bad så enkelt og billig. Kjekt tips det der med å henge gardinen et stykke over vinduet slik at det ser større ut.

    Ha en kjempefin helg:)

    SvarSlett
  10. Så kjempefint badet ble og så moro å få "nytt" bad så billig...sånn liker vi:))veldig inspirerende innlegg:)
    Gården og huset deres er jo bare såååå lekkert.
    Ha en fin helg!
    KLem

    SvarSlett
  11. Du verden så dyktig du er! Får du kjøpt sånne flate steiner eller har du slipt de selv?

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  12. Takk så mye, de steinene er kjøpt på nettingbrett, 30*30cm. Jeg tok de fra hverandre og festet dem i fliselimet. Det kalles massasjesteiner eller rullesteiner tror jeg. Jeg bestilte dem fra en nettbutikk i Stavanger, men nå selges de på mange flisbutikker, så de også på Montèr her om dagen:-) Skal flislegge over kjøkkenbenken til søstra mi med dem i sommer, veldig lett å legge. Nydelige steiner og farger synes nå jeg, da;-) Lykke til, klem fra Marianne

    SvarSlett
  13. Jammen fikk du det fint med ikke så mye hverken tid eller penger!!!
    En liten stund siden jeg har vært her inne nå. Så nå har jeg kost meg med fler innlegg:-)
    Kjempe flott gyngebenken ble, og bra påkommet.
    Og den picknic kurva ble jo såååå søt. Elsker detaljer.

    Håper dere får en fin helg.
    Legger deg til på blogglista mi jeg, så blir det lettere å huske på å ta turen innom:-)

    SvarSlett
  14. Så fint det ble! Ekstra morsomt å få det så fint for en billig penge:)
    Men du må jo være veldig kreativ og flink også da, som klarer å gjøre så mye selv!!

    Ha en super helg:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  15. Heisann!
    Takk for kommentar på bloggen min! Badet blei kjempe fint! Liker stilen din:) He he, ja ser vi har ein del like ting;) Har lyst å følge deg videre.
    Ha ei fine helg!
    Klem frå Karin

    SvarSlett
  16. Imponerende!!! Og så billig! Bare elsker lysekronen og stigen din :)

    SvarSlett
  17. oioi, så spennende! Første bloggen jeg har kommet over med før/etter-bilder av maling av vinyl. Tenker nemlig prøve meg på det samme i løpet av påsken.. Ser dette er ett gammelt innlegg - men prøver meg likevel. Hva slags spesialmaling brukte du? Og hvor lenge har det holdt uten å begynne å flasse?

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.