søndag 28. juni 2009

Kjøkkenstoler...

Hei og takk for besøk!!! Nå er vi på farten til hytta igjen, vi skal male litt der oppe...Jeg har øvd meg det siste døgnet..;-) Jeg hadde noen stoler som jeg fikk med salongbordet jeg kjøpte på finn.no tidligere i vår. Da jeg fant en 4.stol fra min kjæres farmor nede på stabburet, tenkte jeg at det kunne vært litt hyggelig å bruke den..Så da lot jeg den grønne være slik den var, måtte bare lime og fikse den litt. Så malte jeg to i samme farge som resten av kjøkkenet, og en i en lyseblå farge. Tripp trapp stolen var helt ny, den ble også fasadehvit.
Dette sengeteppet fra KID ligger i skuvsenga på kjøkkenet, og da tok jeg grønt og blått herifra...Blåfargen fikk jeg blandet mellom to farger jeg likte...

Og denne er beholdt slik den var, og slik min kjæres farmor hadde den på sitt kjøkken på kårboligen...
Er så glad i bordet fra Papagena på Hamar, fine detaljer selv om jeg skulle hatt ett ben fremfor fire...
Så slik ble det, sommerkjøkkenet vårt. Til vanlig har vi fire stoffstoler i lensmannstrekk, og de kommer tilbake til høsten, men nå ble det lettere og lysere og friskere... Sommer...:-)

11 kommentarer:

  1. Hei Marianne!
    Så fine stolene ble:-)
    Jeg har noen gamle Sandvik-stoler ( umalte) etter oldeforeldrene mine- de kunne jeg ha malt, hm..!
    Ha en fin dag, klem Hege.

    SvarSlett
  2. Hei!

    Utrolig fint kjøkken dere har... Sukk!
    Stolene ble også kjempe fine.

    Ha en fin dag i sola:)

    Hilsen fra Maren

    SvarSlett
  3. Fine stoler, koselig når de er forskjellige;-))

    SvarSlett
  4. Jeg DIGGER det, herlig! Jeg har veldig lyst på gamle stoler på spisestua mi, helst mange forskjellige, men litt usikker på hvordan jeg skal få bytta dem ut uten at min kjære merker det... hihi... :P

    SvarSlett
  5. Den grønnfargen er bare helt herlig!! Nydelig kjøkken,med lysekrone og det hele:-)

    SvarSlett
  6. Så fint kjøkken dere har. Takk for koselig besøk hos meg!
    Er innom her ganske så ofte, leser og ser på flotte bilder fra deres praktfulle hus!
    Får jeg lov å linke?? Så blir det lettere å følge med;)
    Sommerklem:)

    SvarSlett
  7. Kjempefint kjøkken! Og så koselig med stolen fra farmor :)

    Ha en fin sommerkveld! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  8. Så flotte farger du har malt stolene i!!!
    Lekkert og sommerlig ble det
    Kos deg på kjøkkenet
    Klem

    SvarSlett
  9. Ja, visse ting bør ikke males . Grønnfargen på stolen er jo kjempefin ! Jeg holder jo på å forvandle huset fra hvitt til litt mer fargerikt og har tenkt å male gangen etter hvert også.... Og den grønnfargen er jo så fin... Hm.
    Kos deg !

    SvarSlett
  10. Så fint og koselig kjøkken!

    SvarSlett
  11. Så fant jeg deg endelig tilbake :o)
    Jeg har slitt litt for å komme inn på bloggen din, men den som venter på noe godt, den venter ikke forjeves! Mye flott her siden jeg var inne sist :o)
    Jeg kan melde om at vi har badet i den fjorden som ligger etter at vi har passert mitt hjemsted på vei til ditt barndomshjem. Den bærer sitt navn med rette.....
    Ha en fin uke.
    Klem fra Kari

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.