søndag 7. juni 2009

Lystrapp med løveglass...

Endelig mandag?:-) Nå må jeg bare vise litt stemningsbilder fra trappa i hallen fra igår:-) Det var så mørkt og trist ute, så jeg henta opp en haug med Løveglass fra kjelleren som jeg skulle vaske til tirsdagen da det kommer 50 stk hit på avdelingstur. Da skal jeg pynte med syriner og lys i disse løveglassene, forgjengeren til norgesglass. Fikk en idè fra www.frulunasdrommefabrikk.blogspot.com om å sette lys i trappa på annenhvert trinn. Putta vann og flytelys...
Nederst er fugleburet fra KID pyntet med lys også:-) Tenk til høsten, da blir det nok mangt et lys som går med, ja:-) Trappa er hvit, mens trappetrinnene er malt i Sand. Sisal-/juteteppeløper i midten så vi ikke sklir.
Om dere ikke vet det, ikke lov å spytte, nei;-)
Kunne jo ikke la resten av hallen være uten levende lys....

Da er det klart for barnehagemøte ikveld, Eida Helene er invitert med foreldre på et sosialt hyggetreff. Resten av uka går med til avslutninger, så piknikkurven står kalr og venter;-) En ekstra takk for lystips til Fru Luna! En god uke ønskes dere alle fra

17 kommentarer:

  1. Ja se der :) Flotte greier! Den hallen deres er bare helt fantastisk, "me want"! Vi får skaffe oss en god avtale på telys, for her kommer det til å unna i høst/vinter, hi hi ;)

    Ha en fin dag! Klem Linda

    SvarSlett
  2. Hei!
    Takk for kommentaren du la igjen på min side - ja huset er 3 år. Men hagen ble påbegynt FØR grunnmuren ble satt opp. Klarte bare ikke vente.

    Utrolig flott blogg du har - og helt nydelig trapp. kan hende jeg låner ideen din =) =)

    Gleder meg til å lese videre… du var ny for meg

    Mvh Elisabeth

    SvarSlett
  3. For en nydelig gang du har, gjestene må føle seg godt mottatt når de kommer inn dit!! :D

    SvarSlett
  4. Så kosli då med lys i trappa :)

    Tøft det skiltet hehe!!

    Gleder meg nesten til høsten når jeg kan begynne med aaaalle stearinlysene igjen hehe.

    Før så hadde jeg en liten leilighet, så hadde jeg så mye lys der inne at noen lurte på om jeg drev med en eller annen seanse av noe slag hehe...

    Er det huset ditt det på siden her ??

    SvarSlett
  5. Såå nydelig det ble med lys i trappa!!
    Vakre bilder! Du har det jo så nydelig:)

    Ha en fin uke! Klem Linda

    SvarSlett
  6. heia :) vart kjempefint med lys i trappa, den ideen kjem nok eg og til å herme etter :)
    hallen din var jo bere kjempefin!! må vere deileg med ein stor hall!!

    håpe du får ein fin mandag :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  7. Dette gir en kjempefin effekt. Glassene du bruker står jo i stil til trappa og var utrolig fine. Jeg gjør slik i november og desember når jeg har selskaper, men bruker noen enklere telyshldere.

    SvarSlett
  8. Så flott!
    Dette blir nok kopiert ja, tusen takk for tips:)

    Anita

    SvarSlett
  9. Så koselig med så masse lys. Ligger en utfordring til deg inne hos meg:-)

    klem

    SvarSlett
  10. Så stemningsfullt!

    God idé som jeg tar ("stjeler") med meg videre...har Loftet fullt av store norgesglass (ikke helt bokstavlig talt;O) Men det er en del der...)

    Har slike "trappeteppestenger" jeg og, arvet etter bestemor. Fløyelsteppe i dyp vinrød fulgte med, men tror ikke vi bruker det...ganske slitt!

    Klem fra Mette

    SvarSlett
  11. Så koselig med lys i trappen!
    Og for en flott entre du har!!
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  12. utrolig vakkert hjemme hos deg, Marianne :) du har virkelig sans for detaljer!!! elsker levende lys!!! :) det er noe magisk med det og du klarte å skape en slik stemning!

    Ha en super dag videre!

    klem/Lisa

    SvarSlett
  13. Det ble skikkelig stilig :) Utrolig fint hjem du har, dette vil jeg se mere av :) Så jeg legger meg til som følger jeg:)
    Ha en fin dag!

    klem Hege

    SvarSlett
  14. Det ble utrolig fint:) ja, telysene vil nok få bein å gå på sene høst og vinterkvelder og sommerdager med regn.
    Så rart, eller ikke rart, da men mannen jeg satt og valgt ut de fargene dere har i trappa i går, så nå skal det males, etterhvert.

    Lykke til med besøket som kommer til gards:)

    Ett nydelig hjem dere har:)

    Klem fra Eli

    SvarSlett
  15. Så fantastisk nydelig hall dere har!!
    Og jammen klarte du å gjøre den enda vakrere med alle disse "lyslyktene"!!!

    Hilsen Liv :O)

    SvarSlett
  16. Kjempeherlig hallen ble med masse lys! Nydelig!
    Kos dere på avslutninger, kos det:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.