tirsdag 29. november 2011

Rakkernissene på Balke...

Ungene og jeg har hatt en årelang tradisjon med å sette frem rakkernissene i den hvite skapet i desember.  Navnet rakkernisser kommer av at de er noen småe luringer/rakkere; de hopper fra skål til skål, eller fra hylle til hylle hver natt mens vi sover... 
Neste morgen lister vi oss opp og finner dem alltid på et nytt sted...Vel, ikke hver natt,- kommer an på hvor god husk mora har før hun legger seg om kvelden:) 
Men bare se på ansiktene, det lyser spillopper av dem:)
Så nå er de fire rakkerne på plass, og adventstida er igang.
Litt mindre styr er det med resten av nissene i huset, jeg har samlet dem i skapet under trappa i hallen.  Jeg er mer for engler enn nisser, så da er det greit å samle dem ett sted.  Her gjør de ingen ugang, to kroker på døra hindrer dem i å stikke av. 
 Vel, har jo fire små til som nok vil nisse litt nå fremover..  Gode nissestreker er greit, vel?..  Men nå må jeg forberede meg til et foredrag om Ringsakerprosjektet, ser at det skal komme over 160 stykker på konferansen på Hamar i morgen..Ups...  Natta er laaaang:)
Nissehilsen fra meg til deg, og takk for morsomme kommentarer og hilsner!! Dere er de snilleste nissene jeg vet om:)
Vennlig hilsen

9 kommentarer:

  1. Det var et koselig nisseskap. :) Ser ut til å være noen skikkelige rakkere de nissene der. ;)

    SvarSlett
  2. så artig å gjør det på den måten :)
    hehe... tenke det e stor stas for di små!
    Ikke alltid like lett for en trøtt forelder å huske på alt...Å når æ tenke mæ om så må æ ikke glemme å pakke inn til gavekalendern i morra.. det vil jo bli superkrise :P
    hehe..

    Lykke til me foredraget!
    Å fortsatt god adventstid.

    Klæm Trine

    SvarSlett
  3. Herlige nisser dere har på Balke gården!
    Klem til deg!

    SvarSlett
  4. So artig med alle nissene!!!! Ser skikkeleg lure ut ja;)Morsomt og fint å ha dei samla i det skapet:)

    Lykke til i natta og fin onsdag til deg ☺
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  5. Søte nisser!
    Et eget nisseskap var jo kjempe fint :)

    SvarSlett
  6. Er heller ikke så glad i nisser til jul, men disse var jo passe rampete og søte.
    Så fint du har pyntet. Her må jeg se å komme igang med pyntingen av huset. Henger litt etter i år.
    Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlett
  7. God morgen
    Man har ikke mer gøy enn man lager selv...
    du verden så artig med små rakkere :) Både ler og smilier jeg, også ser den littegaranne skummel ut også! Sikkert best å være snille når man har en sånn en i hus. Ser ut til at det snart blir snø også, og da blir jo julestemningen komplett med kos både inne og ute! Høres veldig kjekt ut med venninne tur :)
    Her ligger pinnekjøttet i vann, mmm.. Yngstemann fyller 15 i dag!- og det er hans middags ønske :)
    Takk for koselige hilsner.Så kjekt å "kikke" innom hos deg.
    Klem fra Britt u. blogg

    SvarSlett
  8. Hurra og gratulerer så mye med yngstemann!! Så moro! Pinnekjøtt er favortten min, vi har det på julaften. Husker pappa brukte å ta lokket til det kokende pinnekjøttet og løfte det opp i trappa slik at jeg skal lukte pinnekjøtt på julaftenmorgenen:) Ha en fin kveld, her skal jeg på syklubb:) Klem

    SvarSlett
  9. Hei igjen
    Takk og takk! Koselig med barndomsminner og tradisjoner :) Her er det et forferdelig ruskevær i dag! Hunden blir helt vill når det tordner!
    Ha en fin dag,og pinnekjøttet,ja det var kjempe godt :)
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.