søndag 3. juli 2011

Endelig lys i utelampa

 Øverst oppe på huset har vi en utelampe som det ikke har vært lys i seg siden vi overtok gården.  Det er omlag 15 meter opp dit, og  da vi malte huset for to år siden glemte vi helt å sette i lyspære når vi først hadde lift her.  Nå når vi fikk vasket husets tak, husket vi det. 
Lampa brukte å lyse på julaften, en koselig tradisjon synes jeg.  Nå har vi satt i en sparepære med 8 års levetid (ifølge produsenten), så da spørs det om vi ikke lar den lyse oftere.. 
Ellers må jeg få klage på været!! Tåke og regn gir meg følelsen av høst, hadde Fredrik fått sin 3-måneders vaksine tror jeg vi hadde hoppet på 1.fly til Syden alle mann her,-) Isteden kom jeg hjem fra noen hyggelige dager hjemme hos foreldrene mine på Rød i Romsdalen i går kveld.
 Alene (husbonden har kjøpt seg motorsykkel og er på guttehelg i Kristiansand) med 4 små i bilen i 40 mil krever sin tålmodighet, spesielt når lillemor har fått vannkopper og klør... (Trodde hun hadde det for 3 uker siden, vi, men nå er det heeelt sikkert vannkopper...Hun er tapper!! Når jeg sier: stakkars vennen min, svarer hun med kroppen dekket i hvitvask; det går bra mamma, det går bra..
 Jeg syntes det gikk veldig bra da vi uten stopp kom oss til Oppdal og satt på cafè og spiste middag..Tenkte at dette fikser jeg jo lett, 4 unger og mor på tur...Vel, det var før jeg gikk på stellerommet og lillebror tisset ned hele seg OG meg...Måtte storle der inne, for ei blære den gutten må ha... Uten ekstra skift måtte jeg tulle han inn i genseren min og gå med klissvåte bukser gjennom hele cafeen og Domus Oppdal og til bilen for ny bleie og skift på oss begge to:-)  Så gikk ferden videre med ett stopp til før vi kom til min kjære nabovenninne som serverte pizza...Var så kjekt å komme til dekket bord etter 7-8 timer på tur.  Ja, det var så kjekt at vi ble til midnatt, vi:-)  Nå skal vi pakke og dra på fisketur, Henrik er helt hekta og vi skal prøve fiskelykken i dette "sommerværet", skitt fiske fra


11 kommentarer:

  1. Ojda, litt av en tur det der Marianne. Og god bedring til lillemor og vannkoppene. De har tørka inn hos vesla her nå. Og vi trodde jo også at hu hadde hatt vannkopper tidligere.

    Krysser fingra for litt sommervær snart!!

    Fortsatt god sommer, Marianne:)

    SvarSlett
  2. Må si du er tøff!! Ingen småtur det der nei:)
    Håper du får litt vakrere vær når du annkommer Romsdalen, ingen ting er jo mer vakkert enn når man får se romsdalsfjellene badet i sommersol:) Hilsen Brit som også er romsdaling:)

    SvarSlett
  3. Imponerende av husbonden, 44 mil en vei på motorsykkel er litt av en prøvelse-:)
    Klem Mcbudeia

    SvarSlett
  4. Hehe, ja veldig imponerende, du, og tenk heeeelt alene...;-)

    SvarSlett
  5. Hvis han ikke ga transport til ei mcBudeie da?..-:)

    SvarSlett
  6. Jeg er helt imponert!! Alene med 4 barn, på en så lang kjøretur..... Jeg tar av meg hatten jeg!

    For en tapper lillemor. Håper vannkoppene forsvinner fort!

    Tenker det var gøy å få lys i utelampa igjen:)

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  7. Hei min kjære, joda du er særdeles flink til å kjøre mc, <3 lig velkommen hjem, veeeldig morsom du er, mcbudeia liksom:-)

    SvarSlett
  8. For en tur!! Men, med ditt humør og ståpåvilje så virker det liksom så "lett" he-he :o) Håper vannkoppene forsvinner fort, og i hvertfall at de slutter å KLØ!! Måtte fnise for meg selv av de "anonyme" innleggene her - ho ho ;o)
    Ha en flott dag, jeg heier på solen!!! Klem fra meg

    SvarSlett
  9. Hehe, ja han klarte ikke holde seg, måtte skryte av sin tur, tenk det, alene 44 mil på mc, "kjempeflink":-))Hehe...

    SvarSlett
  10. McPappa fikk jammen kjørt unna litt da, ja... Synes dere er flinke begge to - hehe. Om dere rekker innom Dokka en av dagene byr jeg på mat og drikke! Myggklem herfra

    SvarSlett
  11. Hehe, diplomaten må være ditt mellomnavn, Vivi:--)))

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.