tirsdag 22. november 2011

Jul ved oppvaskbenken...


 God kveld i stuggu, nå er det slik at jeg ikke har tenkt å stå så mye ved oppvaskbenken i jula, men litt må jeg vel innta det stedet:) 
Da er det kjekt å ha det litt hyggelig rundt seg.  Jeg vet jeg har blogget lys og blomster ved benken før, nå er det tid for å blogge julestemningen som kommer krypende...
 En liten grankvist, hjerte av stål i litt hyssing, et rødt duftelys og et hvitt ett...  Og dette laaange lyset fra Ikea har fått et rødmalt trehjerte stukket inn med nål via litt rødt-hvitt bånd...
 Og ikveld kom mine kjære foreldre, til stor jubel for meg og mine her i huset.  Pepperkakedeig og julegaveoverlevering, stor stas!!  Mamma lager den beste pepperkakedeigen jeg har smakt, da vi var små lagde hun dobbel mengde siden det forsvant litt deig hver kveld fra bollen som stod på vaskerommet og ventet på å bli kjevlet ut...Mmmmm  Jeg ELSKER deig!  Og hvert år har hun pepperkakebaking med barnebarna, gode minner skapes..  Men vi skal da også kose oss med stuttreist mat, for jeg var innom Nærstasjonen etter jobb idag, og kjøpte både is, karbonader og sylte fra en lokal produsent.
Og igjen takk for besøket og kommentarer, klem fra meg med julegran nr 2 ved oppvaskkummen:) 
Vennlig hilsen

11 kommentarer:

  1. Enig med deg at det er fint å ha det litt koselig rundt oppvaskbenken, vi kvinner bruker jo litt tid i det området :o)
    Så jo skikkelig koslig ut. Har startet å pynte litt jeg også.
    Ha en fin dag
    Klem :o)

    SvarSlett
  2. Koselig med litt julepynt ved oppvasken da!
    Og mat fra Bakken Øvre er ikke å forakte =) Kos dere =)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei
    Så kjempe kos med besteforeldre på besøk ! Her i huset var det bestefar som kom på besøk og bakte kaker med barna :) Jule tradisjoner er en fin ting både for små og store. Koselig med pynt på kjøkkenet!
    Takk for titten :)
    Klem fra Britt u. blogg

    SvarSlett
  4. Det hørtes veldig koselig ut med felles pepperkakebaking :) Flott med sånne tradisjoner :)

    det ble veldig fint ved oppvasken :) Kommer snart til å lete fram alle kassene mine med julepynt jeg også, så jeg får litt oversikten :)

    Mye godt å få på stasjonen igrunn! :D

    SvarSlett
  5. Åh, så koselig :)
    Ingen jul uten sylte! Kos deg :)

    SvarSlett
  6. den lange lys fra ikea er vakkert! og jeg misunner kaken !!!!! kjærlighet hilsener fra Tyskland av Angie

    SvarSlett
  7. Kjempe koselig, Mariannemora :) Klart man må ha det koselig på kjøkkenbenken :)

    Ha en fin dag videre!

    Klemmer

    SvarSlett
  8. Så fint og koselig du lager det hjemme hos deg.
    Du er flink.:)
    Hilsen Hanne Ny

    SvarSlett
  9. Hei Marianne!Så no koser du deg og venter spent på pepperkakedeig spising forstår jeg....Så koselig att du har fått besök av dine foreldre.Du må hilse så mye fra oss over grensa.skall fölge bloggen din i adventstida,mye fine ideer du kommer med.Ha en fin förjulstid og kooos dere store som små.Klem fra ho Anne Bodil

    SvarSlett
  10. Hei anonyminger:)

    Så koselig med tilbakemeldinger fra dere, Britt og Hanne Ny, takk!

    Så flott med en slik bestefar, da, hørtes veldig forut sin tid! I morgen blir det enda mer julestemning på meg, skal se "ekte" nisse på Savalen, gleder meg:) Ha en fin dag, mvh Tårnfrid:)

    SvarSlett
  11. Heia, kjære Anne Bodil, mamma og pappa hilser så mye, de nikoser seg med barnebarna. Kjøpte julekake og brunost idag, mmmmm.. Ha en fin dag og hils Arve, klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.