tirsdag 9. juni 2009

"Sosial dag på Balke:-)"

Da skal jeg gå å legge meg, jeg;-) Med et smil om munnen etter en en fantastisk dag som endte slik:
Amalie sin klasse hadde sommer avslutning her på Balke gård (jeg er klassekontakt).

Vi grilla og koste oss inne i lagerbygningen etter å ha padlet på Balkesjøen.
Det var konkurranse familie mot familie om å komme raskest mulig over "sjøen":-) Henrik og jeg var klar til å bistå i tilfelle kantring:-)




Før det samlet alle seg på tunet til en velkomststund klokka seks...



Da hadde jeg akkurat vinkel farvel til 50 feiende flotte damer fra helseavdelingen i Asker kommune:-)


Henrik syntes det var rart at mamma kunne ha dette som jobb, tunet fullt av gjester????:-)

Vi koste oss med reker og tilbehør, is med peanøtter og non-stop, flott vær og som husfrua jeg nå har blitt:-), fortalte jeg om gården og livet her på Balke. (hadde selvsagt forkle og nøkkelknippe med gamle, rustne nøkler på:-)De fikk se stabburet og hovedhuset, og flere lovet å komme tilbake! Min tidligere jordmor og helsesøster fra Amalie og Henrik hadde jeg et hjertelig gjensyn med! Koselig!!! For ikke å snakke om bestisen Nina-mi;-)
Bordene var pyntet med syriner i to farger, løveglassene kom godt med!



Festkomiteen gjorde en fantastisk flott jobb, ikke noe problem å være vertskap med disse driftige damene:-)

Klokka elleve i dag kom bussen til gards, min første husfruejobb, og du verden så gøy det var!!!! Bare godord, ros og hygge, denne jobben kan jeg ha i flere år, ja;-) Så slik var min dag!!!! Hehe...Så derfor legger jeg meg nå...:-) Klem,

17 kommentarer:

  1. Ser ut til at det er lett å ha det hyggelig der!! Nydelig plass og flott med løveglass.. spesielt i trappa ;)

    SvarSlett
  2. Du er driftig selv du- imponerende!!
    Så mange mennesker og så mye å lage i stand- du er kjempeflink:-)
    Sov godt( det gjør du sikkert allerede etter den dagen, fnis!) :-)
    Klem Hege.

    SvarSlett
  3. Hei, skal si du står på.. Så morsomt at alt var velykket, fine bilder. Klem Kristin

    SvarSlett
  4. Ser ut som det har vært hyggelige arrangemanger:-) Nå fikk jeg jammen lyst på reker altså. Flott du hadde pynta.

    Klem

    SvarSlett
  5. Så utrolig flott!!
    Spesielt hyggelig at "jomfru" mottagelsen var en suksess!
    Kunne vel ikke bli annet heller da, med slike vakre omgivelser og deg som vertinne!
    Gratulerer så masse!
    Herlige bilder viser du også!
    Klem fra Gunn-Cathrine

    SvarSlett
  6. Gratulerer med vel overstått første gardsbesøk.

    Skjønner godt at alle koste seg, en aktiv dag og kveld på deg i går, men sikkert utrolig hyggelig også, må være godt å tenke tilbake på at dette gikk jo bra:)
    Så flott ett dekket bord og nydelige omgivelser-

    Ønsker deg en flott uke-

    SvarSlett
  7. Wow! Så flott du hadde gjort det! Så ut som en veldig koselig dag. :)

    SvarSlett
  8. Herlig :) ser ut som dere kosa dere og at alt ble vellykka :) skulle lagt ut bilde av deg selv med forkle og nøkkelknipe :)

    ha en super dag!

    klem

    SvarSlett
  9. Det så herlig ut, skulle gjerne vært med selv! :P

    SvarSlett
  10. For en opplevelse det må være for alle barna å komme til dere :))
    Ja du er jammen driftig....:)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  11. Så morsomt det må være å arrangere slike sammenkomster! Og du virker jo som den perfekte vertinne:-) Så ut som gjestene koste seg veldig! Ha en flott dag:-)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  12. Hei du.
    Så artig dette hørtes ut da ! Da er du virkelig i gang, som den nye husfrua på Balke.

    Nå venter jeg bare på butikken...

    SvarSlett
  13. Så kjekt!! Ser ut som en fantastisk dag! Så mye godt,og så flott pyntet! Og heldig med været på toppen av alt;)

    Klem

    SvarSlett
  14. Oj,som du imponerer Marianne!! Steller så fint i stand,snakk om overskuddsdame...i kveld får du slappe av da...klem

    SvarSlett
  15. Ser kjekt ut!!
    klem fra Maja

    SvarSlett
  16. Åååå, så ut som en helig dag!! Lekkert pyntet og fin stemning, kunne gjerne tenkt meg å vært der:)

    SvarSlett
  17. Så spennende! Må være koselig med en slik jobb :) Nå fikk jeg veldig lyst på reker :P

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.