lørdag 13. juni 2009

Anno 1913

Da har jeg noe nytt å vise dere, jeg har kommet over en flink treskjærer (som laget rekkverkene til trappa), og neste prosjekt er dette. Jeg kommer tilbake til hvor det skal være, må male det hvitt og henge det opp først.

Jeg kom over den utskjærings- "trekanten" til halv pris på Maxbo, og fikk da idèen om dette.
Så fikk jeg skåret til bjørkefiner i riktig mål, limte på utskjæringen jeg delte på langs. (Har da to for en,-til begge sider!) Skriften Anno 1913 er pga da ble hovedhuset her på Balke bygd. Nå holder jeg på å male, men med en flink og meget ivrig liten jente ved min side tar det litt tid... Hun maler også, fikk en plate og tegner fregnene til storesøskene sine, tror jeg:-) Vel, da er jeg igang!

Ellers brukes piknikkurven flittig, ble så inspirert av http://www.villakaos.blogspot.com/ men fikk det ikke like fint til. Prøver å trøste meg med at jeg ikke har like lang fartstid som deg, Gunn-Cathrine:-) Men Amalie ble ihvertfall fornøyd der hun trippet med kurven sammen med en venninne til avslutningen.


Eida Helene har vært lys våken siden halv seks, så her har morgenstund gull i munn:-)....
God helg alle sammen,

23 kommentarer:

  1. Så koselig. Ha en kjempefin helg med lille morgenfuglen din.

    SvarSlett
  2. Halv 6 er jo ikke morgen, det er jo midt på natta! hihi... Syns muffinsene så fristende ut, mmmm, bra jeg ikke har de i hus, da hadde de blitt frokost... :P

    SvarSlett
  3. Skiltet blir jo kjempefint!

    Koselig piknik-kurv også:)

    Halv seks på en lørdag er vel litt i tidligste laget?! Hihi:)

    Ha en flott helg!
    Klem Linda

    SvarSlett
  4. Så kreativ du er !! :o)

    ååå så koselig med den kurven da:)

    SvarSlett
  5. Vi var ikke så tidlig oppe...klarte å drøye den til 7! Så dagen er allerede godt i gang her også. Snart skal jeg i butikken - men først måtte jeg innom noen blogger;O)

    Fikk jammen lysst til å bake muffins i dag! Med rosa glasur. Dine ser så fristende ut!

    Prosjektet ditt ser spennende ut. Regner med at vi får se det ferdig!

    Klem fra Mette

    SvarSlett
  6. Hei. Tusen takk for hyggelig kommentar. Du ga meg et tips om siden min men jeg er så ny at jeg ikke helt skjønner hva du mener enda. Allr råd tas imot med STOOOR takk. Ellers syns jeg du har en kjempefin side. Du bor virkelig flott til. Deg skal jeg besøke mer. Klem

    SvarSlett
  7. Hei,
    hvis du går på "redigere innlegg" så ser du i høyre hjørne det står innlegg per side. Regner med det står 5 hos deg, men du kan endre til opptil 300 innlegg per side, jeg og de fleste har nok det:-) Da er det enklere å skrolle nedover siden din, man slipper å trykke på eldre innlegg og vente til siden lastes opp:-) Høres det greit ut? Klem, Marianne

    SvarSlett
  8. Takk for tipset om redigeringen:-)Det har ikke jeg heller skjønt..!
    GLEDER meg til å se hva du har funnet på for noe spennende denne gangen:-)
    Ha en kjempefin helg Marianne, klem Hege:-)

    SvarSlett
  9. Tusen takk igjen. Det gikk fint. Mye jeg ikke vet som er helt ny i "faget". Jeg hadde 25 og nå 300. Klem Jorunn

    SvarSlett
  10. Hei, så nydelig plass du bor!
    Ser ut til å være mye historie i veggene der...

