mandag 14. november 2011

40 dager til jul...:)

Heisan, siden sist har det gått mye i dette:
Både bursdag og farsdag har vært feiret, kake på setra og kake på Balke.  Ikke nok med det,  Eidamor og Fredrik var innimellom kakespisingen invitert i utkledningsbursdag:)  Og Fredrik var såre fornøyd med antrekket storesøster plukket ut: Nissekone:))
I bursdagen var det en jente som hadde en nydelig strikkakjole.  Jeg var sikker på det var noe hjemstrikka eller dyrt design, men fikk vite at det var kjole fra H&M.  Heklede blomster, sølvtråder og blondekant nederst.  Og med underbukser fra Creamie ble det supert, syntes eieren (og mora:) 
 Enda en kjole fra Creamie i str 4 år, samt masse annet til de to eldste ble også med hjem...Snart jul...
 Egentlig er jeg veldig klar på å vente med jul til 1.desember...Men se her så prinsippfast jeg har blitt....
Fairyservietter er kommet i hus, hurra!!  Og nostalgiske adventskort til lys, julepynt og julesanghefte..  Har lenge vært på utkikk etter julehefter, har lyst å videreføre tradisjonen som har vært her på gården med at det ligger julesanghefter ved bordet i jula...Koselig å synge under julemiddagen og så videre.  Nå fant jeg de, og kjøpte 6 stk.  Det er 8 kjente julesanger i dem, og coveret er laget i gammel stil med gulnet papir... 
 Gulnet er også HD fra 24.juni 1968 som jeg fant på loftet... Hva jeg skal bruke det til?
 Svibeldekor, vel....
Og amaryllusdekor..  For her skal ikke jula komme brått på meg i år, nei:-) 
Vennlig hilsen

12 kommentarer:

  1. Så fine unger, og ja, den strikka kjolen var flott. Likte veldig godt julepynten, nydelige motiv.

    SvarSlett
  2. Hujæi som det går!

    Skjønner du holder koken selv om en mann ble skutt på Hjellum i natt!
    Nei, da er det bedre med julesanghefter og koselige servietter *S*
    Dét er det aldri for tidlig å kjøpe. Jeg venter med både svibler og amaryllis til 1.desember, og tenkte å pynte kjøkkenet første helgen i desember. Og så skal vi reise bort den helge!!!! Nei og huff, skal jeg pynte helgen før eller helgen etter???? Mye man kan bruke hjernevinninger til .... :-)
    Nissekona var forresten aldeles fortryllende, et riktig godt valg av antrekk *S* - Liv

    SvarSlett
  3. Du er jammen meg flittig dame :)Veldig flott med svibler i sånn sauskopp :) Jeg leter etter sånn på loppis jeg også, men har ikke funnet noe enda.. Alle selger jo hele service jo!! ;P

    SvarSlett
  4. Hærli innlegg, takk snuppa:)

    Klem fra Jeanette.

    SvarSlett
  5. Hei Marianne :)
    Så herlige bilder ღ og skjønne barn...
    Supersøt i nissedrakt og kjolen fra
    H&M var superfin ღ Å, ja jeg også
    tenkte å kjøpe meg både klementiner
    og svibler her om dagen :) ... men
    skal prøve å holde meg i frem til
    1. desember - så får vi se om jeg
    greier det, hihi... Koselig med jul
    og jeg gleder meg til den faktisk i
    år ღ - ikke alltid like lett når
    man ikke er i form (depresjoner)
    Men sattser fullt på at det skal
    bli en fin tid :)) Ønsker deg en
    fortsatt fin uke, stor klem fra
    Mette

    SvarSlett
  6. hei Marianne,
    herlige unger, å som nissemor var jo minsten så kjekk..hihihi så herlig da,
    koselige fine dager dere har hatt og vil ha skjønner jeg, nei hos deg kommer ikke jula brått på kjerringa, herlige bilder med masse humor og varme.
    ha en skjønn dag vidre,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Så gromme barn da =) Søt liten nissekone du har!
    Ble nesten litt svett av å lese om alt du får til! Driftig dame du tenker jeg ;)

