torsdag 25. juni 2009

Sommerfest og madonnafigur...

Hei, her kommer et innlegg med kort tekst og mange bilder fra sommerfesten:

Velkomst og laginndeling:

Rebusløp i grupper rundt om på Balke gård:

Reker mm i låven:

Kaker mm inne, ble ganske fullt med 40 på kjøkkenet;-)









Og klokka 0500 var det på igjen med rekespising;-) Så hyggelig å feire sommeren med gode nabovenner! Og ikke minst 2 søskenbarn som kom på overraskelsestur!
Jeg lovet å legge ut paprikamixen som jeg laget til rekene; Man kutter opp paprika, blander med fransk dressing (pulver som blandes med olje og vann/følg pakkens oppskrift). Veldig godt, kan brukes til mange retter!!!


Så litt fra handleturen til Himmelrommet på Skjetten (beklager, men det er det styggeste kjøpesenteret jeg har sett, hvem kunne tro at verdens flotteste butikk lå inni? Kunne kjøpt alt der, jeg:-) Ble nydelig lavendel:

Og en etterlengtet madonnafigur! Den står ved de gamle biblene på speilkonsollen i dagligstua. Sammen med "lampeskjermlyseholderne" blir det litt nostalgi over bordet... Likte så godt den kjærlige armen til moren.... Til og med en glorie... Den er vakker, synes jeg.

Stor klem fra

10 kommentarer:

  1. ser ut som en kjekk sommerfest med deilige kaker og greier!
    Madonnaen er nydelig, jeg venter på min;)
    God sommerklem fra Maja

    SvarSlett
  2. Så gøyt, og 40 på kjøkkenet er jo ingenting;)

    SvarSlett
  3. Har ikke rukket innom siden St Hans, så jeg må legge til at feiringen deres på sætra hørtes koselig ut! Og ingenting er så fornøyelig når en får tilbakemeldinger fra ungene om hvor fornøyde de er!!

    Festen ser også bra ut! Fikk lyst på kake, og der byr ikke på noe stort problem i dag! :))

    SvarSlett
  4. Takk for en hyggelig kommentar på bloggen min:) Så heldig du er som har så god plass og kan ha slike selskap! Den paprikamixen må jeg prøve. Er ikke så glad i reker ungene her, men den er sikkert god til grillmat eller noe også.

    Feiringen på sætra hørtes og ser utrolig koselig ut! Så godt når ungene kommer med slike tilbakemeldinger, det er sånt som vi foreldre gjemmer og bærer med oss lenge.

    Ha en kjempefin og koselig dag:)

    SvarSlett
  5. Det så ut som en herlig sommerfest, skulle gjerne vært naboen din ja!! hihi... Vakker fangst fra Himmelrommet også, blir nok lykkelig i dagligstua di :)

    SvarSlett
  6. paprika-miksen er faktisk allerede testet ut her i huset!! Veldig god til grillmat,,,Bare en sær 6 åring som ikke syntes at ideèn var særlig god...

    SvarSlett
  7. herlig hus dere har altså.. fullt av liv!!! :) det må være en drøm å bo der!!!
    Nydelig madonna, ønsker meg en jeg også.. håper å finne en snart! :)

    ha en fin solskinnsdag!!!

    klem/Lisa

    SvarSlett
  8. ~ Så nydelig madonnafigur,ønsker meg en selv. Er en tur innom her støtt og stadig,men får ikke alltid tid å legge igjen en hilsen,det er så mye flott her inne og jeg liker huset deres så godt! En drøm av et hus! Også er du så flink og gjøre det koselig ser jeg. Og de krystallkronene er jo helt fantastiske.

    Ha en strååålende dag og riktig god sommer!
    Klem fra Signe ~

    SvarSlett
  9. Ser ut som dere har hatt en kjekk sommerfest:) Vakre bilder og den paprikamixen så kjempegod ut:) Lekker madonna figur, ønsker meg også en stor hvit en:) Ønsker deg en nydelig dag imorgen og en fin helg:) Klem monica

    SvarSlett
  10. Koselig med sommerfest :)

    Og for et nydelig sted! Utrolig vakkert hus. Her vil jeg kikke mer :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.