mandag 28. november 2011

Julepynting -og en liten skirenn-avsporing...

Ja, da har huset fått julepynt på seg, og nå gjenstår kun de røde kjøkkengardinene og juletreet.  Den lille hylla ved kjøkkenbenken har fått litt pynt for å vise at jula kan komme.   Komme kan også snøen, tok med Henrik og en kompis til Elverum etter jobb idag for å kjøpe langrennski.. Savner snø nå, altså.    Vi får oppkjørte løyper på jordet her, så i år skal vi gå masse på ski og øve oss til jeg skal gå Ingalåmi i mars...Hjelpes..her må kondisen bedres..Utrolig hva man melder seg på når det er laaang frem og venninner drar en med.  Men moro skal det bli, tror vi er 18 damer som skal leie hytte sammen og gå 15 km.  Men nok om digresjonen snø som første til ski....:)
I vinduene på kjøkkenet er julelyskulene kommet opp.  Kjøpte noen hvite julestjerner idag, men å sette opp juleneket, nei det var litt for tidlig...Nynnet:  "og vi har sætt opp fuggelbænd og vi har pynta tre..." og skjønte med ett at flere nek må det først bli når snøen daler ned.. 
 Rødt, hvitt og grønt...Ikke mye adventsfarger på Balke, her går vi rett på jula! 
 Men nå må adventskalenderen ordnes, hopper over minstemann i år, så da får de en liten gave 3.hver dag.  Så da sier jeg bare hasta la vista:)
Vennlig hilsen

9 kommentarer:

  1. Julen , julen julen den er her er mine stofer om dagen:) Trivelig julepyntet hos deg:) Gleder meg ti å se fortsettelsen. Ønsker deg gode førjulsdager:)

    SvarSlett
  2. God morgen Løten =) Nå trudde jeg et lite sekund at dere faktisk hadde gått på ski på jordet i dag...tenkte det måtte være VELDIG lokale snøbyger ;) Hva med en snøkanon på Balke kanskje!?hehe
    Veldig koselig kjøkken dere har!Julepyntet og fint =)
    Og du..Bloggetreff!Lett med på det =) Hadde vært kjempegøy!!! Bare gi et pip så blir jeg med jeg =) Bor nå tross alt ikke mer enn 3 minutter kjøring unna deg eller noe...Du ser det lille grå huset mitt bak en støyskjerm da du kjører til Hamar ;)
    Ha en fin dag =)
    Klem Line

    SvarSlett
  3. Koselig julepyntet på Balke gård,kjempefint. :)) Så langt du har kommet,jeg har bare vært og snust på julepynten enda.
    Ha en fin uke.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  4. Herlig julepyntet hus du har:) Jeg prøver å vente med julepynten enda noen uker, men det spørs hvor lenge jeg klarer å holde igjen;)Snø ja, det hadde vært fint, men den kommer vel... Ha en herlig førjulstid:)

    SvarSlett
  5. Å, koselige julehuset :)
    Her var vi så heldige å få snø på søndag, perfekt timing første søndag i advent. Men i dag er det slutt gitt, bare regn og vind :( Jaja, moro så lenge det varte ;)
    Ha en strålende tirsdag!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  6. Koselig julestemning. Ha en flott førjulstid med familien på Balke Gård;-)

    SvarSlett
  7. Heia,
    så dyktig du e på gamle tradisjoner :) , synes jeg kan kjenne lukta av nystekte potetlefse m smør og sirup...mmmm! Deilig!! Og lysstøping, og kranselaging og... :)
    Kos deg videre i adventstida!
    Klem fra Brekken Nedre ;)

    SvarSlett
  8. Hasta la vista, og der hasta 'a visst videre *S*
    På Balke blir det både jul og glede, fulle mager og tente lys. Nei, adventsfarger det blir det ikke her heller, men på biblioteket "mitt" kjører jeg full pakke i lilla. Biblioteket er stengt i romjula, og da er det greit nok med lilla og ingen trenger bytte det ut med rødt, enn si BLANDE lilla og rødt......
    Kos deg videre i ditt lettere orkan-tampo *S* - Liv

    SvarSlett
  9. TAkk for det MS, nå er mamma dratt og du får hilse henne så mye:) Klem til hun med det flotte huset i våjen;)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.