    Ha en fin helg

    Klem Lenemora

    SvarSlett
  11. Hei!
    Tusen takk for hyggelig kommentar!
    Du he et heilt NYDELIG hus... !! Kjempeflinke e du!!!! :)

    SvarSlett
  12. Du er bare SÅ den rette til å være husfrue på gård, virker som kjærligheten din til stedet er stor!!! Utrolig kreativt laget, og kurven ser da riktig fin ut!! Kos deg i kveld,klem fra meg

    SvarSlett
  13. SÅ flott blogg du har :o) Og for et sted på jorden :o) Sukk!
    Tusen takk for besøket!
    Og velkommen tilbake.
    Du er i alle fall lagt til under favoritter, og jeg må med det første oppdatere blogglisten min, så da skal jeg nok følge med deg fremover.
    God helg ønskes deg fra Kari*

    SvarSlett
  14. 05:30 er natta for meg...hehe, men når en har småtroll i hus er det selvsagt morgen;)
    Klem fra MAja

    SvarSlett
  15. Det var tidlig, her i huset er vi B-mennesker, sover lenge i helgene, altfor lenge, dagen blir altfor korte!
    Så fint skilt du får laget, gleder meg til å se det på plass. Kom på at vi har noe sånt på huset, det er en sånn pinne som viser vindretning, der det står 1949 på, som viser da huset ble bygget!
    Koselig piknikkurv!
    Du har en flott og inspirerende blogg! Har lagt deg til på blogglisten , håper det er greit!
    Ha en nydelig søndag!
    Klem Anita

    SvarSlett
  16. Gleder meg til å se rekkverket ferdig.
    Det ser iallefall riktig så flott ut!
    Tenker det blir det også ;O)

    Ha en fin ny uke!
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  17. Hei Marianne...
    tusne takk for hyggelig hilsen...
    Så smart ide da... dette blir nok kjempefint...

    Ser du bor på Løten.. jeg er oppvokst noen mil nordover.. Moro...

    Ønsker deg en fin uke o=)

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  18. Så koselig at du tittet innom bloggen min! Har vært innom deg flere ganger, og får alltid inspirasjon her!

    Ha en fin dag! Hilsen Nina

    SvarSlett
  19. Takk for oppmuntrende hilsen :o)
    Det er vanvittig kjedelig, men du verden så godt det skal bli når det er gjort!
    Ha en fin mandag du også*

    SvarSlett
  20. Du er nå søt da!!:)

    Den så fristende og delikat ut kurven din, så det skal du ikke bekjymre deg for i det heletatt!!
    Kan ikke anneet en ta av meg hatten for alle dine kreative påfunn..ser jo helt supert ut anno-skiltet ditt!! Gleder meg til å se det helt ferdig!
    Har vært lite tid til blogging på meg de siste dagene...pc`n har vært avskrudd siden torsdag...går litt i hudre hele tiden, er snart klar for nest siste avsluttning med påfølgende kveldsmat, så kurven pakkes flittig her også!!
    Får tydeligvis mye ut av dagene du, med slike morgenfugler i hus..he,he!!
    Kos deg masse!
    Stor klem fra meg!
    Gunn-Cathrine

    SvarSlett
  21. Fantastisk gård du har, og blogg!
    Kommer tilbake igjen, for nå MÅ jeg kjøpe bil, det er nemlig kjekt å ha på disse kanter;)

    SvarSlett
  22. Heia!
    Ugh ugh, jeg egner meg ikke til å stå opp før 07!! hehe! Må man så må man!!
    Herlig gården deres!!
    Tusen takk for kos kommentar!
    Ha ei fin uke videre!

    SvarSlett
  23. Hei!
    Koselig at du titter innom bloggen min:)
    Skiltet ditt er kjempefint, hadde ikke vært meg med min ustøe hånd som hadde malt det nei..hihi
    Fikk lyst til å male min piknikkurv når jeg ser hvos fin din ble...sukk..så mye jeg har lyst å gjøre, men så liten tid... Har en liten kar som er morgenfugl jeg også, gjerne opp i 5 tiden han...zzz..
    Ha en super uke!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.