    Jeg har brutt alt av prinsipper og spist både klementiner og pepperkaker fra rema 1000 i en mnd snart ;) Og sviblene blomstrer snart i gangen! Men thats it ;)
    Men du..hvordan gikk det med han som ble skutt på Hjellum!? ;) hehehe. Artig med sånne gamle aviser! kom på at vi har noen liggende her vi også fra uthuset....kanskje man skulle gjort noe lurt med dem..Du får si ifra hvis du får noen tips =)
    Ha en fin dag=)
    Klem Line

    SvarSlett
  8. Du er så flittig og kreativ at det er en fryd ;o) Så nyyydelige barn i herlige klær og svibel- og amaryllisdekoren er helt skjønn! Ønsker deg en fortsatt fiin "førjulsuke" (bare 39 dager igjen nå hi-hi). Klem fra meg

    SvarSlett
  9. Hei skjønne du :)
    Mange fine innlegg siden sist !
    Jeg savner den gode men akk så strevsomme småbarnstiden... Fikk en koselig e post forleden som var avsluttet med : Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var selve livet.Gråt noen tårer da,for jeg vet så inderlig vel at hver dag skal være en gave... Mange som opplever tunge stunder når julen nærmer seg, og da kan en jo velge å være litt misunnelig på alle som gleder seg, eller rett og slett glede seg over andres entusiasme og skaperglede. Jeg velger det siste- og koser meg med bloggen din :)Lykke til med kranselag på låven, hadde vært kjekt å slenge seg på :)

    God klem fra Britt u. blogg

    SvarSlett
  10. Hei og takk for tankevekkende og gode ord, Britt! Jeg får nå deg via kommentarer her på siden min siden du er uten blogg:)

    Ja, jeg er veldig klar over det spriket mellom julens gleder og julens sorger. Jeg har selv vært der, trodd at julen var ødelagt for alltid, trodd at alle mine smil var historie..Redd for at livet ikke ville bli bra igjen...Men heldigvis går livet av og til en annen og bedre retning, og jeg kan igjen gi mine barn de minner mine foreldre har gitt meg. I år skal jeg ikke ha julaften sammen med de to eldste, og det setter sitt preg på jula...Så da gleder jeg meg desto mer til neste jul, og til nyttårsaften når vi alle er sammen igjen.

    Og så synes jeg du burde komme på kransekurset, det er en veldig trivelig kveld, en pust i bakken og start på julestemningen.

    Takk for at du legger igjen spor, er mere givende og blogge når bloggen kan gi noe videre også, takk.

    Det ordtaket du nevner, ja det er noe jeg også sier...at jeg aldri skal være "gammel" og tenke; at jeg ikke koste meg mere når barna var små...Kjenner det er hardt innimellom å leve slik, når jobben drar etc...Men jeg prøver å si det til meg hver dag.... Jeg koser meg med barna!

    Livet er som sanda i timesglasset...Er bare å prøve å la hvert sandkorn være noe bra...Om rammene til positivet er der, da...(for det er jo ikke alt man kan styre selv dessverre..). Varm klem og gode tanker, Marianne...

    SvarSlett
  11. Den strikkakjolen var jo bare helt skjønn!!!

    Ønsker deg en finfin kveld,
    hilsen Lottemora

    SvarSlett
  12. Åhh for et herlig firkløver!! (innlegget under) Og "nissekonen" var kjempeskjønn!:-)

    Her har du fått tak i mange koselige klær!! Så smart å bruke en gammel og gulnet avis rundt sviblene. Koselige kort har du også funnet. Så likte jeg så godt de julesangheftene!

    Tenk å få komme til deg på kurs i stabburet! Det hørtes koselig ut!! Men det blir for langt, desverre.

    Ha en trivelig kveld! Klem:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.