lørdag 26. november 2011

Flatbrød og lefser

 Idag har det gått i ett med barnebursdag, omlegging til piggdekk på to sykler og lefse- og flatbrødbaking...Salig blanding.   Siden jeg viste de misrable lysene igår hehe, vil jeg vise hva jeg og noen venninner har laget idag med HELL: 
 Mmmmm, potetlefser..  Jeg snek meg ut et par timer, men min kjære lot det gå greit da han fikk smake på ferske lefser fra stabburet da jeg kom hjem.  Veien til mannens hjerte går via magen?:)  Lefser med smør og sirup på, servert på et lite sølvfat jeg kjøpte i Oslo for et par uker siden.
Og 4 metallskilt med tall og hyssing er klart på tinnfatet som er også i år pyntet med kakeserviett, og sukkerbiter sprayet med glitterspray.  Og flatbrød til jul ble det også, men nå stuper jeg videre ned i juleeskene og pynter til den 24., og prøver å se Ønskedrømmen innimellom.  På gjensyn!  





Vennlig hilsen

9 kommentarer:

  1. Nam, nam...flink du er
    god helg
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Så flink du er! Så veldig godt ut.

    Klem, Lise

    SvarSlett
  3. Å,potetlefser er noko av det beste eg veit!!!!Har ikkje smakt det sidan mormora vi levde....
    So lekre også der på sølvfatet♥

    God kveld ☺
    KLem frå Mette.

    SvarSlett
  4. Skjønner at juleforberedelsene virkelig her i gang borti høgget her!! Så koselig å lese om tradisjonene dere har!
    Og de flatbrødene og lefsene så megagode ut...hvis jeg tuter neste gang jeg kjører forbi slenger du et prøvesmak da!? :P
    Ha en fin kveld og kos deg med pyntingen!
    Klem Line

    SvarSlett
  5. Lefsebaking er noe jeg kan tenke meg å prøve meg på, vurderer å ønske meg takke til jul av mannen i huset:)

    SvarSlett
  6. Åh lefser!! Det har jeg aldri forsøkt å bake selv, men godt er det! ;))
    Ha en fin adventstid!

    Klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvarSlett
  7. Hei Marianne :)
    Så flott adventsstake du har laget deg ღ
    Lefser er bare NYDELIG godt da :)) men jeg
    baker dessverre ikke selv, så da blir det
    kjøpt hjemmebakst av damer som selger dette
    her - så da her jeg det i alle fall i huset
    til jul, nam, nam... Ønsker deg en flott 1. søndag i advent ღ Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  8. God dag kjære frue :)
    Ja, det er koselig med fornøyde menn ! I går laget jeg en stor porsjon lapskaus som skulle fryses til senere anledning, men vet du at 19 åringen ønsket seg lapskaus og det på en lørdagskveld :) Det gledet jo et morshjerte.
    Veldig koselig å høre om syslene på Balke.Baking er en "kunst" og så smaker det så godt. Hos oss elsker minstemann lefser. Hvert år bakte bestefaren -og her var lykke og glede :)Liker godt kakefatet ditt og advent lysbrett med sukkerbiter. Får meg faktisk til å ønske meg en hvit jul :)
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  9. Hei og hå, så fantastisk med sunn ungdom som ønsker seg staut norsk bondekost en lørdagskveld,-herlig! Ha en fin 1.lys tennes-dag;) Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.