mandag 4. juli 2011

Om å bo på landsbygda..

Da er alle seks igjen samlet her på Balke og godt er det. På døra hang det en nydelig blomsterbukett da vi kom hjem, og gjett hvem det var fra?
  Jo, fra selveste ordføreren i Løten, stor stas og på kortet stod det: "Tillykke med den nye Løtensokningen!  Håper dere trives i bygda vår!   Mvh ordføreren."
Er ikke det fantastisk?  Hadde det skjedd oss om vi fortsatt hadde bodd i Osloområdet?  Neppe...;-)  Så med dette vil jeg igjen gjennom bloggen slå et slag for Løten, og for fordelen med å bo i distriktsNorge hvor vi kanskje tar litt bedre vare på hverandre...(-På godt og vondt sikkert, men om vi ikke bryr oss om janteloven og om bygdapratet, men hever hodet og gjør vårt for å reklamere for stedet vi bor på, melder oss inn i råd og utvalg, byr på oss selv så vi får flere venner, ja så tror jeg det vil smitte over på de som på folkemunnet kalles bygdetrollet.  Hurra for nabokjerringa og landsbygda:-)
o
Når jeg først er igang, må jeg bare få si at Mosjøen i Mosjømarka er ei perle, og må oppsøkes!  Vi var der på fisking med en annen familie i hele går.  Min største og yngste sovnet under åpen himmel, men fiskeren stod på.  Det ble 4 abbor totalt, hvorav 3 endte opp  Balkesjøen...Stor stas for barna å følge med på om de klarer seg her.
Og selv om man bor her, er det ikke vanskelig å ta en tur til tigerstaden, finne Kongens gate og Søstrene Grene...Kjøpe det beste vaniljesukkeret man kan tenke seg, og lage en nydelig kaffe latte...Og til baksten bruker jeg apotekets vaniljesukker, det er det som er ekte vaniljesukker og som gir nydelig smak, dagens anbefaling fra meg som håper sola skinner på deg:-) 

9 kommentarer:

  1. Hei Marianne :)
    Ja, enig med deg - det er viktig å ta vare på
    distriktene... som du sier mange fordeler og
    også noen bakdeler ;) men de hever vi oss over!
    Nydelig på Løten, og heldig du som har Oslo så
    nære, for det er kjekt med noen turer inn til
    byen noen ganger. Her jeg bor er byen så liten
    at det for det meste blir nettshopping og å
    spare penger til ferie og byshopping da :)

    Håper det går bra med din lille som har fått
    vannkopper, og at du koser deg med din skjønne
    lille baby ღ Ønsker deg en fortsatt fin uke
    og sommer... Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  2. hei, nei hadde nok aldri skjedd i storbyen, deilig på landet, herlige bilder av dere,
    ha fortsatt fine sommerdager,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Hei! fant deg på NIB, utruleg gøy å lese om at dykk reiste til barndomsheimen til mannen:)Legger meg til for å følge deg;) Klem

    SvarSlett
  4. Hei :-)
    deilig på landet :-) Bodde på gård i ringsaker fram til for 1,5 år siden selv :-) Bor fortsatt i ei bygd men savner landet :-)

    Herlige bilder :-)

    Klem

    SvarSlett
  5. Bare koselig å gi blomster da :) Vi gjør stas på de små :)

    Deilig på Mosjøen ja, vi er der alt for sjelden sjøl.. Burde nok ta oss en tur snart, hvis vi rekker...

    Det er herlig å bo på landet! Bonderomantikken lenge leve. ;P

    SvarSlett
  6. Flott gjort av kommunen:) De har virkelig skjønt å ta vare på folkeveksten:)
    Nydelig blinkskudd av den eldste og yngste.
    Dette blir et hyggelig minne å ta vare på.

    SvarSlett
  7. Frå sjølvaste ordføraren da gitt.Den har eg ikkje høyrt om før:)Korr rørande!!!
    Ja, livet på landet er ikkje å forakte;)
    Herlege bilder frå turen dåkka:)
    Fortsatt god sommar vakre♥
    Klem Mette.

    SvarSlett
  8. Håper sola skinner på deg og! Takk for tips om vaniljesukkeret, det skal prøves!
    For en flott gest å komme med krans på døra da.. dette har jeg aldri hørt om, men jaggu skulle det vært mer slik oppmerksomhet!

    Ha en fin dag, klem fra meg!!

    SvarSlett
  9. Hurra for landsbyga - og jaaaa, Mosjøen er en virkelig perle:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.